מאז ניצח אגדת הנינג'ה, גיל מרנץ, את העונה השנייה, ידע לא מעט טלטלות ומשברים על המסלול. בעונה השלישית, בעקבות טעות אנוש בסידור גשר הקוביות, מצא את עצמו במים וחשב כי סיים את העונה. הוא זכה להזדמנות שנייה, הסתער עליה ולחץ על הבאזר. בגמר נפל באותו המכשול בדיוק כמו בעונה שלפני כן, הלוחות הצפים - כל כך קרוב להר מידוריאמה.

העונה שעברה הייתה סוערת אפילו יותר: בחצי הגמר בעט עם רגלו והפיל בטעות את אחת הטבעות במכשול זינוק הטבעת ומצא את עצמו בבריכה. למזלו, זכה להתחרות במקצה כרטיס הזהב לגמר. הוא היה הטוב מכולם במקצה, חשב שמקומו בגמר מובטח - אלא שאז התבשר כי ביצע טעות טכנית באחד המכשולים. בעקבות כך, נפסל ומי שסיים את המקצה במקום השני, רועי פפו, תפס את מקומו בגמר.

הערב (שלישי, אחרי החדשות, ערוץ 12), מרנץ חוזר למסלול "נינג'ה ישראל", כשהוא נחוש לעשות תיקון העונה ולהגיע הפעם עד למידוריאמה, בלי דרמות מיותרות בדרך. מה שהוא לא צפה, זה שבהגרלה עלה כי יתחרה בדו-קרב מול היריב הגדול שלו: פפו. דו-קרב יותר טעון ומותח מזה, באמת שאי אפשר לדמיין.

"רועי עלה במקומי לגמר, מקווה שעכשיו אעלה במקומו", אמר מרנץ לבר זומר, רגע לפני שעלה על המסלול, "אני רוצה לעשות את הטוב ביותר שלי ולהצליח, בלי דרמות על המסלול. הדו-קרב זה אזור מנטלי אחר לגמרי להתמודד איתו. אני נרגש ומצפה לזה בקוצר-רוח, מאמין שהטוב ביותר ינצח. אני רוצה להביא את הטוב ביותר שלי על המסלול".

איך התכוננת לדו-קרב?
"האימונים שעשיתי הם מנטליים בעיקר: היכולת שלי להתמקד במסלול עצמו, לא משנה נגד מי. עשיתי המון אימוני דו-קרב, כך שאני ער לאיך זה להתמודד מול מתחרה שלך. מי שלא מסתכל הצידה ומתרכז בעצמו, ידו על העליונה".

אתה בלחץ?
"אני מחכה לזה בקוצר רוח. זה מגיע אחרי שנה שלמה של עבודה קשה. עכשיו זה המאני-טיים, אז אין יותר מתרגש ממני. אני חושב שאני הנינג'ה היחיד שעבר את כל מה שאפשר לעבור בנינג'ה: לנצח, להיפסל, לעשות מסלול שוב. עשיתי את הכל".

מה הייתה הדרמה הכי גדולה מבחינתך?
"הבעיה הטכנית של ההפקה בגשר הקוביות. זה היה הכי שוק מבחינתי. הטבעת אמנם הכי טרי וכואב, אבל זו טעות שלי ובאחריותי. ברגע שזה משהו שלא בשליטתי ולא הייתה לי התשובה למה זה קרה, הייתי חסר אונים".

כדי לשפר את סיכוייו ומזלו הטוב העונה, זומר הפתיעה את מרנץ עם מתנה מקורית ומשעשעת: שרשרת שום. "מקווה שחברה שלי תכניס אותי הביתה אחר כך עם הריח הזה", צחק מרנץ, "מקווה שלא אצטרך את השרשרת ושאעשה הכל כמו שצריך הפעם. אני רוצה מגה, האשיגו ולעשות שיאים טובים. שום דבר אחר".

נכונה השמועה שאולי זאת העונה האחרונה שלך?
"אולי. יש הרבה דברים שאני חושב לעשות בהמשך - לקדם את עצמי מבחינה עסקית ועוד כל מיני דברים. אולי. קשה לי להיפרד מהדבר הזה ואני לא מרגיש שמיציתי את עצמי בתור ספורטאי. נראה, זה עוד באוויר".