בפרק פתיחת העונה, המטפס הצעיר ומנצח "נינג'ה ישראל ילדים", גבע לוין, הפסיד בדו-קרב לכרמל רז רומאו וסיים את העונה שלו עוד לפני שבכלל התחילה. הערב (שלישי, אחרי החדשות, ערוץ 12) יחזור למסלול אחיו הגדול, המטפס רם לוין, מי שנחשב לאחד מאבני היסוד של "נינג'ה ישראל" ולמתחרה חזק מאוד.

בר זומר פגשה את לוין רגע לפני שהוא מוזנק לדו-קרב ושמעה ממנו על הקאמבק הכל כך מתבקש למסלול. "אני מרגיש טוב ושמח להיות פה. עבר הרבה זמן, ולהיות פה שוב עם כל האווירה הזאת, זה ממש כיף. אני מתרגש", הודה לוין.

כספורטאי מקצועי ואחד המטפסים הטובים בארץ, לוין יודע איך לנתב את הלחץ וההתרגשות למקומות מועילים. "אני חושש קצת מהדו-קרב, אבל יש לי הרבה ניסיון עם תחרויות. הדבר הנכון לעשות זה לחשוב על כמה התאמנת, כמה אתה מוכן ולהתרכז בביצוע. בסוף, זו תחרות ספורט - ואני ספורטאי. אני פשוט צריך להתרכז ולעשות את הכי טוב שלי".

איך התכוננת לקראת הדו-קרב הזה?
"זו הכנה של שנים, אני ספורטאי כל החיים. בכל פעם שאני בא לתחרות אני אומר לעצמי: התאמנתי כל החיים בשביל הרגע הזה. עושים הכנה מנטלית ופיזית בבית, וביום התחרות מתרכזים רק בזה, עושים את הכי טוב ומחכים".

השנה זה מעבר חד מתחרות יחידים לדו-קרב.
"כן, וזה מלהיב אותי. חיכיתי לזה הרבה זמן. תמיד חיכיתי להתחרות מול מישהו. בטיפוס אין את זה, כך שלהתחרות בנינג'ה מול מישהו זה משהו שאני ממש מחכה לעשות אותו. אני מתרגש ומוכן. הולך להיות מטורף".

רם לוין (צילום: מתוך האינסטגרם של רם לוין)
"אני ספורטאי טיפוס, לא ספורטאי נינג'ה. בשבילי, לנצח את האולימפיאדה בטיפוס זה חלום" | צילום: מתוך האינסטגרם של רם לוין

אתה תחרותי מאוד.
"אני תחרותי, אבל התחרות הכי גדולה שלי זה עצמי. אני מרגיש שאם אעשה את הכי טוב שלי על המסלול, אנצח. אני מאוד מאמין בעצמי וביכולות שלי. ברגע שיישמע באזר ההזנקה, אתן את הכי טוב שלי".

למה נעדרת מהעונה האחרונה?
"לקחתי שנה הפסקה מ'נינג'ה ישראל' בשביל להתרכז בטיפוס. פתחתי קיר טיפוס חדש בחדרה, זה חלום שהיה לי הרבה שנים. זה - ולנצח את אליפות ישראל בטיפוס. אני מאוד שלם עם ההישגים שלי בטיפוס ואני פה כדי ליהנות. חשבתי הרבה על למה אני חוזר ומה זה בשבילי הנינג'ה. זה התחיל כגימיק, לאט לאט נבנה, ועכשיו אני חולם על זה גם. בשבילי זו תחרות שאני ממש רוצה להצליח בה, היא חשובה לי".

מה אתה מעדיף, לייצג אותנו באולימפיאדה או לכבוש את המידוריאמה?
"זה תלוי מה אעשה באולימפיאדה. להגיע לשם זה מגניב, אבל זה לא מנצח את המידוריאמה בשבילי. המידוריאמה זה הישג מטורף. מה שיובל שמלא עשה, זה מטורף. אבל, לנצח את האולימפיאדה זה חלום של כל ספורטאי - ואני ספורטאי טיפוס, לא ספורטאי נינג'ה. בשבילי, לנצח את האולימפיאדה בטיפוס זה חלום. זה מטורף עבורי".

יש לא מעט מתחרים צעירים בעונה הזאת. כמתחרה מנוסה, איזה טיפ יש לך עבורם?
"תאמינו בעצמכם, זה הדבר הכי חשוב. לא משנה כמה התאמנתם, אם תבואו למסלול בלי אמונה זה לא יעזור לכם. אתם צריכים להאמין בעצמכם ולתת את הכי טוב שאתם יכולים".

לוין (23) מקדיש את חייו לאימונים ולתחרויות, מה שמשאיר לו פחות זמן לחיים האישיים בכלל והרומנטיים בפרט. "אני רווק. היו הודעות באינסטגרם, אבל אני כל כך מרוכז בספורט שזה מרתיע. אני ממש מרוכז בלהיות הכי טוב שאני יכול, כל יום. בשבילי טיפוס זה מקום ראשון, אני ממש רוצה להגיע הכי רחוק ולסחוט מעצמי מה שאני יכול. אין לי הרבה שנים לעשות את זה, אז אני כל כך נעול שאולי פשוט לא מצאתי את האחת הנכונה".