ברגע שישי כלפון דרך על מסלול "נינג'ה ישראל", היה ברור שמדובר בכוכב. הביטחון העצמי שמתובל בחיוך ביישני, היכולות הפיזיות המטורפות והכנות הכובשת, הפכו אותו מיד למתחרה בולט שבתוך שתי עונות קצר הישגים מרשימים מאוד.

בגמר העונה הקודמת, כלפון צלח את שלבים 1-3 בגמר והיה אחד משלושה שטיפסו את המידוריאמה. הוא עשה זאת אומנם ב-36 שניות והסתפק במקום השלישי והמכובד בעונה הזו, אבל אם תשאלו אותו - הוא לגמרי מרוצה.

כתבת השטח החדשה, בר זומר, פגשה את כלפון לשיחה אישית רגע לפני שיעלה על מסלול הדו-קרב, ובדקה את רמת ההתרגשות. "תמיד שבוע לפני אני לא מרגיש כלום, ואז לאט לאט זה מתגבר. עכשיו זה כבר גדול מדי. זה מרגש מאוד והפורמט החדש מלחיץ".

איך התכוננת לקראת הדו-קרב?
"אין לי טקס או משהו כזה. אני משתדל להתרכז באיך שאני מרגיש ובמה שעושה לי טוב, לדמיין מה אני הולך לעשות, ולקוות שזה יספיק. פחות לחשוב על מה יחשבו עליי. זה קשה, אבל אני מנסה לחשוב כמה שפחות על המסלול וליהנות כמה שאני יכול: לדבר עם חברים, להכיר אנשים, להסיח את הדעת מזה. כשאהיה על המסלול, אתרכז כמה שיותר".

אתה בלחץ מהדו-קרב?
"זה שונה ומלחיץ אותי, כי צריך לעשות מהר. אין לי מושג איך אני בלעשות את המסלול מהר. אני מקווה שאהיה טוב. לא היה לי כל כך זמן להתכונן לזה, כי היו לי תחרויות טיפוס ודברים שאני משקיע בהם יותר".

אתה זוכר איך הרגשת בלילה ההוא, כשטיפסת על המידוריאמה?
"הייתי בשוק טוטאלי. חשבתי: מה אני עושה פה, לא התכוננתי לזה. הצילו. לא חשבתי שאגיע לשם. ניסיתי לעשות את הכי טוב שלי ויצאתי מרוצה מאוד. לא הייתה תחושת כישלון, הרגשתי שעשיתי את הכי טוב שיכולתי והייתי מרוצה מהביצוע. השנה אני שואף להגיע כמה שיותר רחוק, לעשות כמה שיותר מכשולים, וליהנות מהדרך".

התלבטת אם לחזור לתחרות?
"היו הרבה מחשבות, בגלל שהצבתי רף גבוה מאוד בעונה הקודמת. אני משתדל לא לחשוב על הרף הזה ופשוט להיות מרוצה ממה שאני עושה, אבל זה נורא קשה ומלחיץ. אני יודע שיש מלא מתחרים ממש חזקים, והניסיון שלי בנינג'ה לעומתם לא כזה גדול. אני רוצה להישאר צנוע ושהדיבורים מסביב לא ישפיעו על התודעה שלי. אם אשאר מרוכז, אגיע יחסית רחוק".

אתה אחד משיאני המגה קיר. מה עשית עם הכסף שהרווחת עד היום?
"זה נחמד מאוד, תמיד כיף לעשות מגה קיר. אני אוהב את הכיס. חיים של מטפס תחרותי יקרים מאוד, יש מלא טיסות לחוץ לארץ ואני זה שמממן את הכל. לשם זה הולך".

בהאשיגבות כבר שיחקתם? טפסו כמה שיותר שלבים בסולם ההאשיגו - באמצעות הרמת הגבות שלכם!

כאמור, במקביל לאימוני הנינג'ה כלפון, מטפס מקצועי, משקיע את זמנו וכספו בתחרויות טיפוס בארץ ובעולם. "אני מטפס שש שנים כבר. כרגע אני פצוע, אבל אני משתתף בתחרויות טיפוס ועוד מעט יש את אליפות העולם לנוער, בפעם האחרונה שלי. משנה הבאה אהיה בבוגרים, בתקווה שאכנס לנבחרת. הנינג'ה קשורה מאוד לטיפוס, יש הרבה תנועות דומות. הטיפוס נותן לי הרבה, ואני באמת נהנה לעשות את המסלול ואת התהליך הזה".

התהילה שאתה זוכה לה בעקבות הנינג'ה, איך משפיעה עליך?
"מדי פעם מזהים, אבל זה קשה לפעמים. זה יכול לשחק קצת עם הראש, שלא אחשוב שאני יותר טוב ממה שאני. קשה להתמודד עם זה לפעמים. נעזרתי בפסיכולוג ספורט לאחרונה. באתי לפה עוד הפעם כדי לא לברוח מזה, כי אני רוצה לעשות נינג'ה ולהתמודד עם זה כמה שיותר טוב, כמו שיובל שמלא מתמודד עם זה בצורה מטורפת".

מה הולך להיות על המסלול? מי ינצח?
"ארוץ מהר ואקווה לא ליפול למים. לא יודע מי הולך לנצח, ברור שאני רוצה. כל ספורטאי רוצה לנצח".