תזכרו את השם: עונת הדו-קרב של "נינג'ה ישראל" יצאה לדרך אמש (ראשון) בערב דרמטי ועוצר נשימה. חבר הכנופיה, אלירן בן דוד, עלה על המסלול ונלחם בדו-קרב מול עידן זהבי, ניצח אותו, לחץ על הבאזר - והבטיח את מקומו בחצי הגמר.

כשירד מהמסלול פגש בן דוד את כתבת השטח בר זומר לשיחה צפופה על ההכנות לתחרות, התחושות בזמן הדו-קרב והשינוי הפיזי שעבר לפני מספר שנים. "הדו-קרב היה מטורף. לא האמנתי שהוא יצליח לפתוח עליי כזה פער", הודה בן דוד. "במגדל הדו-קרב הצלחתי לצמצם את הפער ולהגיע לידית ראשון".

נכנס בך שד ממש.
"זה שד שנוצר מהפחד שלי להפסיד בדו-קרב. זו הייתה כמו חוויה חוץ-גופית כזאת, לא הרגשתי שאני עצמי כשרצתי. אחרי הדו-קרב הרגשתי שוב אלירן. כמות הלחץ ירדה, ועכשיו אלה מכשולים שעשיתי אותם אלף פעמים באימונים".

עד כמה זה הלחיץ אותך כשגילית שזו עונת דו-קרב?
"הלחיץ ברמה כזאת, ולא אמרתי את זה לאף אחד, שחשבתי עם עצמי שיש מצב שאני לא הולך לעלות, שאברח הביתה. לא בגלל שזה היה עידן זהבי, זה נטו בגלל הדו-קרב. התחושה הזאת שאני נגד מישהו ויכול לסיים את העונה שלי בגלל טעות אחת קטנה על המכשול הראשון, השני או השלישי, או שהוא פשוט יעקוף אותי. עבדתי על זה ארבע שנים, עוד לפני שהתחילה העונה הראשונה. אני נטו נינג'ה".

איך התגברת על הפחד הזה?
"זה נטו מהחלק בי שמאמין שאם הגעתי עד לפה, אין לי מה לפרוש. כנראה שאני מוכן למוקדמות. יש כל כך הרבה אנשים שרוצים שאני אצליח, שאין סיבה שלא אצליח: המשפחה, המאמן שלי אדם מלכי שאני מעריך אותו מכל הלב והנשמה, חברי הכנופיה, החברים בבית, הפסיכולוג ספורט שלי ובעיקר אני, עצמי. יש לי כוח רצון גדול".

בן דוד (17), מעיד על עצמו שהתבגר מהר מאוד. "הייתי ילד שמן פעם - וצחקו עליי. לא היה נעים לסיים אחרון בשיעורי ספורט, ושכל החברים צוחקים עליך שאתה בקושי יכול לרוץ. זה מבאס. ירדתי במשקל כי רציתי להיראות טוב יותר, להרגיש חזק יותר, להיות עם יותר אנרגיות. רציתי להוכיח לעצמי ולאחרים שאני כן שווה".

את השינוי באורח החיים עבר בן דוד כשהיה בן 13. "בגלל שכל פעם צחקו עליי כשראו אותי, זה גרם לי להתבגר מהר יותר, בעיקר בראש. בגיל הזה הרגשתי יותר בוגר מכולם, גם אם לא הייתי מראה את זה לאנשים אחרים".

מה אותם ילדים אומרים לך היום, כשאתה ב"נינג'ה ישראל"?
"כל שנייה שואלים אותי על זה. יש כאלה שבאמת מתעניינים, יש כאלה שלא באמת מאמינים בי. הם רואים כמה זה קשה בטלוויזיה, אז למה שאני אצליח? יש כאלה שצוחקים עליי, מזלזלים בי. לקחתי הכל בסבבה, ידעתי שאגיע לרגע הזה ואוכיח את עצמי. אמשיך בדרך שלי ואתאמן לקראת החצי גמר, אני הכי מוכן שיש. חשוב לי להוכיח גם לעצמי אבל גם לאנשים שזלזלו וצחקו. זה כן תופס בי איזשהו מקום".

מה תאמר לילדים שצופים בך עכשיו ואולי רוצים לעשות שינוי כזה או אחר בעצמם?
"כדי להתחיל שינוי, ממליץ שקודם כל תאמינו בעצמכם. תדעו שהכל בחיים האלה אפשרי, בין אם זה לרדת במשקל, לבוא לנינג'ה, לעשות באזר במוקדמות ואפילו לנצח. זה אפשרי, הכל תלוי רק בכם. כל מה שצריך לעשות זה פשוט להתחיל".