יובל שמלא הוכתר לפני שנה כנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם. בגמר "נינג'ה ישראל" שייערך בימים ראשון ושני הקרובים (אחרי החדשות, ערוץ 12), הפיינליסטים רוצים לעשות היסטוריה ולהסב גאווה גדולה למדינה: אם גם השנה אחד מהם ינצח את המידוריאמה, ישראל תהיה המדינה היחידה בעולם שעשתה זאת פעמיים ברצף.

"מתרגשים? זו מילה קטנה. הולך להיות טירוף", סיפר הפיינליסט יוגב מלכה במהדורה המרכזית, רגע לפני הגמר, "אף מדינה בעולם לא הצליחה לכבוש את הר מידוריאמה פעמיים ברצף. סטטיסטית, זה משהו שטיפה מלחיץ. אבל, אני חושב שזה מדרבן מאוד את המתחרים בגמר - כי בוא'נה, זה לעשות היסטוריה".

עבור מלכה, מדובר לא רק בהישג לאומי אלא גם בכזה אישי, אחרי שפספס את תואר הנינג'ה בשנה שעברה: "זה היה לא פשוט. אני מגיע לגמר הזה במטרה חד משמעית וברורה: אני רוצה לסגור חשבון".

הגמר השנה הוא המגוון ביותר שהיה. למסלול יעלו מתחרים ותיקים, לצד כאלה חדשים שהוכיחו שהקרב על הניצחון השנה הולך להיות קשה מאוד. אחד הבולטים שבהם הוא חבר הכנופיה, שניאור שמח. "בכל שנה הרמה עולה, אבל השנה זה ברמה ממש מוגזמת", תיאר, "עלו שלב לגמרי, וזה מלחיץ. מקווה שאעבור הכל".

תם שקד, האישה הראשונה שהעפילה לגמר, רוצה לשבור עוד שיאים ולהוות השראה לספורטאיות צעירות שבעתיד יגיעו לתחרות: "כל חיי חייתי על מודל לחיקוי. כשהייתי קטנה הייתה המתעמלת שהכי אהבתי. כשגדלתי, היה לי את ירדן ג'רבי. אני מוכנה להיות שם בשביל הדור הבא, כל כך מקווה שזה יקרה".