אלכס חזנוב חסר לרבים העונה ב"נינג'ה ישראל". אחד מאייקוני הנינג'ה הכי גדולים ואהובים, מהמתחרים החזקים ביותר, סיים בעונה השנייה ובעונה הרביעית במקום השני. מהעונה האחרונה נעדר, אך הערב (חמישי, אחרי החדשות, ערוץ 12) יחזור למסלול במקצה האולסטארז החגיגי והנוצץ, לצד חברו יפתח קושניר ועוד ענקי נינג'ה.

חזנוב נמצא ברגעים אלה ביפן, מתכונן לקראת תחרות טיפוס חשובה והראשונה לקראת המשחקים האולימפיים ב-2024. "מחר אחר הצהריים, שעון יפן, תיערך התחרות הראשונה בסבב העולמי", סיפר חזנוב הבוקר, "מתחילים לצבור נקודות לטובת הקריטריון למשחקים האולימפיים ב-2024. אנחנו פה כבר שבוע, הנבחרת - מתאמנים ומתרגלים לשעות ולאוכל".

איך הולך בינתיים?
"קשה לא להיות מבסוט כשאתה ביפן. מאוד כיף פה, אני מאוד מתרגש. עברו שמונה חודשים מאז התחרות הבינלאומית האחרונה. כולנו מצפים ומחכים לזה. אני רואה את המשחקים האולימפיים מול העיניים כבר".

בעונת הדו-קרב בלטו חברי הכנופיה, מתחרים בני 16 שמתאמנים לנינג'ה מאז שהיו ילדים קטנים. את העונה ניצח דווקא מתחרה מהגווארדיה הוותיקה, יוגב מלכה, אבל זה ברור לגמרי שמי שהולכים לשלוט במסלול בשנים הבאות אלה הצעירים יותר.

"כשראינו את החבר'ה הצעירים האלה, אמרנו - תודה לאל שאנחנו לא שם", צחק חזנוב, "הערב הולך להיות פרק מטורף. אנשים לא בכושר שבאים לעשות משהו מאוד קשה, יותר ממסלול מוקדמות רגיל. אנחנו פה כדי לתת שואו וליהנות מהנינג'ה. כיף לי לחזור למסלול, במיוחד בעונה המטורפת הזאת".

זה צובט לצפות בחברי הכנופיה כובשים את המסלול, מה שפעם היה בשליטת המטפסים?
"לא באמת. אני עושה טיפוס, הם עושים נינג'ה. בגלל שהנינג'ה זה ספורט כל כך צעיר, אנשים מענפי ספורט אחרים הצליחו בו - אבל אי אפשר לצפות מאלוף הארץ בריצה, שמתחיל לשחק כדורסל בגיל 20, להיות אלוף ה-NBA בגיל 22. גם בנינג'ה זו הייתה שאלה של זמן עד שהילדים שהתחילו בגיל עשר יהיו הכי טובים. זה בסדר גמור. אני מקווה שגם הספורט הזה יהיה במשחקים האולימפיים בעתיד, ושגם להם תהיה הזדמנות לייצג את ישראל בעולם".

יש הבדל גדול בין להתחרות אחרי שהתאמנת יום-יום, לבין לבוא למסלול הנינג'ה כמעט בפיג'מה.
"אני רוצה לעשות את זה כל שנה, לבוא בלי לחץ ובלי בעיות עם החברים הטובים. בשבילנו, זה כמו משחק. העונה הראשונה הייתה מבחינתי הכי כיפית ומשחררת, כי באנו בלי ידיעה מה זה ושזה הולך להיות כל כך גדול. פתאום עוד עונות, מידוריאמה, תגיעו-לא תגיעו, יש הרבה לחץ. פה אני מכיר את כולם, כולנו חברים".