טבלת העולים לחצי הגמר (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2023", קשת 12)
נתאי הדר, נרי זאבי אדלר, אור המשולם | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2023", קשת 12

 

דניאל בן יוסף הגיע השנה לנינג'ה עם רעל בעיניים במטרה לצאת מהצל של אחיו, יוסי בן יוסף. מולו בדו-קרב התחרה נתאי הדר, שהגיע בעונה השלישית לגמר. מיד עם היציאה שלהם למסלול, בן יוסף פתח פער בזמן שהדר התעכב בזינוק. אבל כבר במכשול השני, גלגלי הענק, הדר צמצם את הפער ונתן מעבר שהטיס אותו קדימה.

במגדל הדו-קרב הפער הלך וגדל, ובן יוסף, אחד המתחרים המבטיחים של העונה נשאר הרחק מאחור. הדר היה הראשון להוריד את הידית ובכך ניצח את הדו-קרב. הוא המשיך את המסלול עם מעבר מושלם על גשר הפטישים, לאחר מכן במכשול שהפיל לא מעט מתחרים הערב, חוכמה הבייגלה, הוא הפגין ביצוע מרשים עם טכניקה מדהימה. הדר סיים את המסלול ועשה את המגה קיר בקלות, מה שנתן לו את האפשרות לעלות על ההאשיגו. למרות ההימורים של המנחים והפרשנים, הדר שרף את ההאשיגו ורשם שיא חדש ומטורף לעונה של 33 שלבים ב-56 שניות, וכרגע הוא המחזיק ב-100,000 שקלים.

אייקון הנינג'ה יוסי בן יוסף, הגיע העונה כדי לטרוף את המסלול, אבל המציאות הוכיחה שבתחרות הזאת הכל יכול לקרות. בדו קרב מול יעקב גורי הוא אמנם ניצח, אבל לא היה מוכן למה שקרה בהמשך המסלול - שהצליח להפתיע את כל הנוכחים.

לאחר הניצחון בד-קרב, בן יוסף המשיך את המסלול וצלח את מכשול מספר ארבע, גשר הפטישים, אך הוא לא היה במצב טוב מבחינת הזמנים. רגע לפני המכשול החמישי, סולם הסלמון, הוא נח והסדיר נשימה ולבסוף כשזינק אליו נראה מהוסס לפני ההקפצה הראשונה. במהלך ההקפצה עשה טעות גורלית כשלא הצליח להשחיל את המוט - ונפל.

"וואו, אני פשוט לא מאמין למה שאני רואה פה עכשיו. גבירותיי ורבותי, יוסי בן יוסף בחוץ", הכריז ניב רסקין בהלם מוחלט, כשכל הקהל מסביב סירב להאמין למתרחש. רותם סלע הוסיפה: "הוא גמור, הוא לא רוצה להתראיין, מסכן". לאחר שנרגע, בן יוסף המאוכזב סיכם: "אכלתי אותה, אני לא בחצי. באף עונה זה לא כיף ליפול אבל, כנראה שזו הדרך שלי, זה התהליך שלי ומה שאני צריך לעבור ולחוות. כנראה שזאת השיחה האחרונה שלנו, ואני נפרד מכם עם כמה שלא בא לי".

מצד אחד של הדו-קרב עמד דניאל סיירה בן ה-30 מקולומביה שחי בארץ כבר שלוש שנים. בצד השני, גל כהן, בן 27, מפיק מסיבות שמתאמן בלי הפסקה בלא מעט ענפי ספורט. השניים הוזנקו והיו צמודים לאורך כל המסלול בתיאום מופלא. כל זינוק לכל מכשול נעשה באותו הרגע כשהיה ברור לכולם שהדו-קרב הולך להיות מוכרע רק בשנייה האחרונה, אבל למה שקרה אף אחד לא ציפה.

במגדל הדו-קרב השניים היו בתזמון מושלם כשעברו ממדף למדף, אך במדף השני דניאל נפל וממש מיד אחריו גל נפל גם הוא במעבר מהמדף השני לשלישי. לראשונה בנינג'ה ישראל לא הייתה הכרעה בדו-קרב ושני המתמודדים נותרו בחוץ ולא ימשיכו את העונה.