תם שקד, אלופת ישראל באקרובטיקה לשעבר, ניצחה את מקצה הנשים בעונה הקודמת והעפילה לחצי הגמר. אחרי שביססה את עצמה כאחת הנשים החזקות ביותר ב"נינג'ה ישראל", תם תחזור למסלול הערב (חמישי, אחרי החדשות, ערוץ 12) ותפתח את שבוע האלופות, שבו נשות הנינג'ה הולכות לשבור שיאים חדשים.

"הנשים מתחילות מהפכה, וזו לא הגזמה", סיפרה תם לנסלי ברדה ב"חדשות הבוקר", "משהו קרה השנה. תמיד האמנו בעצמנו, אבל משהו הבשיל. לאנשים אין סבלנות לתהליך, אבל עברנו תהליך בחמש העונות האלה. אנחנו באות השנה לטרוף".

לעונה הקודמת התאמנה תם בסך הכל ארבעה חודשים. לעונה החדשה הקדישה שנה שלמה, כולל מספר שינויים שעשתה בחייה. "אחרי העונה הרביעית הבנתי שעשיתי משהו מדהים, אבל שזה לא מספיק. התחלתי ללכת לפסיכולוג ספורט ולתזונאי. אני כבר לא בת 18, אני צריכה שהגוף שלי יצליח להחזיק את עצמו". 

 "הספורט הזה ממש אכזרי. יש מלא נשים וגברים שבגלל שנייה אחת של חוסר ריכוז, נופלים למים. אחרי כל העבודה הקשה שנמשכה שנה שלמה - זהו, נגמר. כשהייתי בהתעמלות קרקע, הייתי עולה למשטח ויודעת שלא משנה מה קורה, בשתיים וחצי דקות האלה אני נותנת את הכל וממשיכה. פה אין את זה".

במקביל לנינג'ה, את עובדת כמהנדסת חשמל. איך את מספיקה את כל זה?
"אנחנו תמיד מצליחות לעשות הכל. כל אישה שתעלה הערב למסלול, יש לה גם קריירה. זה מדהים מבחינתי. יש לנו מהנדסות, רופאות, מתכנתות, עובדות סוציאליות. כל חיי הייתי במספר ה-10%. 10% מהמתחרים בנינג'ה הן נשים, 10% מהסטודנטיות להנדסת חשמל הן נשים. אני לא נותנת למספר הזה להגביל אותי. זה לא שישבתי וחשבתי: 'אלך לאיפה שאין נשים', זה מה שאני אוהבת לעשות וזה מה שאעשה. עם כל הכבוד לגברים, כשמגיעים למכון הנינג'ה רואים שמי שבאמת שולטות ומנהלות אלה הנשים".

מה המטרה שלך בעונה הזו?
"התאמנתי כל כך קשה כדי לעשות את הכי טוב שאני יכולה. אני רוצה להגיע הכי רחוק שאפשר. פורמט הדו-קרב אכזרי. אנחנו מתחרות מול חברות שלנו, נשים שאנחנו יודעות כמה עבדו קשה ומכירות את החסרונות והיתרונות של כל אחת. זה כבר לא את מול המסלול כמו שאמרנו ארבע שנים, אלא את מול מישהי. אני מקווה שבסוף המקצה אקבל מיליון הודעות מנערות שיאמרו, 'איזה כיף היה לראות מלא נשים חזקות על המסלול. פחדתי לעשות את זה, ועכשיו אני רואה שיש קהילה שתומכת'. אכן יש לנו קהילה מדהימה".