שלישיית העולים לגמר (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2023", קשת 12)
שלושת העולים לגמר ממקצה זה: ישי כלפון, נרי זאבי אדלר ועידו עמרן | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2023", קשת 12

ישי כלפון
נרי זאבי אדלר
עידו עמרן


22:44 - ישי כלפון ניצח בדו-קרב ולחץ על הבאזר אחרי 5 דקות ו-36 שניות
בדו-קרב הגדול והקשוח ביותר הערב, התחרו זה מול זה ישי כלפון ורוני קפלנסקי, מנתץ הבאזרים ואצבעות המנחים. כלפון העפיל לגמר פעמיים, כשבעונה הקודמת טיפס את המידוריאמה וסיים במקום השלישי אחרי שמלא ומלכה. "אני רוצה לנצח, אעשה את הכי טוב שלי - ומקווה שזה יספיק", אמר כלפון לפני הדו-קרב.

ישי כלפון במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
תופס את הטבעת. ישי כלפון | צילום: עודד קרני

הדו-קרב יצא לדרך וכלפון פתח בקצב מעולה. הוא פתח פער ענק, משאיר את קפלנסקי מאחור. כלפון הוריד את הידית, ניצח את הדו-קרב ומשם המשיך אל האקווריומים. כשסיים את המכשול התקדם אל טבעת קיצור הדרך, תפס אותה בהצלחה ודילג מעל טריפל X. הוא צלח יפה את המעברים בגלשן האווירי כשהוא משוחרר, קליל ואנרגטי, הגיע לשר הטבעות בזמן מצוין, טיפס עד לבאזר, לחץ עליו וצרח באושר.

"גבירותיי ורבותיי, בעונה הזאת הוא כבר לא ילד פלא - אלא גבר פלא", קבע אסי, "ישי כלפון יככב גם העונה בגמר, אולי בדרך לתואר זוכה העונה". כלפון, שלחץ גדול ירד לו מהכתפיים, לא הפסיק לחייך: "אתם לא מבינים כמה לחץ השתחרר ממני, פעם אחת בסוף הדו-קרב ופעם שנייה פה בבאזר". רסקין סיכם, "בדרך כלל אתה מאוד קול, אבל בדו-קרב יצאה ממך חיה. חיה השתלטה עליך. הוכחת שוב שאתה אחד המתחזקים החזקים ביותר שיש לנו פה".

ישי כלפון במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
"כבר לא ילד פלא - אלא גבר פלא". ישי כלפון | צילום: עודד קרני

22:20 - אושר שמואל ניצח בדו-קרב ונפל למים במכשול הרביעי (02:29)
תום שניאורסון, המחשבון האנושי ומתחרה נחוש וחזק, פגש לדו-קרב את לוחם ה-MMA אושר שמואל. זה היה דו-קרב צמוד מאוד מהרגע הראשון והשניים הגיעו למגדל הדו-קרב כמעט באותו הזמן. הראשון שסיים עם הקרוסלות היה שניאורסון, אלא שנחיתה לא מוצלחת על המזרן העניקה לאושר את הניצחון.

תום שניאורסון במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
הדחה כואבת. תום שניאורסון | צילום: עודד קרני

"אני לא יכול להסביר במילים כמה התאמנתי, כמה אני רוצה את זה", סיפר שניאורסון בדמעות והבטיח, "אבוא בשנה הבאה שוב". אושר בינתיים המשיך אל האקווריומים, לא שרד את המעבר מהאקווריום השני לשלישי ומצא את עצמו במים, תוצאה שלא הספיקה לגמר.

אושר שמואל במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
עוד קורבן לאקווריומים. אושר שמואל | צילום: עודד קרני

22:12 - נרי זאבי אדלר ניצח בדו-קרב ולחץ על הבאזר אחרי 8 דקות ו-50 שניות
במוקדמות, יואב ברק הדיח את אגדת הנינג'ה רם לוין וסיים במקום הראשון במקצה. הערב פגש על המסלול את נרי זאבי אדלר, מתחרה צעיר וחזק מאוד שהפתיע את כולם במוקדמות. השניים היו צמודים מאוד בהתחלה, אך נרי פתח מבערים, טס את מגדל הדו-קרב והוריד ראשון את הידית - ובכך, הדיח את יואב.

נרי זאבי אדלר במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
ממשיך להפתיע. נרי זאבי אדלר | צילום: עודד קרני

זאבי אדלר התקדם אל האקווריומים ובמאמץ גדול הצליח לסיים אותם. הוא הצליח לתפוס את טבעת קיצור הדרך ודילג היישר למכשול השביעי, הגלשן האווירי. אחרי שצלח את שלושת המעברים מיהר אל שר הטבעות, טיפס לראש המגדל בכוחותיו האחרונים והיה הראשון הערב ללחוץ על הבאזר, מבטיח את מקומו בגמר.

נרי זאבי אדלר במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
חוגג את הבאזר. נרי זאבי אדלר | צילום: עודד קרני

21:46 - עידו עמרן ניצח בדו-קרב ונפל למים במכשול השישי (05:43)
אחרי מסלול מוקדמות מעולה שהסתיים בבאזר, חבר הכנופיה אלירן בן דוד התחרה בדו-קרב חצי הגמר מול עידו עמרן. ההימורים נטו לכיוון בן דוד, אך בנמל חיפה נרשמה דרמת ענק. אלירן טס את המסלול, כשעידו ממש מזנב אחריו. הם היו צמודים מאוד, עד כדי כך שבמגדל הדו-קרב אלירן בחר לזנק מוקדם מהקרוסלה האחרונה ישירות למזרן כדי לצמצם את הפער - אלא שלא הצליח לטפס על המזרן. עידו ניצל זאת כדי לעקוף אותו והדיח אותו.

עידו המשיך אל האקווריומים, צלח אותם והתקדם אל גשר הקוביות. הוא ניסה לתפוס את טבעת קיצור הדרך, ללא הצלחה, ונאלץ לפגוש את מכשול הגמר מהעונה הקודמת - טריפל X. במכשול זה נפל למים, אך התוצאה הספיקה לו כדי להעפיל לגמר. בינתיים, אלירן כאב מאוד את הנפילה בדו-קרב. אסי עזר עזב את עמדת המגישים וניגש לשוחח איתו מלב ללב.

אלירן בן דוד במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
בכינו איתו. אלירן בן דוד | צילום: עודד קרני

"אתה תבוא עוד 200 פעם לתוכנית הזאת, אתה מתחרה מדהים", אמר אסי לאלירן, "שמלא הגיע לחלום שלו וניצח בעונה הרביעית. אתה פה עונה ראשונה. יכול להיות שזו נקודה בזמן שנועדה להוביל אותך לניצחון הגדול שלך בעונה הבאה". אלירן אמר בדמעות, "לא הייתי צריך לעשות ככה, יכולתי לעשות באזר". אסי ניחם: "מרגעים כאלה נולדים כוכבים" ופנה לכנופיה: "אתם חבורה מדהימה, מחזקים אחד את השני - תאספו אותו רגע, שיהיה חזק".

עידו עמרן במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
נתראה בגמר. עידו עמרן | צילום: עודד קרני

21:38 - אביב חלילי ניצח בדו-קרב ונפל למים במכשול הרביעי (02:15)
הראשונים לעלות הערב על המסלול היו שון "סאמה" גואטה שהדהים את כולם במוקדמות, כשמולו מלך הקפוארה (והגלידה), אביב חלילי. שון סאמה היה היחיד במקצה המוקדמות שלו שלחץ על הבאזר. חלילי לא עשה זאת, אבל ינסה לעשות זאת הערב בפעם הראשונה. רבים הימרו כי שון סאמה ינצח בדו-קרב, אלא שלתדהמת כולם הוא נתקע על אחת הקרוסלות, לא הצליח לייצר תנופה ובכך סלל את הדרך לחלילי, שעקף אותו וניצח בדו-קרב.

אביב חלילי ושון "סאמה" גואטה (צילום: עודד קרני)
דו-קרב דרמטי. אביב חלילי ושון "סאמה" גואטה | צילום: עודד קרני

חלילי המשיך למכשול האקווריומים, התקשה, לא שרד את המעבר מהאקווריום השני לשלישי ומצא את עצמו במים ומחוץ לגמר. "מבואס, לא הראיתי חצי מהיכולות שלי", אמר חלילי ביציאה מהמסלול, "הייתי צריך לחכות שנייה, לנשום ולנגב את הידיים. עליתי עם ידיים מזיעות".

אביב חלילי במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
לא הספיק לגמר. אביב חלילי | צילום: עודד קרני

21:30 - שלב חצי הגמר נמשך
מוכנים למקצה חצי הגמר הכי קשוח ומטורף שהיה עד היום? הערב יעלו על המסלול חבר הכנופיה אלירן בן דוד ושני מתחרים חזקים מאוד - ישי כלפון ורוני קפלנסקי, שיתחרו ראש בראש בדו-קרב. בגמר הקודם כלפון טיפס על המידוריאמה, יש לו חשבון לסגור עם ההר - והדרך לשם עוברת בבאזר הערב. שלושה כרטיסים בלבד לגמר - מי יעפיל ומי יסיים את העונה?

ניב רסקין, ירדן ג'רבי ויובל שמלא (צילום: עודד קרני)
נרגשים לקראת עוד מקצה. ניב רסקין, ירדן ג'רבי ויובל שמלא | צילום: עודד קרני