שבוע האלופות ב"נינג'ה ישראל" נפתח אמש עם תגלית מרעננת: נועה מאיר, בת 16 בסך הכל, שהתאמנה בנינג'ה שלוש שנים ארוכות עד שהגיעה לגיל הסף שאיפשר לה להירשם לתחרות. בפעם הראשונה שלה על המסלול לחצה נועה על הבאזר בסיום ביצוע מושלם, בתקווה שהזמן שעשתה זאת יספיק לה כדי להעפיל לחצי הגמר.

"זה חלום", הודתה נועה בתוכנית "גלית ואילנית", "זה התחיל כשהלכתי למתחם נינג'ה. אבא שלי אמר לי: 'זה לגברים חזקים, את לא יכולה לעשות את זה'. באותו הרגע שהוא אמר לי את זה חשבתי: עכשיו אעשה הכל בשביל להראות לו שאני יכולה לעשות את זה".

"ראיתי את התוכנית ואמרתי: יום אחד אני אהיה שם ואני יודעת שאעשה באזר. זה יקרה. אני קמה בבוקר וחושבת על מתי האימון הבא. כשאני הולכת לבית הספר זה אצלי בראש, כשאני חוזרת מבית הספר אני חושבת על זה כל הזמן עד לאימון - ומהאימון קמה בבוקר ועוד פעם חושבת על זה, כל הזמן, כל היום".

איך מקבלים את זה בבית הספר?
"כשהייתי קטנה שיחקתי כדורגל וטניס, ופחות אהבו את זה. זה היה פחות מקובל. היו לי פחות חברות כי הייתי כל הזמן בספורט. כשהן הלכו לרקוד, מה שאני רציתי זה לשחק כדורגל. זה לא התאים, לא למורה שלי ולא לחברות שלי".

שקלת לזנוח את הספורט כדי להתאים את עצמך לסביבה?
"לא, החלטתי שאעשה מה שטוב לי. החלטתי שאני רוצה להיות חזקה ולהצליח בדברים, כמו שתם שקד מצליחה. היא ההשראה שלי, אני רואה אותה ואומרת: אני אהיה כמוה".

בגיל 16: ההישג המטורף של נועה מאיר (צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת 12)
באזר שנה שנייה ברציפות. תם שקד | צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת 12

תם שקד היא כמובן אלופת הנשים מהעונה הקודמת, שחזרה אמש למסלול ולחצה גם השנה על הבאזר. "כשהגעתי בפעם הראשונה למכון נינג'ה, ראיתי את הילדה הג'ינג'ית הזאת מקפצת כמו לא יודעת מה. חשבתי: אני רוצה להיות כמו נועה מאיר. היא מטורפת. אני מכירה אותה כבר שנתיים ויודעת בדיוק כמה היא חזקה ומה היא יכולה לעשות".

שנזכיר לכן שאתן מתחרות אחת בשנייה?
נועה: "אנחנו מתחרות, אבל מתאמנות כל הזמן ביחד וחברות ממש טובות".
תם: "תמיד אומרים לי: 'תם, כשאת באימון את אחרת. את בזון מטורף'. אי אפשר לדבר איתי, לא מסתכלת ימינה ולא שמאלה. ברגע שנגמר האימון יש חיוכים ו'שלום, מה קורה?'. ברגע שיש לנו מטרה אנחנו נעשה אותה ונצליח. עם זאת, אנחנו לא כל הזמן ספורטאיות, אנחנו גם חברות ומבלות ביחד לפני ואחרי".

את מהנדסת חשמל. מתי את מספיקה להתאמן?
"נכון, אני כבר לא סטודנטית. אני עובדת בהייטק במשרה מלאה, וזה מה שהביא לי את האיזון. ידעתי שלא משנה מה יקרה בנינג'ה, שזה החלום שלי וזה מדהים, יש לי את העבודה שלי והקריירה שלי שאני רוצה להתפתח בה. זה הביא לי איזשהו איזון".

אתן מאמינות שיום אחד אישה תזכה בעונה?
תם: "הכל יכול לקרות. בארצות הברית יש את פלקס לברק, שהיא מקום שמיני בכל ארצות הברית, גברים ונשים. יש את אוליביה ויויאן, שעדיין לא ניצחה את הנינג'ה אבל זה יכול לקרות. בסופו של דבר, מי שתהיה או יהיה הנינג'ה הכי טוב ינצח, לא קשור למגדר".

אתן מרגישות שמסתכלים עליכן בעין קצת שונה, בגלל שמדובר בספורט גברי יותר?
נועה: "מתייחסים אלינו קצת כאילו זה ברור שגברים יעשו נינג'ה כי זה ספורט לחזקים, זה בשבילם, ואנחנו צריכות לעבוד יותר קשה בשביל זה ולהוכיח את עצמנו. לא סתם באנו לנינג'ה, עבדנו קשה בדיוק כמו שהגברים עבדו קשה".