דרמה גדולה ושוברת לב ב"נינג'ה ישראל": גיל מרנץ, מנצח העונה השנייה, מי שנחשב כמתחרה החזק והמנוסה ביותר בענף הנינג'ה כיום - נפל למים הערב בעקבות טעות קריטית שעשה בדו-קרב וסיים את העונה ברגע אחד. בפעם השנייה ברציפות, מרנץ לא יתחרה בגמר.

מרנץ רשם לא מעט דרמות בשנים האחרונות. בעונה השלישית, בשלב המוקדמות, נפל בגשר הקוביות שלא באשמתו וקיבל הזדמנות חוזרת על המסלול. בשנה שעברה, במסלול חצי הגמר, הפיל בטעות עם רגלו את הטבעת באחד המכשולים, לא הייתה לו אפשרות לצאת מזה - והוא מצא את עצמו במים ומחוץ לגמר. הוא זכה להתחרות על כרטיס הזהב לגמר, סיים את המקצה במקום הראשון - אלא שמאוחר יותר התברר כי נפסל בעקבות טעות טכנית ואיבד את הכרטיס.

הערב, פגש מרנץ לדו-קרב את המטפס אלון לביא בן ה-17. "במוקדמות היה מסלול נהדר, אין כמו לעשות באזר. התגעגעתי להרגשה הזאת", סיפר מרנץ, "מקווה שגם היום אעשה עוד באזר וכל העונה הזאת אמשיך עם באזרים. אבל, בנינג'ה הכל יכול לקרות. מניסיון. כל מה שיכול לקרות, קרה לי. אני המתחרה היחיד שניצל, נפל ונפסל".

"קבעתי לעצמי מטרה להיות הכי משולח רסן שאני יכול היום. אני לא מתכוון לעצור, לא מתכוון לנוח", הצהיר מרנץ לפני ההזנקה, "מבחינתי יכול להיות מולי הנינג'ה הכי טוב בעולם. אביא את הביצוע הכי טוב שאני יכול, כשהמטרה זה לעלות לגמר". כשנשאל האם נכונה השמועה שהוא שוקל לפרוש אחרי העונה הזו, השיב: "עוד לא השקעתי בזה הרבה מחשבה, אבל זה מסתובב שם איפשהו בראש שלי".

כולם הימרו כי מרנץ ינצח בדו-קרב הזה ויסיים בבאזר, כל עוד לא יפתיע עם עוד אירוע בלתי צפוי. הדו-קרב נפתח בתיקו מוחלט בין מרנץ ללביא, כשבמכשול השני, קפיצת הקנגורו, שמונה שניות לתוך הדו-קרב, מרנץ לא תפס את אחד המוטות ומצא את עצמו במים, לתדהמת כולם. "גיל מרנץ במים", זעק ניב רסקין, "שוב זה קורה לו. לא יאומן כי יסופר. למה זה קורה לגיל מרנץ? הלם בנמל חיפה. מרנץ מודח ולא יעלה לגמר. זה בן אדם שהוא גמר, בעיניים עצומות".

גיל מרנץ במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
רגע הנפילה הכואבת | צילום: עודד קרני

מרנץ השבור עזב את המסלול והתנחם בזרועות בת הזוג והמשפחה. "הוא שובר את הלב, פשוט שובר לנו את הלב", אמרה ירדן ג'רבי ויובל שמלא הוסיף: "לא דמיינתי שמשהו כזה יכול לקרות. הלחץ בתחרות הזאת כל כך קשה".

"זה אחד הרגעים הכי קשים שהיו לנו העונה, אם לא בכלל בנינג'ה", אמר רסקין, "אני תוהה אם זה הרגע שיגרום למרנץ לפרוש מהספורט ולהגיד: עד כאן. לפעמים מכה כזאת יכולה להפיל אותך ולגמור לך את הדרייב והרצון לחזור ולנסות שוב".

דו-קרב חצי הגמר של גיל מרנץ ואלון לביא (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2023", קשת 12)
"זה פצע אותי נפשית. לא מעכל בכלל". גיל מרנץ ובת הזוג | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2023", קשת 12

בזמן שמרנץ מנסה להתאושש מהמכה הכואבת, לביא התקדם עד לרולטה, שרד את שני הדרופים והיה קרוב לסיים את המכשול, אבל אז איבד אחיזה ונפל למים. אחרי שנרגע מעט הודה מרנץ מול המצלמות: "אני מרגיש שזה פוצע אותי נפשית. מאוד קשה לי, אני מאוד עצוב. אני עדיין לא מכיל את זה ולא מעכל את זה בכלל. זה לא אמור לקרות לי. מצטער שאיכזבתי אתכם, מצטער שזה קרה שוב. מצטער שלא הבאתי את עצמי לידי ביטוי. מצטער שנפלתי".