זה לא ייאמן כשחושבים על זה, אבל זו בסך הכל העונה השנייה שבה מתחרה תם שקד ב"נינג'ה ישראל". אלופת הנשים פעמיים, האישה הראשונה שהעפילה לגמר - תם קוטפת הישג אחר הישג, ובשבוע הבא תעלה על מסלול הגמר (ימים ראשון ושני, ערוץ 12), בשורה אחת עם המתחרים הכי טובים בעונה הזו.

"זה מדהים שיש לי את הזכות להיות האישה הראשונה במשהו, אבל אני מקווה שזה ייכחד", היא מודה, "זו זכות גדולה וכיף גדול, במיוחד כי עבדתי כל כך קשה. יש רגעים שהעולם הוגן, שהעבודה הקשה משתלמת".

"כולם שמחים שהצלחתי לעשות את זה. אני מקבלת תגובות מנערות וילדות שאומרות: 'איזה כיף, אני הולכת להתאמן'. זה הדבר הכי טוב שיכולתי לעשות. לא משנה מה יקרה בגמר, זה שיכולתי להשפיע ככה, זה כזה כיף".

את מרגישה את האחריות על הכתפיים? שמצפים ממך?
"זה לא פשוט. אומרים: 'תוכיחי שגם נשים יכולות'. אני לא באה להוכיח שום דבר לאף אחד. בנינג'ה יש ספורטאים, יש ספורטאיות, זה רק עניין של מי טוב יותר בספורט. בקהילת הנשים אני יודעת שלא משנה מה אעשה, רק העובדה שאני עומדת במעמד הזה ועושה מה שאני יכולה, הן ייתנו לי את הגב הכי גדול. אני באה להיות הספורטאית הכי טובה שאני יכולה להיות, זה ממש לא משנה אם אני אישה או גבר. אני שמחה על התמיכה והפרגון שאני מקבלת מהחברות והחברים שלי, לא הייתי יכולה לעשות את זה בלעדיהם".

מה הציפיות שלך מעצמך לקראת הגמר?
"אני יודעת שעבדתי הכי קשה שאני יכולה, עשיתי כל מה שאני צריכה לעשות והכנתי את עצמי מבחינה גופנית ומנטלית. אהיה גאה בכל מה שאעשה. אני צריכה להתרכז ולעבור מכשול-מכשול. יש ציפייה אדירה ממני, אבל לי יש ציפיות הרבה יותר גדולות מעצמי. אני שמה עליי לחץ הרבה יותר גדול, כי אני רוצה להראות את היכולות שלי במעמד הזה. התגובות שארצה לקבל זה מנשים שיראו את הביצוע ויגידו: מדהימה, איזו חזקה".

את רוצה לנצח?
"אני רוצה להגיע הכי רחוק בגמר, כמו כולם. רוצה לנצח את עצמי ואת היכולות שלי. אני יודעת מה החולשות שלי ומה החוזקות שלי ויש לי מטרות ויעדים אישיים משל עצמי שאותם אני הולכת להשיג. מבחינתי התהליך הרבה יותר חשוב מהתוצאה".

רגע לפני ההזנקה, מה יעבור לך בראש?
"כלום, חוץ מזה שאני מוכנה. אני לא שומעת אף אחד, חוץ מה'שלוש, שתיים, אחת', הצליל הזה שעושה לי סיוטים אבל גורם לי להתרגשות ולפרפרים. יש לי את היכולת להתנתק מכל הציפיות, מהרעש של הקהל, מהרעש של אסי ורותם ופשוט לבוא ולהגיד: את מוכנה, עשית את הכל, קדימה, זה הזמן שלך, תהני".

אף מדינה לא ניצחה את המידוריאמה שנתיים ברצף. חושבת שזה אפשרי?
"אנחנו מדינה קטנה עם חלומות גדולים ותמיד עושים את זה מהר יותר. אנחנו בעונה החמישית, אבל ברמה כמו בעונה 15 בארצות הברית. לכל אחד ואחת בגמר יש את זה, פשוט צריכים ריכוז. הלוואי שנצליח, זה יהיה מדהים. אני מהמרת שיש סיכוי שאנחנו הולכים לעשות את המידוריאמה שנתיים ברצף".

במקביל לעבודתה בהייטק ולאימוני הנינג'ה, תם מעבירה לנערות ונערים את הרצאתה "עוברת כל גבול" במסגרתה מדברת איתם על הגשמת חלומות ויעדים. עבורה זו שליחות ממש. "לא הייתה אישה ראשונה בגמר, עברתי את הגבול הזה. אני רוצה לעבור עוד גבולות ולהעביר את המסר הזה. אני שמחה שיש לי את הבמה הזאת".