לוח עולים לחצי הגמר  (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2023", קשת 12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2023", קשת 12


"השמלא של הכנופיה", "פסיכי", "הדור החדש", "אימת המתמודדים": אילי דגן זכה ללא מעט תארים וכתרים עוד לפני שבכלל דרך במסלול הנינג'ה, ואומנם לא הפגין את מלוא יכולותיו הערב בגלל אחד המכשולים הקשים בתולדות התחרות: נקודת מפנה, אבל בהחלט הראה איזה פוטנציאל אדיר טמון בו.

"דגי" נפל במכשול השישי, אבל זה הספיק לו לחצי הגמר. "דגן נתן פה הצגה הערב", קבע ניב רסקין ודגן סיכם: "זה מכשול סופר טריקי, והלקח שלי לחצי הגמר זה לתכנן עד הסוף. חיכיתי לרגע הזה ארבע שנים, מרגיש שהגעתי היום לאולימפיאדה ועברתי לשלב הבא. אני מגיע לחצי הגמר עם מטרה אחת ויחידה: לעלות לגמר".


זו השנה החמישית של אדם מלכי ב"נינג'ה ישראל" - והשנה הוא רוצה גמר. זקן השבט, המתחרה הכי ותיק בתוכנית, סיפר לפני שעלה למסלול: "כשאומרים נינג'ה זה אדם, ואדם זה נינג'ה. גידלתי מפלצות בשם הכנופיה, לימדתי את כולם את כל מה שהם יודעים. אני מאמן על, הכי טוב בתחום. חד משמעית. אין תחרות".

כמאמן על, מלכי מצא את עצמו לא פעם מאחור, על חשבון המתחרים המעולים שטיפח: "בגלל שאני מנטור עבור כל כך הרבה אנשים, זה חלק מהתהליך שאדם מלכי היה צריך לעבור: להיכשל, ולהיכשל ולהיכשל", סיפר בדמעות, "הדבר שאני מראה להם כמשתתף - שאני לא מוותר. זה יקרה השנה, אני פשוט מרגיש את זה".

מלכי טרף את המסלול, ניצח את הדו-קרב והתפוצץ גם במכשולים הבאים. במכשול השישי והבלתי מנוצח, נקודת מפנה, עשה טעות אסטרטגית בתכנון, לא ידע שהמשושה מסתובב 360 על הציר - ומצא את עצמו במים. עם זאת, זה הספיק לו כדי להעפיל לחצי הגמר: עוד שלב בדרך להגשמת החלום השנה.