יוגב מלכה
שחר עותמי
אלון מרון
אלכס קוסטנקו



22:43 - יוגב מלכה ניצח בדו-קרב ולחץ על הבאזר אחרי 6 דקות ו-27 שניות
בדו-קרב אגדי וקשוח, התחרה יוגב מלכה מול אורי "לינצ'ו" לינצ'בסקי. בגמר העונה הקודמת, מלכה פספס במספר שניות את תואר הנינג'ה הראשון וה-16 בעולם, והשנה רוצה לסגור מעגל עם המידוריאמה. הדרך לשם עוברת בניצחון בדו-קרב הזה. "יכול להיות שאני מרגיש קצת משקל על הכתפיים, אבל אני יודע שעבדתי כל השנה כדי להגיע הכי מוכן שיש", אמר מלכה לפני ההזנקה, "גם מבחינת כושר וגם מבחינת מנטליות. אני מרגיש שאני באמת יכול לעשות את זה. אמן אגיע שוב למידוריאמה ואסגור את החשבון".

הדו-קרב יצא לדרך ולינצ'בסקי ומלכה היו בשוויון מוחלט. לרגעים היה נדמה שלינצ'ו עומד לנצח, לקראת הידית אף עקף את מלכה - אלא שברגע האחרון יוגב זינק אל הידית והוריד אותה ראשון. הוא עשה זאת בתוך 29 שניות ובכך שבר שיא עונתי. לאחר מכן סיים את פרוזדור החלונות והציפייה הייתה שיתפוס את הטבעת בקלות, אלא שלהפתעת כולם פספס אותה.

יוגב מלכה ואורי לינצ'בסקי במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
דו-קרב עוצר נשימה. יוגב מלכה ואורי לינצ'בסקי | צילום: עודד קרני

כעת, היה עליו לנצח את הרולטה האימתנית. הוא עשה את מה שרק שניאור שמח הצליח לעשות וניצח את הרולטה. בתפסת מרובה, כמעט שלא צלח את המעבר מהלוח הראשון לשני, אבל הצליח לתקן. בזמן שטיפס לראש המגדל באמצעות הטבעות, אסי התרגש עד דמעות: "שמלא, סלח לי, אבל חמש עונות לא התרגשתי ככה. אני חנוק מדמעות התרגשות מהאיש הזה".

מלכה נאבק בטבעות עד טיפת הכוח האחרונה שהייתה בו והצליח ללחוץ על הבאזר. "תעמדו על הרגליים ותריעו כמו שצריך לפנומן הזה שנקרא יוגב מלכה", קראה רותם. אסי אמר בדמעות: "אני רוצה להתנצל שפקפקתי בפנומניות שלך. אני כל כך מעריך אותך ואוהב אותך, שפחדתי ממש שנאבד אותך".

יוגב מלכה ואורי לינצ'בסקי במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
חוגג את הניצחון בדו-קרב. יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

זה היה מסלול לא פשוט, אבל מלכה הרוויח את מקומו בגמר ועשה עוד צעד בדרך להר מידוריאמה. "אני מרגיש שזו זכות ענקית להיות פה. כמה שזה כיף, ככה זה מפחיד", הודה, "שמח שהצלחתי להביא את ההנאה מעל הפחד ונהניתי מכל רגע. אני מפומפם כמו שלא הייתי הרבה זמן וסופר מאושר על הבאזר. נלחמתי עד טיפת הדם האחרונה ואל הגמר אני מגיע עם רוח לחימה". אסי סיכם במשפט: "שמלא היה הסופרמן שלנו. אתה הבאטמן שלנו".

יוגב מלכה במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
"נלחמתי עד טיפת הדם האחרונה". יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

22:10 - אלון לביא ניצח בדו-קרב ונפל למים במכשול השישי (05:46)
גיל מרנץ, מנצח העונה השנייה, רצה לשחזר את ההישג בעונה הזאת ולטפס לראשונה על המידוריאמה. בעונות האחרונות התמודד עם משברים רבים על המסלול, אבל לא הרים ידיים לרגע. "בנינג'ה הכל יכול לקרות, מניסיון", הודה מרנץ, "כל מה שיכול לקרות, קרה לי. אני המתחרה היחיד שניצח, נפל ונפסל"..

גיל מרנץ במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
רגע הנפילה הדרמטית. גיל מרנץ ואלון לביא | צילום: עודד קרני

בדו-קרב התחרה מול אלון לביא בן ה-17, כשכולם היו משוכנעים כי מרנץ ינצח. אלא שגם הפעם, הבלתי צפוי קרה. בגלל טעות קריטית שביצע בקפיצת הקנגורו, לא תפס את אחד המוטות ונפל למים. בכך, סיים את העונה - שבור ומאוכזב. בינתיים, לביא הפתיע כשהתקדם עד למכשול הרולטה. הוא הגיע כמעט עד לסוף המסילה, אלא שאז קרס ואיבד את הסיכוי להעפיל לגמר.

אלון לביא במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
מעד בגשר - אבל הציל את עצמו. אלון לביא | צילום: עודד קרני

אלון לביא במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
כל כך קרוב למזרן. אלון לביא | צילום: עודד קרני

21:52 - שחר עותמי ניצח בדו-קרב ולחץ על הבאזר אחרי 5 דקות ו-27 שניות
המקצה המותח נמשך עם דו-קרב בין שחר עותמי שהפתיע מאוד במוקדמות, לבין הנינג'ה בחליפה - נועם ליבליין. עותמי פתח חזק מאוד ובזמן שליבליין הסתבך בקפיצת הקנגורו, ייצר יתרון ענק שלא היה אפשר להתגבר עליו. עותמי הוריד את הידית ראשון, ניצח בדו-קרב והתקדם אל המכשול הרביעי במסלול.

שחר עותמי במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
הפתיע גם בחצי הגמר. שחר עותמי | צילום: עודד קרני

את פרוזדור החלונות צלח עותמי בקלילות. בשנייה האחרונה ממש תפס את טבעת קיצור הדרך, דילג על הרולטה והמשיך אל תפסת מרובה. עותמי התקשה מאוד עם הלוח השני, נאבק בו שניות ארוכות אך הצליח לפצח אותו, לסיים ולהמשיך לשר הטבעות. עותמי היה השני הערב שסיים את המסלול, בכוחותיו האחרונים, ולחץ על הבאזר - מבטיח את מקומו בגמר. "ראיתם פייטר כזה?", קרא רסקין, "ככה עושים את זה, עד קצה גבול היכולת. הוא התעלף ממש על הבאזר".

שחר עותמי במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
מתחרי הגמר צריכים להיות מודאגים. שחר עותמי | צילום: עודד קרני

21:45 - קן-גורו מיטלמן ניצח בדו-קרב ונפל למים במכשול השישי (03:17)
חבר הכנופיה אור מטלון, שעשה באזר במוקדמות, פגש לדו-קרב את הטרייסר קן-גורו מיטלמן. קן-גורו הוביל בפתח הדו-קרב, מטלון הצליח לצמצם את הפער - אלא שלקראת הידית קן-גורו גבר עליו והדיח אותו מהתחרות. עם זאת, קן-גורו לא צלח את פרוזדור החלונות וקרס למים לקראת המזרן. "אני יודע שאני יכול הרבה יותר טוב מזה", הודה.

אור מטלון במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
ייחסר לנו בגמר. אור מטלון | צילום: עודד קרני

קן-גורו מיטלמן במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
"יודע שאני יכול הרבה יותר טוב מזה". קן-גורו מיטלמן | צילום: עודד קרני

21:39 - אלון מרון ניצח בדו-קרב ולחץ על הבאזר אחרי 5 דקות ו-51 שניות
שני ילדי הפלא - אלון מרון ויהונתן הרן, נפגשו לדו-קרב מותח וצמוד מאוד. מרון, מהמטפסים הטובים בארץ, האיש והבלורית, התחרה מול הרן ששמלא הימר עליו לגמר. הדו-קרב בין שני התותחים הללו נפתח בשוויון מוחלט. בשלב מסוים הרן פתח פער קטן, אך מרון צמצם אותו, טס את מגדל הדו-קרב - והוריד את הידית שנייה אחת לפני הרן, ובכך ניצח את הדו-קרב.

אלון מרון במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
"אש ורעל בעיניים". אלון מרון | צילום: עודד קרני

מרון צלח את פרוזדור החלונות והמשיך אל הגשר השבור. הוא הצליח לתפוס את טבעת קיצור הדרך ודילג מעל הרולטה, היישר אל מכשול תפסת מרובה. מרון התקשה מעט עם סיבוב הלוח השני, אבל הצליח לבסוף ונחת על המזרן בבטחה. אחרי שטיפס את שר הטבעות לחץ על הבאזר וזכה למחמאה אדירה מרותם סלע: "באת אחר השנה, עם אש בעיניים ורעל. ממש ניכר עליך שבאת לעשות גמר, ואתה לא מתכוון לוותר לאף אחד בדרך".

אלון מרון במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
הכי מגיע לו. אלון מרון | צילום: עודד קרני

21:27 - אלכס קוסטנקו ניצח בדו-קרב ונפל למים במכשול השישי (04:04)
המקצה הערב נפתח בדו-קרב ענקים עם שני מתחרים שהעפילו לגמר מספר פעמים: אלכס קוסטנקו מול דימה דומקוב. השניים, חברים טובים, התבאסו לגלות שיתחרו זה מול בזה בדו-קרב - אבל לא הייתה להם כוונה לוותר האחד לשני. דומקוב טס את המסלול, אבל קוסטנקו דלק אחריו. בשלב מסוים היו בשוויון מוחלט, עד שדומקוב עשה טעות בקפיצת הקנגורו, קוסטנקו ניצל זאת כדי לפתוח פער גדול וניצח בדו-קרב.

אלכס קוסטנקו ודימה דומקוב במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
שני חברים, ראש בראש. אלכס קוסטנקו ודימה דומקוב | צילום: עודד קרני

אחרי שסיים את פרוזדור החלונות, קוסטנקו לחץ בטעות על כפתור קיצור הדרך ופספס את הטבעת. הטעות הקריטית הזאת עלתה לו ובגדול. הוא נאלץ להתייצב מול הרולטה האכזרית, שרד אומנם את שני הדרופים - אבל לקראת סוף המסילה, כשאחז בחבל והתכוון לעבור למזרן, איבד אחיזה וקרס לבריכה. ובכל זאת, התוצאה הזאת הספיקה לו כדי להעפיל לגמר.

אלכס קוסטנקו במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
הרולטה ניצחה - אבל זה הספיק לגמר. אלכס קוסטנקו | צילום: עודד קרני

21:15 - ברוכים הבאים למקצה חצי הגמר האחרון בהחלט
שלב חצי הגמר ב"נינג'ה ישראל" יסתיים הערב, במקצה הכי משוגע ואכזרי שידענו. בין המתחרים במקצה זה, שורת ענקי נינג'ה שכל אחד מהם מסוגל להיות הנינג'ה הישראלי השני וה-20 בעולם: גיל מרנץ, יוגב מלכה, אלון מרון, יהונתן הרן, דימה דומקוב ועוד. רק ארבעה יעפילו לגמר בסיום הערב, מי יעשה זאת ומי יודח?

אסי עזר ורותם סלע (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת 12)
במוצאי שבת - מקצה כרטיס הזהב לגמר | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת 12