אחרי שהצליחו לקטוף בפעם השנייה ברציפות את הפרס הגדול של מאה אלף השקלים באליפות ההאשיגו, פניהם של האחים התאומים כפיר ואשד עצמון אך ורק קדימה אל הגמר. כפיר שכבר זכה בכרטיס שלו, מחכה במתח יחד עם כולם לראות הערב (ראשון, אחרי החדשות, קשת 12), אם אחיו יצליח גם הוא להעפיל לגמר. "אני מאוד מקווה לראות את אשד נותן בראש כמו שהוא אוהב לעשות. אני מקווה שלא ישימו לו יריב שיאתגר אותו יותר מידי ובעיקר חושש בשביל היריב. לעלות לגמר בלעדיו, זה לא לעלות לגמר בכלל".

המטרה הבאה של התאומים היא לעשות משהו שעדיין לא קרה מעולם ולהיות האחים הראשונים שמגיעים יחד למידוריאמה. רגע לפני שאשד עולה על המסלול בחצי הגמר, ניב רסקין תפס אותם לשיחת ועידה על קו ישראל - איטליה, לגבי החלומות שלהם בנוגע לגמר, וידוי מפתיע של אשד, והקושי לחיות במרחק אחד מהשני. "אני עכשיו במכינה לרפואת שיניים וכפיר לומד רפואה כללית כבר שנה שנייה. אני רוצה ללמוד גם באיטליה ולהתחבר אליו".

השנה הגעתם עם ציפיות אחרי ההאשיגו שנה שעברה.
אשד: "שנה שעברה זה היה רק ההתחלה. אנחנו מקווים להמשיך את זה ולהגיע הכי גבוה שאפשר, למידוריאמה, שנינו ביחד".

יש דמיון בין המידוריאמה להאשיגו מבחינת היכולות?
"חד משמעית. שניהם דורשים פלג גוף עליון מאוד חזק והמון טכניקה. ההבדל זה שבמידוריאמה משתמשים גם קצת יותר ברגליים. בהאשיגו אין לך כל כך איפה לשים את הרגליים, הן תלויות באוויר. אבל שניהם מאוד דומים".

מהרגע שהם עלו על המסך, אי אפשר לפספס את הקשר הקרוב והפירגון העצום בין שני האחים. רסקין, הפרשן הוותיק ביותר, מכיר את האחים וההתנהלות שלהם על המסלול מעולה. עכשיו, הוא חושף את הניסיונות שלהם לשחק עם ההפקה: "אחד הדברים המדהימים, זה שאתם עובדים עלינו בהפקה כדי שאחד לא ינצח את השני. אתם מחכים עם השעון ואנחנו לא מבינים מה קורה במסלול, עושים לנו תרגילים כאלה".

אתם אחים מדהימים, אבל בסוף אתם עוסקים באותו ספורט תחרותי. אין קנאה?
כפיר: "מה פתאום. הוא סולל לי את הדרך, אני פה בזכותו. אנחנו כל פעם צולחים אתגר כשאחד מציל את השני. וזה הכי מגבש והכי כיף שיש. אני לא הייתי פה בלעדיו היום".
אשד: "אני חייב להגיד שאולי זה נראה שאני עוזר לו עם תוכניות האימון ומוביל את כל העניין הזה של הנינג'ה, אבל כפיר הציל אותי כל כך הרבה פעמים. אני בחיים לא הייתי מגיע ליכולות האלה בלעדיו. יש אימונים שפתאום הוא עולה על טכניקה או אומר לי לעשות את זה מזווית אחרת. דברים שאתה חייב לראות את זה מהצד כדי לדעת. אנחנו מצילים אחד את השני כל פעם מחדש".
כפיר: "אשד הוא בנאדם שממש מסתכל לפרטים הקטנים. הוא צריך לפעמים את הבנאדם הזה שמסתכל ממעוף הציפור ויגיד: 'אולי אנחנו לא הולכים במסלול הנכון, בוא ננסה שנייה לשנות את הדרך שלנו'".