הדו-קרב של דני דובינה ושקד שוסטר (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2023", קשת 12)
חמשת העולים לחצי הגמר ממקצה 7 | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2023", קשת 12


אחרי שכפיר עצמון טיפס את מקסימום 40 השלבים בסולם ההאשיגו ב-29 שניות בלבד, 13 שניות פחות מאשר אחיו התאום אשד בעונה הקודמת - התוצאה שהספיקה לו לנצח את אליפות ההאשיגו ולקחת הביתה 100,000 שקלים, חשבנו שאיש לא יצליח לנצח את התוצאה הזאת, אלא ששמלא לגמרי צדק: זה עובר בגנים, ביג-טיים.

הערב אשד היה זה שטיפס את המגה קיר וזכה לעוד הזדמנות על ההאשיגו, במטרה להשאיר אצלו את תואר השיאן. בקרב היוקרתי בין האחים, אשד הוכיח כי הוא האלוף האמיתי: הוא טיפס את 40 השלבים ב-27 שניות בלבד, שתי שניות פחות מאחיו, שמר לעצמו את התואר - ונכון לעכשיו מחזיק ב-100,000 השקלים.

"מה זה האחים האלה, מה זה?", נדהמה ירדן ג'רבי, "אני עם צמרמורות, מטורף". יובל שמלא צחק: "אני גם רוצה את הדנ"א שלהם. הם שוברים פה שיאים עולמיים ביחד", וניב רסקין סיכם: "הדבר המדהים: אנחנו קוראים לזה דו-קרב, אבל זה לא קרב ביניהם. זו מערכת יחסים שלא פגשנו ולא ראינו". נזכיר שיוגב מלכה בדרכו למסלול, כמו גם "הילד", המתחרה המבטיח שכמוהו עוד לא פגשנו - כך שהתחרות עדיין פתוחה.

אשד וכפיר עצמון (צילום: עודד קרני)
תאומי ההאשיגו. אשד וכפיר עצמון | צילום: עודד קרני

נא להכיר: אורי כהן, בן 17 ממושב נס עמית. "אני לא חי בתוך מכוני נינג'ה, אני בקירות טיפוס יותר", העיד על עצמו, "אין לי ממש את הטכניקה כמו הכנופיה פה, אבל אני מאמין בעצמי". מאמין בעצמו, ולגמרי בצדק: בביצוע הראשון שלו אי פעם על מסלול הנינג'ה, כהן הדהים כשניצח מתחרה ותיק בדו-קרב, צלח את המסלול בקלילות, התגבר על משבר לא פשוט בקיר - ולבסוף טיפס אותו בזמן מצוין, 5 דקות ו-58 שניות.


את שקד שוסטר זכרנו לטובה מהעונה הקודמת - באזר מהמם במוקדמות, נפילה קצת פחות מהממת בחצי הגמר - אבל לרגע לא דמיינו כי הוא יהיה זה שיסיים במקום הראשון במקצה הזה, עוקף אפילו את התאומים עצמון. אחרי שניצח את דני דובינה בדו-קרב, עבר יפה ובזריזות גם את אפקט הדומינו, המנעולים וממיר המתח, התייצב מול הקיר וטיפס אותו בזמן המהיר ביותר במקצה הזה: 4 דקות ו-47 שניות.