דו-קרב חצי הגמר של שרון ברנבוים וספיר כהן כרמי (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2023", קשת 12)
שלישיית העולים לגמר ממקצה זה: גל שרים, כפיר עצמון ותם שקד | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2023", קשת 12

גל שרים
כפיר עצמון
תם שקד


22:38 - ספיר כהן כרמי ניצחה בדו-קרב ונפלה למים במכשול הרביעי (04:04)
ספיר כהן כרמי ושרון ברנבוים חברות, מתאמנות שנים רבות ביחד - ומכירות את החוזקות והחולשות זו של זו. הדו-קרב הזה לא היה פשוט עבורן, אבל הן הבהירו כי מתכוונות ללכת עד הסוף - ולא לוותר. "אנחנו חברות ואוהבות אחת את השנייה, אבל נשים רגע בצד את החברות וניתן בראש אחת לשנייה", אמרה כהן כרמי. בדו-קרב הצמוד והמותח, בכל פעם אחת מהן לקחה את ההובלה - ובסוף כהן כרמי היא זו שהורידה את הידית, בהפרש שנייה אחת בלבד.

ספיר כהן כרמי במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
מטפסת על התקרה התלולה. ספיר כהן כרמי | צילום: עודד קרני

הדו-קרב הקשוח התיש מאוד את כהן כרמי. במכשול הרביעי סיימה עם התקרה התלולה, עשתה סווינג אל הלוח המרחף הראשון וממנו אל השני, היה נדמה כי תסיים את המכשול - אלא שאז איבדה אחיזה וקרסה לבריכה. בכך, איבדה את המקום שלה בגמר לטובת תם שקד. "אני מבואסת מאוד. התאמנתי כל כך קשה. הדו-קרב סחט אותי", הודתה כהן כרמי. ירדן ג'רבי סיכמה: "לצפות בכולכן מהצד, זו שמחה מהולה בעצב. תם לא יודעת אם לשמוח או לבכות. אתן כוח נשי מדהים, תמשיכו באותה אווירה - לתת את המקסימום, להתחרות אחת בשנייה, אבל גם לאהוב אחת את השנייה. מקסים לראות את זה - ואני ממש גאה בכן".

ניב רסקין הכריז כי: "תם שקד עושה היסטוריה כספורטאית הראשונה שעולה לגמר". תם פרצה בבכי ואמרה: "לפעמים יש רגעים שהעולם הוגן ולהיות בן אדם טוב משתלם. עבודה קשה באמת מביאה תוצאות. זה מהרגעים שאני אומרת תודה. זה החלום שלי, והדבר הכי טוב שיכולתי לבקש לעצמי. יאללה, לגמר".

ספיר כהן כרמי במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
כל כך רצינו את זה בשבילה. ספיר כהן כרמי | צילום: עודד קרני

22:14 - תם שקד ניצחה בדו-קרב ונפלה למים במכשול השביעי (07:02)
עדי כרם ואלופת הנשים תם שקד מתאמנות ביחד והרגישו כי יתחרו זו בזו. "אני קצת מעריצה את תם כספורטאית", הודתה כרם. כזכור, במוקדמות לא עשתה באזר והתבאסה מאוד, כשהערב רצתה לעשות תיקון. תם ביקשה להגשים חלום ולהיות האישה הראשונה אי פעם שתעפיל לגמר. הדו-קרב נפתח בשוויון מוחלט, אבל תם פתחה פער גדול מאוד בכוורות, שעטה עד לידית, הורידה אותה ראשונה והמשיכה הלאה במסלול, אל התקרה התלולה.

תם שקד במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
מסלול משגע. תם שקד | צילום: עודד קרני

אחרי שעברה יפה את התקרה התלולה והלוחות המרחפים, הגיעה תם לטבעת קיצור הדרך. היא לחצה על הכפתור, טסה את הגשר ותפסה את הטבעת, מה שאיפשר לה לדלג היישר למכשול השביעי. כדי שתבטיח את מקומה בגמר בוודאות, היה עליה לעשות באזר - אך ממש במעבר בין המשולש השלישי למזרן, איבדה את הכוחות ומצאה את עצמה במים, מאוכזבת ומתוסכלת מאוד. האם זה יספיק לה לגמר?

תם שקד במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
כל כך קרובה לבאזר. תם שקד | צילום: עודד קרני

21:59 - גל שרים ניצח בדו-קרב ולחץ על הבאזר אחרי 4 דקות ו-41 שניות
לראשונה העונה, שני חברי כנופיה התחרו ראש בראש בדו-קרב - גל שרים ואילי דגן, שניהם סומנו עוד מתחילת העונה כמנצחים אפשריים. "זה מבאס, יש כאן שני מתחרים ברמה של גמר", אמר דגן. שרים ודגן הסתערו על המסלול, אבל שרים פתח פער מטורף על ההתחלה - ולא עצר לרגע. דגן התקשה לצמצם, שרים הוריד את הידית ראשון בתוך 33 שניות - ובכך הדיח את חברו מהגמר - הדחה כואבת מאוד לשני הצדדים.

גל שרים ואילי דגן במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
חברי הכנופיה, ראש בראש. גל שרים ואילי דגן | צילום: עודד קרני

אחרי שהמתין עד שדגן יסיים את מגדל הכוח וחיבק אותו, המשיך שרים אל התקרה התלולה. הוא טיפס אותה בקלילות, לא נעזר ברגליים בכלל, תקתק גם את הלוחות המרחפים והמשיך אל טבעת קיצור הדרך. שרים לחץ על הכפתור, טס את הגשר, תפס את הטבעת ודילג מעל המכשול השישי. אחרי שצלח את המערבולת המשיך אל שר הטבעות, טיפס לפסגה ולחץ על הבאזר, מבטיח את מקומו בגמר. האם יפגוש את אחיו התאום, שיר, בגמר?

גל שרים במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
חגיגות ניצחון. יאללה לגמר. גל שרים | צילום: עודד קרני

21:39 - אדמה אבן ניצחה בדו-קרב ונפלה למים במכשול הרביעי (04:32)
הדו-קרב הנשי הראשון להערב: אדמה אבן מול נועה מאיר. האם אחת מהן תעשה היסטוריה ותהיה האישה הראשונה שתעלה לגמר "נינג'ה ישראל"? אבן לא שרדה את מכשול האנקונדה במוקדמות, בעוד שמאיר הדהימה את כולם כשעשתה באזר. הפתעה גדולה נרשמה הערב, כשנועה מצאה את עצמה במים כבר במכשול השני, תוך כדי הדו-קרב - ובכך העניקה את הניצחון לאדמה וסיימה את העונה שלה.

אדמה אבן במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
ניצחה בדו-קרב. אדמה אבן | צילום: עודד קרני

אדמה התקשתה כבר במאחזים הראשונים בתקרה התלולה, אך לא ויתרה והתקדמה לפסגה מאחז אחר מאחז. כשסיימה, ניסתה לעבור אל המוט בדרך ללוח המרחף הראשון, אך איבדה אחיזה ונפלה לבריכה - ומחוץ לגמר.

אדמה אבן במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
נתנה פייט. אדמה אבן | צילום: עודד קרני

21:30 - כפיר עצמון ניצח בדו-קרב ולחץ על הבאזר אחרי 5 דקות ו-39 שניות
ג'וני "בוא לים" יגן וכפיר עצמון נפגשו הערב לדו-קרב. הבשורה על כך ביאסה אותם מאוד מכיוון שהם חברים טובים, עוד מהימים שבהם כפיר גר באילת. ג'וני ידוע כמתחרה מהיר, אבל כפיר נחשב לחזק מאוד - מי מהם ינצח? ג'וני פתח פער בהתחלה, אלא שבמגדל הדו-קרב כפיר צמצם אותו, עקף וניצח בדו-קרב.

כפיר עצמון במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
ביצוע מדויק. כפיר עצמון | צילום: עודד קרני

כפיר סיים את התקרה התלולה והמשיך ללוח המרחף הראשון, עשה סווינג יפה לשני, ממנו לשלישי ולמזרן. הוא תפס בהצלחה את טבעת קיצור הדרך, דילג על לוח האם והתקדם אל המכשול השביעי, המערבולת. אחרי שסיים עם המשולשים התייצב במגדל, טיפס לפסגה באמצעות שתי הטבעות ולחץ על הבאזר - מה שהבטיח לו, בפעם הראשונה, מקום בגמר.

כפיר עצמון במסלול חצי הגמר (צילום: עודד קרני)
בפעם הראשונה העפיל לגמר. כפיר עצמון | צילום: עודד קרני

21:15 - ברוכים הבאים לחצי הגמר השני
הערב עושים היסטוריה: מי תהיה האישה הראשונה בתולדות "נינג'ה ישראל" שתעפיל לגמר? תם שקד, ספיר כהן כרמי ושרון "האיום האדום" ברנבוים - הנשים הכי חזקות בנינג'ה יעלו הערב על המסלול ויאבקו על הכרטיס לגמר. עוד יתחרו הערב: חצי מהתאומים עצמון וחצי מהתאומים שרים, שבדו-קרב קורע לב יתחרה מול חבר כנופיה אחר, אילי דגן. מי מהם ינצח?

אסי עזר ורותם סלע (צילום: עודד קרני)
ערב דרמטי והיסטורי. אסי עזר ורותם סלע | צילום: עודד קרני