שבוע האלופים ב"נינג'ה ישראל" נפתח אמש במאורע דרמטי, כזה שאיש לא ציפה לו. אחד הפייבוריטים הגדולים בתחרות, יוסי בן יוסף, מי שברזומה שלו שלושה גמרים, סיים את העונה כבר במוקדמות בגלל טעות שעשה בסולם הסלמון.

בר זומר תפסה את בן יוסף לשיחה מלב מלב, רגע אחרי הנפילה שהפתיעה את כולם. "אני 'בסדר' כי אני אומר שאני בסדר, אבל אני די מעכל עכשיו הכל", הודה, "אני נותן לרגשות לצוף, לא כל כך מעכל את מה שקרה איתי עכשיו. הכל מעורבל. זה מבאס וכואב. אצטרך לחזור הביתה, להכיל את זה ולקבל את זה".

"לא כיף לבוא לפה ארבע עונות ואז ליפול במוקדמות על איזושהי טעות. עם זאת, זה חלק מהמשחק ואנחנו באים בידיעה שזה יכול לקרות. צריך לדעת לקבל את זה. אין תירוצים, אני אשב עם עצמי, אסתכל, אנתח, גם את הפן הפיזי וגם את הפן המנטלי, ואבין מה הייתה הטעות כדי שאוכל לשפר את זה להבא".

חשבת בכלל שדבר כזה יכול לקרות לך?
"כן, זה תמיד יכול לקרות, זה חלק מהספורט. אתה מתאמן שנים למשהו, כמו באולימפיאדה, יש לך 10 שניות לבצע - ובסוף זה לא קורה".

איך הרגשת רגע אחרי שזה קרה?
"באותו רגע שהבנתי שאני לא ממשיך, ראיתי את המצלמות ואת המשפחה ואמרתי: רגע, סטופ, לך לצד. הסתכלתי על הים, נשמתי, הזכרתי לעצמי שהכל בסדר, שזו תחרות ושיש עוד עשרות תחרויות. זה קצת לא נעים, אבל צריך לתת לזה מקום וזה יעבור".

עד כמה הדו-קרב עצמו השפיע?
"אם היית שואלת אותי אחרי שכן סיימתי את המסלול, הייתי אומר לך שאני אוהב את זה ושזה מגניב. עכשיו זה קצת פחות. זה משפיע, זה מוסיף הרבה מאוד עניין ואדרנלין. אני נגד ספורטאי אחר, לא נגד המסלול. זה משהו אחר".

בדו-קרב התרכזת במסלול עצמו או ביריב?
"במהלך הביצוע אני רואה לבן, רק אחרי שאני יורד אני מבין. לפני זה אני מדמיין כל צעד, כל מעבר, בין אם בדמיון מודרך, מדיטציות, נשימות עמוקות ולקחת רגע לעצמי. כשאתה שמה אתה לא מרגיש כלום, לא חושב כלום, לא מודע לכלום. פשוט מבצע".

נראה אותך גם בעונה הבאה?
"לא יודע להגיד, לא רוצה סתם להבטיח. תודה לצופים שנתנו אהבה ותמכו, זה לא מובן מאליו. הכל לטובה".