מקצה אחד, חמישה באזרים מטורפים - ושמות שכדאי לשנן טוב טוב, כי מדובר בכוכבות נינג'ה חדשות וענקיות. עמית ירדני, עדי כרם, שרון ברנבוים, ספיר כהן כרמי ותם שקד הפתיעו בענק במקצה הנשים החגיגי כשטיפסו את הקיר ולחצו על הבאזר, אבל רק השתיים האחרונות עשו זאת מספיק מהר וזכו בכרטיסים לחצי הגמר.

הראשונה שלחצה על הבאזר אמש (שני) הייתה עדי כרם, מאמנת אקרובטיקה בת 28 מתל אביב. כרם הייתה אלופת ישראל בטרמפולינות, אקרובטיקה ופס קרקע בין השנים 2006 ל-2010, הרקע התחרותי שלה מוכח. "הנינג'ה זה ספורט לאינטליגנטים", הסבירה את המשיכה שלה לתחום, "אי אפשר להיות רק מוכשר, צריך לדעת איפה כל חלק בגוף שלך נמצא בכל שנייה. זה ספורט לחכמים, בגלל זה אני יכולה להיות טובה בו".

עדי כרם  (צילום: עודד קרני)
"הנינג'ה זה ספורט לאינטליגנטים". עדי כרם | צילום: עודד קרני

עדי כרם (צילום: עודד קרני)
צלחה את הצילינדר אחרי מאבק לא קטן. עדי כרם | צילום: עודד קרני

אחרי שנה של אימונים מפרכים, חמש פעמים בשבוע, לצד האחד והיחיד - המאמן והמנטור אדם מלכי, כרם עלתה על המסלול כשהיעד שלה: באזר בפחות מ-5 דקות ו-35 שניות, אחרת לא תעפיל לחצי הגמר. היא עברה את הסטפר, הטרפז הכפול וגשר המטבעות כמעט בעיניים עצומות, צלחה גם את שלושת הקולבים בזכות סווינג מעולה ותנועות מדויקות ועל אף התחלה מהוססת ומאבק לא פשוט בבר הקופים אל הצילינדר, צלחה גם אותו. אלא שלפני הזינוק לקיר לקחה יותר מדי זמן מנוחה, טיפסה אותו רק בניסיון השני והמאוחר מדי והפסידה את הכרטיס לחצי הגמר. 

>> לא מפספסים אף מסלול? הכירו את אפליקציית +12 שתשאיר אתכם תמיד מעודכנים

"עדי כרם בחוץ. בזבוז זמן מיותר, זה כל כך מכעיס", זעק רסקין, "איזה בזבוז ענק, למה היא חיכתה כל כך הרבה? זה אחד הבאזרים הכי עצובים שאני זוכר". כשכרם הבינה שלא העפילה לחצי הגמר פרצה בבכי וסיפרה לאסי ורותם: "לא מאמינה שלא עליתי. אין לכם מושג מה זה, עצרתי את החיים שלי בקורונה ולא עשיתי כלום חוץ מהנינג'ה הייתי במקום כל כך גרוע, השקעתי בזה את החיים שלי". בטוחים שעוד נשמע מהנינג'ה המוכשרת הזאת.

עדי כרם  (צילום: עודד קרני)
אחרי הבאזר, רגע לפני שהבינה כי הפסידה את הכרטיס לחצי הגמר. עדי כרם | צילום: עודד קרני

את שרון ברנבוים בת ה-21 פגשנו לראשונה בתוכנית הריאליטי "רק רוצים לרקוד", בה התחרתה לצד אחותה התאומה. מגיל קטן היא עוסקת באקרובטיקה, כשבגיל 15 אף הוכתרה כאלופת ישראל בענף. "אני בן אדם מאוד תחרותי, זה איתי מגיל קטן", הודתה לפני שעלתה למסלול, "זה נובע מהג'ינג'י. זה לא רק צבע, זה טבע".

שרון ברנבוים (צילום: עודד קרני)
"הג'ינג'י זה לא רק צבע, זה טבע". שרון ברנבוים | צילום: עודד קרני

שרון ברנבוים (צילום: עודד קרני)
שרפה את המסלול. שרון ברנבוים | צילום: עודד קרני

ה"ג'ינג'ה", כפי שהיא מכנה את עצמה, הצהירה כי "אני מתכוונת לבוא ג'ינג'ית אש למסלול וללחוץ על הבאזר" - ואכן קיימה את ההבטחה. את שלושת המכשולים הראשונים היא עברה ב-20 שניות בלבד, קצב מדהים, כמו גם את שלושת הקולבים ובר הקופים אל הצילינדר. היא לא צלחה את הקיר בשני הניסיונות הראשונים, אפילו שהייתה קרובה מאוד - אבל בהזדמנות האחרונה שלה עשתה זאת ולחצה על הבאזר אחרי 5 דקות ו-18 שניות, מה שמיקם אותה במקום השני. "כשמדברים על לא להישבר ועל תושייה, מדברים על שרון ברנבוים", אמר אסי - וברנבוים סיכמה: "הדבר היחיד שעבר לי בראש זה שאין סיכוי שאני יוצאת מפה בלי לגעת בבאזר. נתתי הכל, אני מאושרת ברמות. עשיתי באזר על העונה הראשונה שלי".

שרון ברנבוים (צילום: עודד קרני)
פסע מלהעפיל לחצי הגמר. שרון ברנבוים | צילום: עודד קרני

ספיר כהן כרמי, אלופת ישראל בהתעמלות מכשירים לשנת 2008, נחשבת כבר שנים להבטחה נשית גדולה מאוד בנינג'ה - אלא שעד לעונה הזו לא הצליחה לממש אותה. בעונה השנייה נפלה בסטפר, בעונה השלישית הייתה קרובה מכשול אחד לקיר - ובעונה הזאת היא מתכוונת להשלים את המשימה ולהוכיח שהיא אחת הנשים החזקות בישראל. "אני בשיא שלי, הכי טובה שהייתי עד היום", העידה ספיר, "זו השנה שלי, זה המאני טיים".

ספיר כהן כרמי (צילום: עודד קרני)
ההבטחה הענקית שסוף סוף התממשה. ספיר כהן כרמי | צילום: עודד קרני

ספיר כהן כרמי (צילום: עודד קרני)
"זו השנה שלי, זה המאני טיים". ספיר כהן כרמי | צילום: עודד קרני

כהן כרמי טסה את הסטפר, הטרפז הכפול וגשר המטבעות בקצב מסחרר וסיימה אותם תוך 23 שניות בלבד. היא עברה מעולה גם את שלושת הקולבים, אבל בבר הקופים אל הצילינדר התקשתה מעט ונראתה עייפה לפרקים, אבל בכל זאת סיימה והתקדמה אל הקיר. אחרי שאיבדה זמן יקר והשעון דחק בה מאוד, כהן כרמי טיפסה את הקיר על הניסיון הראשון ולחצה על הבאזר תוך 5 דקות ו-4 שניות, מה שהספיק לה כדי להדיח את שרון ברנבוים מהמקום השני ולזכות בכרטיס לחצי הגמר יחד עם תם שקד.

ספיר כהן כרמי (צילום: עודד קרני)
כמה שחיכינו לבאזר הזה. ספיר כהן כרמי | צילום: עודד קרני

השתיים שהעפילו לחצי הגמר ממקצה זה: תם שקד וספיר כהן כרמי_OBJ