השלושה שהעפילו לגמר ממקצה זה: יוגב מלכה, סאן הנובר ורוני קפלנסקי

23:01 - מפלצת נינג'ה: יוגב מלכה לחץ על הבאזר אחרי 6 דקות ו-31 שניות
המתמודד האחרון שעלה על מסלול חצי הגמר העונה היה יוגב מלכה. במוקדמות הוא הסתכל לשמלא בלבן של העיניים ובאלגנטיות עקף אותו ולקח את המקום הראשון. אבל הוא ממש לא מסתפק בזה, מלכה רוצה לטפס על המידוריאמה השנה ולהניף את הגביע. "לסיים במקום הראשון במוקדמות - תחושה מדהימה", סיפר מלכה, "אבל אני לא נותן לזה לשחק לי בראש. אני רואה את עצמי כספורטאי במשרה מלאה. הנינג'ה השתלט לי על החיים, לא חושב שיש מישהו שלקח את זה רציני כמו שאני לקחתי. אני חושב שאני יכול להיות המנצח של העונה".

יוגב מלכה (צילום: עודד קרני, קשת12)
מפלצת נינג'ה, כבר אמרנו? יוגב מלכה | צילום: עודד קרני, קשת12

מלכה היה הראשון הערב שסיים את הקובייה המתגלגלת, הוא התקדם למגדל הכוח, צלח גם אותו ולחץ על הבאזר. "יוגב מלכה הגדול, הכי מהיר שהיה לנו בכל חצאי הגמר", התפעל רסקין, "הוא שלח מסר ברור לכל המתמודדים: אני כאן כדי לקחת את העונה הזאת". רותם לגמרי מהמרת עליו לניצחון: "הוא הולך לקחת את העונה הזאת, הוא בא לטרוף ולהשאיר אבק לכל המתחרים". אסי הוסיף, "זה המתמודד החוצפן ביותר. הוא אפילו לא עייף, לא מתנשף". מלכה סיכם: "אין אושר כזה, אי אפשר להסביר את התחושה. זה היה כיף לא נורמלי ועכשיו הפנים אל הגמר. בעזרת השם אהיה הראשון שעושה את המידוריאמה בישראל".

יוגב מלכה (צילום: עודד קרני, קשת12)
"המתמודד החוצפן ביותר - הוא אפילו לא עייף, לא מתנשף". יוגב מלכה | צילום: עודד קרני, קשת12

יוגב מלכה (צילום: עודד קרני, קשת12)
"בעזרת השם אהיה הראשון שעושה את המידוריאמה בישראל". יוגב מלכה | צילום: עודד קרני, קשת12

22:47 - בלתי נתפס: אלכס חזנוב נפל למים במכשול השני (00:27)
אלכס חזנוב, אחד המתחרים הגדולים והמוערכים ביותר בנינג'ה, אלוף הארץ בטיפוס ואחד המטפסים הטובים בעולם, הוכתר פעמיים כסגנו של חברו הטוב, יובל שמלא. השנה הוא רוצה לכבוש את המקום הראשון. "יובל ואני מטפסים יחד כבר הרבה מאוד שנים, אנחנו מתים להגשים את החלום שלנו מהעונה הראשונה ולהגיע להר", הודה חזנוב, "שם, זה כבר יהיה ראש בראש על מי יותר טוב. עד אז אני חייב להוכיח לכולם שיש לי את זה. אם אנצח את חצי הגמר, סיכוי מאוד סביר שאנצח את העונה. אני הכי מוכן שהייתי לקחת את המקום הראשון".

אלא שלפני שהוזנק, סיפר חזנוב לאסי ורותם שהוא מרגיש ממש לא טוב ואף הקיא זמן קצר לפני העלייה למסלול. חזנוב בחר בכל זאת לתת פייט ולא להרים ידיים, אבל בגלל גופו התשוש לא שרד את המכשול השני, ציר הפרפר. "דרמת ענק. אלכס חזנוב במים", קרא רסקין, "חזנוב גמר את העונה. כשהוא אמר 'אני נטול כוחות', לזה הוא התכוון. חזנוב, סגן אלוף העונה שעברה, מסיים את העונה הזאת בתוך 27 שניות".

שמלא ההמום ניחם אותו: "אני מתבאס שכל מי שנמצא כאן לא יכול היה לראות מה אלכס היה עושה פה על המסלול אם הנסיבות היו קצת אחרות. אתה מלך, וזה לא משנה כלום". חזנוב סיכם: "מי שראה אותי מאחורה ראה כמה סבלתי וכמה היה לי רע. לפעמים המזל לא לטובתך, היום אני מרגיש רע ממש. יש דברים שאתה לא שולט בהם, לא שלטתי בזה היום. מצטער שאיכזבתי אתכם, לא התכוונתי".

אלכס חזנוב (צילום: עודד קרני, קשת12)
לא ויתר - ועלה בכל זאת. אלכס חזנוב | צילום: עודד קרני, קשת12

22:29 - "מים שקטים חודרים עמוק": סאן הנובר נפל למים במכשול השישי (04:57)
סאן הנובר, אותו הכרנו בתור "הנכד של דניס הישרדות", כבר לגמרי עומד בזכות עצמו וההישגים המצויינים שלו על מסלול הנינג'ה. "סאן של היום יודע להביא את עצמו לידי ביטוי ומרגיש הרבה יותר חזק", סיפר הנובר לפני ההזנקה, "לחצי הגמר אני בא בשם עצמי, לא כדי לרצות אף אחד. הגיע הזמן שאהיה בגמר". אסי כינה אותו "מים שקטים חודרים עמוק", ואין מדויק מזה: להנובר היה ביצוע מעולה על המסלול, אבל גם הוא לא שרד את הקובייה המתגלגלת. עם זאת, הוא עשה את המסלול מהר מספיק כדי להעפיל לראשונה אל הגמר כפי שחלם.

סאן הנובר (צילום: עודד קרני, קשת12)
"סאן של היום יודע להביא את עצמו לידי ביטוי". סאן הנובר | צילום: עודד קרני, קשת12
סאן הנובר (צילום: עודד קרני, קשת12)
מזמן לא רק "הנכד של". סאן הנובר | צילום: עודד קרני, קשת12

סאן הנובר (צילום: עודד קרני, קשת12)
נתראה בגמר, אלוף. סאן הנובר | צילום: עודד קרני, קשת12

22:07 - "או באזר או אמבולנס": עמיר כספי נפצע ונפל למים במכשול הרביעי (02:45)
עמיר כספי, פיטר פן שלנו, הגיע למסלול השנה כשהוא בכושר שיא ולגמרי מסוגל לקחת את העונה. הוא עזב את כל העיסוקים האחרים בחייו כדי להקדיש את עצמו למטרה אחת: לנצח את "נינג'ה ישראל". "ביום ביום אני עושה רק נינג'ה, לא שום דבר אחר", הודה כספי, "הקרבתי המון בשביל זה. לקחתי חל"ת מהעבודה, יש לי מאמנים אישיים, פיזיותרפיסטים, פסיכולוג ספורט. אני בשיא שלי. זה או באזר או אמבולנס". לצערו ולצערנו, הנבואה התגשמה. במכשול כוח עליון כספי פרק את הכתף ונאנק מכאבים. עם זאת, לא הסכים לוותר וצלח גם את המכשול הזה. כספי התקדם אל עצבי הברזל, אבל לא היה מסוגל להמשיך יותר בגלל הפציעה ונפל לבריכה.

עמיר כספי (צילום: עודד קרני, קשת12)
"או באזר או אמבולנס". עמיר כספי נפצע | צילום: עודד קרני, קשת12

עמיר כספי (צילום: עודד קרני, קשת12)
נתן פייט על אף הכאבים העזים. עמיר כספי | צילום: עודד קרני, קשת12

22:00 - "הגוף צועק הצילו": רוני קפלנסקי נפל למים במכשול השישי (05:19)
מנתץ הבאזרים (והאצבעות) רוני קפלנסקי סומן העונה כאחד המתמודדים החזקים ביותר. "במוקדמות סיימתי ראשון, זה הביא הרבה תחושת ביטחון לקראת החצי גמר", סיפר קפלנסקי, "השנה הגעתי הרבה יותר מוכן מנטלית. זה המון עבודה עצמית. כל לילה מחדש אני מוצא את עצמי מדמיין את המסלול". בדיוק כמו מרון, גם קפלנסקי נפל לבריכה בקובייה המתגלגלת - אלא שכיוון שזינק למכשול בזמן טוב, זה הספיק לו כדי להעפיל לגמר.

רוני קפלנסקי (צילום: עודד קרני, קשת12)
מנתץ הבאזרים (והאצבעות), רוני קפלנסקי | צילום: עודד קרני, קשת12
רוני קפלנסקי (צילום: עודד קרני, קשת12)
דמיין את המסלול לילה-לילה. רוני קפלנסקי | צילום: עודד קרני, קשת12

רוני קפלנסקי (צילום: עודד קרני, קשת12)
הקובייה המתגלגלת הכניעה גם אותו. רוני קפלנסקי | צילום: עודד קרני, קשת12

21:51 - באנרגיות שיא: אלון מרון נפל למים במכשול השישי (05:37)
אלון מרון בן ה-17, מצעירי המתמודדים העונה, לחץ על הבאזר בשלב המוקדמות - והדביק אותנו באנרגיות השמחות שלו. "במוקדמות הראתי שלא צריך להיות בנינג'ה כמה עונות או להיות הכי חזק, אלא שגם לצעירים וחדשים יש מה לתת", אמר מרון לפני שעלה על מסלול חצי הגמר, "אני מקווה מאוד להמשיך לייצג בכבוד את הדור החדש. בטוח שאני יכול לתת בראש למתחרים ולהישאר עם חיוך על הפנים כל המסלול". מרון עבר מצויין את חמשת המכשולים הראשונים והתקדם אל הקובייה המתגלגלת, המכשול הקשוח ביותר על המסלול. הוא צלח את הקובייה הראשונה, המשיך לשנייה - אבל בגלל צעד פזיז אחד איבד אחיזה ונפל למים.

אלון מרון (צילום: עודד קרני, קשת12)
מייצג בכבוד את הדור החדש. אלון מרון | צילום: עודד קרני, קשת12
אלון מרון (צילום: עודד קרני, קשת12)
הדביק אותנו באנרגיות שלו. אלון מרון | צילום: עודד קרני, קשת12

אלון מרון (צילום: עודד קרני, קשת12)
אולי בשנה הבאה? אלון מרון | צילום: עודד קרני, קשת12

21:40 - מקצה חצי הגמר האחרון יוצא לדרך
מוכנים לזה? על מסלול חצי הגמר האחרון של "נינג'ה ישראל 2022" יעלו הערב כמה מהתותחים הכי כבדים העונה, ביניהם אלכס חזנוב ויוגב מלכה לדו-קרב שכל כך ציפינו לו. לחזנוב, מהמטפסים הטובים בעולם ופעמיים הסגן של יובל שמלא, נמאס מהמקום השני - השנה הוא רוצה את התואר. מולו - מלכה, מי שסומן כיורש של שמלא ודחק אותו למקום השני במוקדמות. מי מהשניים יגיע רחוק יותר במסלול, ומי השלושה שיעפילו לגמר בסיום הערב?