המסע לכיבוש הר מידוריאמה החל הערב (רביעי) ולא יכולנו לבקש פתיחה חזקה מזו. במשך שלוש עונות אף ישראלי לא עמד באתגר האימתני והקשה מכולם. רק 15 מתחרים עשו זאת מסביב לעולם ב-24 שנים, האם השנה, ב"נינג'ה ישראל 2022", יימצא המתמודד שיהפוך לנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם?

העונה מסלול הנינג'ה לבש צורה חדשה - מסלול הפינבול, והוא גדול וקשה מאי פעם. הקיר הרגיל הוגבה בכמעט חצי מטר ומתנשא בעונה הזו לגובה 4.60 מטרים, הגבוה ביותר בעולם. שני חידושים נוספים ממתינים למתמודדי העונה. הראשון, מגבלת זמן של 30 שניות על שלושת המכשולים הראשונים. מתמודד שלא ימשוך את הידית שבסיום המכשול השלישי בזמן - יפסל ויעזוב מיד את המסלול.

>> לא מפספסים אף מסלול? הכירו את אפליקציית +12 שתשאיר אתכם תמיד מעודכנים

החידוש השני הוא ההאשיגו. המתחרים שיטפסו העונה על המגה קיר יזכו לא רק ב-10,000 שקלים אלא גם בהזדמנות לטפס על סולם הסלמון המפלצתי, שמתנשא לגובה 16 מטרים. בסולם 35 שלבים, והמתמודד שבסיום שלב המוקדמות יצליח למקם את עצמו בשלב הגבוה ביותר בסולם יזכה ב-100,000 שקלים.

שלושה באזרים, שני קאמבקים מרגשים ויהונתן הרן אחד - אלה הרגעים הגדולים ממקצה המוקדמות הראשון.

תגלית הערב: יהונתן הרן

יהונתן "ילד הפלא" הרן עלה הערב על מסלול הנינג'ה בפעם הראשונה בחייו. בן ה-17 חיכה שנים לרגע שיגיע לגיל הסף להשתתפות ב"נינג'ה ישראל", ובינתיים התחרה בתחרויות נינג'ה מקומיות ועורר סביבו דיבור רציני. מי שכונה "ההבטחה הגדולה ביותר העונה" עוד לפני שכף רגלו דרכה בכלל על המסלול, הפציץ בביצוע משוגע והוכיח שהוא לגמרי עונה על הציפיות ממנו. "זה שמלא החדש, מותק", קבעה רותם סלע אחרי שהרן לחץ על הבאזר בתוך שתי דקות ו-49 שניות בלבד. "ילד פלא" כינתה אותו ירדן ג'רבי ואסי עזר סיכם במשפט אחד - "לא ראיתי מתמודד כזה בכל העונות של הנינג'ה". להתראות בחצי הגמר.

הקאמבק שחיכינו לו: בר סנפיר

בר סנפיר ידע עליות ומורדות על מסלול הנינג'ה: בעונה הראשונה נפל בסטפר, בעונה השנייה מימש את ההבטחה וסיים במקום השלישי ובעונה שעברה המנחוס חזר לרדוף אותו והוא נפסל במוקדמות כשעף אל מחוץ למסלול בעקבות פציעה בברך. אל העונה הזאת הגיע מוכן וחזק יותר מאי פעם ועל אף מעידה בגשר הצמיגים ממנה הצליח להתאושש, הביא ביצוע מצויין ולחץ על הבאזר. "סנפיר הולך לקחת את העונה, תזכור מה אני אומרת לך", הימרה רותם ואסי הסכים: "העונה הזאת הוא לא בא לשחק משחקים אלא לקחת את המידוריאמה".

ההחמצה הגדולה: תום שניאורסון

שלוש עונות שהשם תום שניאורסון הסתובב בקהילת הנינג'ה והערב הייתה הופעת הבכורה שלו. בן 28, מטפס תחרותי לשעבר, אלוף ישראל בסקי מים לשעבר ואנליסט בעל יכולת מתמטית מדהימה. "אני חי, שותה, נושם וישן נינג'ה", סיפר לפני שעלה למסלול - וסיפק את הסחורה מהרגע הראשון עם ביצוע מהיר, אנרגיה טובה וטכניקה מעולה. אלא שבמכשול החמישי, הגה הקפטן, או כמו שרסקין כינה אותו - "אמא'לה, אבא'לה וסבתא'לה", אזלו לו הכוחות רגע לפני שתפס את המוט האחרון, נפל לבריכה ונותר מחוץ לחצי הגמר.

שווה לשים אליו לב: אילן בלופרב

אילן בלופרב, התגעגענו. החייל המשוחרר סיים במקום השני בעונה השנייה והיה לסגנו של גיל מרנץ, אבל בחר לקחת פסק זמן מהנינג'ה ונעדר מהעונה הקודמת. הערב, הוא שב למסלול כדי להוכיח שההישגים שלו לא היו פוקס. כשהוא רגוע ומחושב ועם טכניקות מצויינות, בלופרב התקדם מכשול אחר מכשול עד שהגיע לבאזר ולחץ עליו אחרי 4 דקות ו-5 שניות, מבטיח את מקומו בחצי הגמר. עם ביצוע פתיחה שכזה ועם הרקורד המוכח שלו בעונה השנייה, אפשר לסמן אותו בהחלט כאחד האיומים השנה.

מסלול עם מוסר השכל: גל ורז איפרגן

האחים התחרותיים עד מאוד, גל ורז איפרגן, הגיעו לנינג'ה כדי להכריע אחת ולתמיד מי מהם ספורטאי טוב יותר. התוצאה? תיקו מוחלט, ולא במובן החיובי. רז בן ה-23, האח הבכור, מאמן כושר, עלה ראשון על המסלול ונפל במכשול הטרפז הכפול כיוון שמיהר לזנק מהטרפז השני למזרן מבלי שהתנופה הייתה חזקה מספיק. אחיו גל בן ה-21, ברמן במקצועו, עלה מיד אחריו - אבל לא למד ממה שעשה אחיו, חזר על אותה הטעות ונפל למים גם הוא באותה נקודה בדיוק. המסקנה? יש אפילו שתיים: החיפזון מהשטן, ולפעמים שווה לעצור רגע וללמוד מהטעויות שעשה אחיך הגדול.

 

הארבעה שהעפילו לחצי הגמר ממקצה זה: יהונתן הרן, בר סנפיר, אילן בלופרב וזיו עוז ארי