מתחרים רבים ב"נינג'ה ישראל" רוצים לנצח את העונה וחולמים על פסגת הר מידוריאמה, אבל רק מעטים התברכו בכוח רצון מטורף ובמסירות אין קץ כמו אלה שיש לגור ארד. עד לפני חודש וחצי כולם היו משוכנעים שגור, מהפייבוריטים הגדולים בתחרות, סיים את העונה מוקדם מהצפוי - ומסיבה כואבת מאוד.

נזכיר, כי גור נפצע במסלול המוקדמות בעת שניסה לטפס את המגה קיר. הגיד ברגל התנתק מהעצם והוא סבל מקרע מלא בשריר שבין המפשעה לירך. הוא פונה מהמסלול באמבולנס לבית החולים, כשהוא סובל מכאבי תופת. בימים הראשונים לא הצליח להזיז את הרגל והתקשה בפעולות בסיסיות כמו לצאת מהמיטה. הרופאים והפיזיותרפיסטים העריכו: אין לו סיכוי להשתתף לחצי הגמר ובמקרה טוב יחזור ללכת בעוד שלושה חודשים.

אלא שגור ממש לא היה מוכן לוותר. "אני הולך לעשות הכל בשביל לחזור לכשירות ולהתחרות בחצי הגמר, ויש לי פחות משבועיים בשביל זה", הכריז באותם ימים והכין "טבלת ייאוש" עד לחצי הגמר. מסע השיקום המהיר והאינטנסיבי הזה היה מורכב מאוד ומאתגר. טיפולי פיזיותרפיה, דיקורים, אימונים ייעודים לרגל כדי להחזיר אותה לכשירות - גור לא ויתר על אף אמצעי כדי לנסות ולקום שוב על הרגליים, תרתי משמע.

גור ארד (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2022", קשת12)
לזה קוראים כוח רצון. גור ארד | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2022", קשת12

התוצאות היו מהירות ומפתיעות. כיסא הגלגלים שאיתו יצא גור מבית החולים התחלף במהרה במקל הליכה, שגם ממנו נפרד גור בהמשך. "תרגלתי הליכה בלי מקל והתחלתי לקפץ טיפונת על הרגל, להפעיל משקל רק עליה", סיפר, "עשיתי אימון ראשון אחרי הפציעה, זה כאבי תופת, אבל אי אפשר לעצור ספורטאים מלהתחרות. אני עושה את המקסימום בשביל לחזור ולתת את כל הכוחות שיש בי על המסלול".

כמה ימים לפני חצי הגמר, גור רשם שיפור משמעותי - אבל האם זה יספיק? "הרגל שלי מרגישה טוב יותר, כמובן שהיא עוד כואבת ויש לי מגבלת תנועה מאוד רצינית, אבל אני חושב שאני לגמרי כשיר לחצי הגמר. אני לא הולך לוותר". האם יצליח לסיים את המסלול ולהעפיל לגמר על אף הפציעה? במוצאי שבת נגלה.