זה עוד קצת מוזר לראות אותה ככה, בלי החליפה, הכי רחוק ממזרן הג'ודו - אבל ירדן ג'רבי כבר במקום אחר לגמרי, חיה ועובדת בבירת פורטוגל. "המשפט הכי חשוב שאני יודעת בפורטוגזית זה - 'אני לא מדברת, אבל מבינה'", היא צוחקת.

22 שנה הג'ודו היה כל עולמה. ב-2013 הייתה אלופת עולם ושלוש שנים אחר כך הביאה לישראל את מדליית הארד מאולימפיאדת ריו, והייתה לאישה השנייה שעשתה זאת אחרי יעל ארד. אבל דווקא אז, בשיא שלה, אש המוטיבציה כבתה והיא הודיעה על פרישה.

כבר שנתיים שהיא בליסבון, יש לה חברת נדל"ן שהקימה על שמה ובניין המגורים שעליו היא חולמת יתחיל להיבנות בקרוב. "למדתי עולם ומלואו. משכנתאות, הלוואות, מע"מ, מיסים, הקמת חברה, עורכי דין, רואי חשבון, אדריכלים, מהנדסים, חוקי בנייה, מה לא", מפרטת ג'רבי, "רציתי לראות ולאתגר את עצמי בדברים אחרים, במה אני עוד טובה? איפה יש לי עוד מדליה אולימפית שלא בג'ודו? עכשיו אני רק באליפות ישראל שלי, זאת רק ההתחלה".

בבית משפחת ג'רבי המפרומים כבר בתנור. בפורטוגל אין את הקוסקוס של אמא. "יש קוד פיש שזה פחות טעים", מספרת ג'רבי. בשבוע שעבר כשהגיעה לביקור חטוף בארץ מיהרה לפגוש את משפחתה. למרות שג'רבי הייתה הנוסעת המתמידה גם כשעסקה בג'ודו, ההורים עדיין לא התרגלו למרחק. "תמיד היא הייתה חוזרת הביתה, אבל עכשיו היא מסתובבת וחוזרת לפורטוגל. זה קצת שונה", מספר אביה שמוליק בדמעות.

מחר (רביעי) תעלה בערוץ 12 העונה החדשה של "נינג'ה ישראל". ג'רבי תצטרף לניב רסקין על כיסא הפרשנית. "זה כאילו הדבר הכי טבעי שיש", מחמיא רסקין לשותפה החדשה, "יש משהו שקורה בארבע בבוקר כשהמחיצות נופלות. אתה נהיה קצת שטותניק, מדבר שטויות - אבל ירדן חדה כמו בעשר בבוקר".

חליפת הג'ודו פינתה את מקומה לחצאית מיני ונעלי עקב, ושלל מחמאות על הלוק החדש החליפו את ההערות העוקצניות שהייתה רגילה לקבל. "'את נראית כמו בן', 'את בחורילה', 'יש לך יד של גבר' - כל הקלסיקון", נזכרת ג'רבי, "למדתי לאהוב את הגוף שלי. כמו שאת מתמודדת בחיים עם הפסדים ופציעות, ככה עם הערות".

_OBJ

בנוסף לעסקים בליסבון ול"נינג'ה ישראל", בגיל 32 בלבד ג'רבי מוציאה ספר לבני נוער שבו היא מגלה את המתכון על שם ג'רבי להצלחה. הטיפ הכי חשוב שיש לה למסור לדור הצעיר? "העצה הכי חשובה שלי לקוראים - תהיו אתם, בלי לנסות לחקות אחרים", היא כותבת, "פשוט תהיו הגרסה הכי טובה של עצמכם".