השלושה שהעפילו לגמר ממקצה זה: יוסי בן יוסף, אדם ברוטמן וגור ארד

23:01 - דרמת ענק על המסלול: גיל מרנץ נפל למים במכשול החמישי (04:26)
גיל מרנץ, מפלצת נינג'ה אמיתית, מנצח העונה השנייה שרוצה לכבוש השנה את ההר ולקטוף את תואר הנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם, עלה על מסלול חצי הגמר כשהוא מרגיש שזה לגמרי שלו. "מרגיש סופר טוב, הכי מוכן שאני יכול להיות. מאחל לעצמי לעשות באזר מטורף ולתת שואו. מאמין שאעשה באזר, מאמין שאני בגמר - אבל בנינג'ה כמו בנינג'ה, הכל יכול לקרות". אמר, ולא היה לו מושג כמה שהוא צודק.

מרנץ צלח מעולה את ארבעת המכשולים הראשונים במסלול והתקדם אל זינוק הטבעות. בזמן שעשה סווינג חזק כדי להיתלות עם הטבעת על הוו הראשון, בעט ברגלו בטבעת השנייה - טעות גורלית שעלתה לו בעונה כולה. הסיכוי היחיד שנותר לו היה לנסות ולזנק אל הטבעת המשוחררת ולתפוס אותה, אלא שהמרחק היה בלתי אפשרי - כמעט שלושה מטרים. מרנץ ניסה, אבל לא הצליח לתפוס את הטבעת ונפל לבריכה.

גיל מרנץ בחצי גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני)
הרגע שבו הטבעת התנתקה. גיל מרנץ מבין שהוא בצרות | צילום: עודד קרני

"גיל מרנץ במים, גיל מרנץ בחוץ", נדהם רסקין, "גבירותיי ורבותיי, מרנץ לא יעלה לגמר. הוא כרה לעצמו את הקבר. עשה מסלול מדהים, הכל היה מושלם, עד הבעיטה שהעיפה את הטבעת השנייה. כל כך חבל. ייקח זמן לעכל את זה". מרנץ המאוכזב סיכם: "זה עצוב וכואב לי מאוד, מאמין שאעכל את זה רק מחר-מחרתיים ואז אהיה בבאסה רצינית. אבל - זה חלק מהספורט הזה, זה מה שעושה אותו לכל כך נפלא. אתה יכול להרגיש שאתה הכי טוב, אבל ברגע אחד זה נגמר. לא ציפיתי שזה מה שיקרה, הנינג'ה שמה לי יתדות בלב כל הזמן, אבל אני לוחם - זה מה שמשנה". דרמת ענק בסיום חצי הגמר הראשון ופרידה כואבת מאחד המתחרים החזקים ביותר.

גיל מרנץ בחצי גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני)
נגע בטבעת, אבל לא הצליח לתפוס אותה. גיל מרנץ סיים את העונה | צילום: עודד קרני

22:39 - האיש והאגדה: יוסי בן יוסף לחץ על הבאזר אחרי 7 דקות ו-48 שניות
יוסי בן יוסף, אגדת נינג'ה אמיתית ואחד הפייבוריטים לניצחון העונה, התאמן לעונה הרביעית חזק ואינטנסיבי יותר מבעונות קודמות. "לקחתי את העונה הזאת הכי ברצינות. לבוא לפה ולדעת שאפשר להפסיד כל כך הרבה, זה נורא מלחיץ", הודה בן יוסף, "אני מאוד רוצה לצאת מפה עם באזר, מרגיש שזה יכול לקרות. אני כל כך צמא לזה ומחכה לרגע שיזניקו אותי ושאוכל לתת את כל מה שיש לי על המסלול".

יוסי בן יוסף בחצי גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני)
סומן לניצחון. יוסי בן יוסף | צילום: עודד קרני

"האיש שאף פעם לא מאכזב אותנו", כינתה רותם את בן יוסף - וגם הפעם הוא לא איכזב. אחרי ביצוע מושלם על המסלול, הוא היה הראשון שהגיע אל מכשול הסיום, מגדל הכוח, שגובהו כבניין בן חמש קומות. כדי לצלוח את מגדל הכוח יש להשלים עליו סיבוב מלא באמצעות סדרה של מאחזי ידיים בגבהים שונים. מאחז אחר מאחז התקדם בן יוסף אל הבאזר שכל כך רצה, והיה הראשון בערב הזה שלחץ על הבאזר.

יוסי בן יוסף בחצי גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני)
הראשון העונה במגדל הכוח. יוסי בן יוסף | צילום: עודד קרני

יוסי בן יוסף בחצי גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני)
מלך. יוסי בן יוסף | צילום: עודד קרני

22:28 - נס רפואי: גור ארד נפל למים במכשול השישי (05:09)
גור ארד סיפק במוקדמות את אחד הרגעים הדרמטיים ביותר העונה, כשנפצע בעת הטיפוס על המגה קיר ופונה לבית החולים באמבולנס. הרופאים קבעו שאין לו סיכוי להתחרות בחצי הגמר ושיחזור לעמוד על הרגליים רק בעוד חודשים ארוכים, אבל גור לא היה מוכן לוותר ויצא למסע שיקום מדהים. "אני לחוץ מאוד, זה כנגד כל הסיכויים, אבל אעשה כל מה שאני יכול כדי לנצח את המסלול", אמר גור, "הניצחון האמיתי שלי זה שאעמוד על הבמה הערב אחרי פציעה כזאת".

גור ארד בחצי גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני)
כנגד כל הסיכויים. גור ארד | צילום: עודד קרני

בביצוע הירואי גור צלח את גלגלי האופניים, ציר הפרפר, כוח עליון ועצבי הברזל, והמשיך לזינוק הטבעות. אחרי שהשלים גם את המכשול הזה, התקדם לקובייה המתגלגלת שהפילה את ברוטמן. הוא גילגל יפה את שתי הקוביות ובכוחותיו האחרונים עמד לזנק אל המזרן, אלא שלא הצליח לייצר סווינג, איבד אחיזה וקרס למים. "עשיתי כל מה שאני יכול, נתתי את כל כולי", סיכם גור. הישג מרשים ומעורר השראה לספורטאי שכמה ימים לפני כן עוד התקשה לדרוך על הרגל.

גור ארד בחצי גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני)
הרופאים אמרו שאין סיכוי שיחזור - אבל הוא חזר. גור ארד | צילום: עודד קרני

גור ארד בחצי גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני)
נתראה בגמר. גור ארד | צילום: עודד קרני

22:03 - הריקוד האחרון: אדם ברוטמן נפל למים במכשול השישי (04:31)
ארבע עונות הוא איתנו, עוד מהימים הראשונים של "נינג'ה ישראל", אבל אדם ברוטמן, אחד המתמודדים האהובים ביותר ו"אבי אבות" הנינג'ה, הכריז כי זו תהיה עונתו האחרונה. "זה הזמן לעשות תיקון, לעשות באזר. אני הכי מוכן שהייתי אי פעם, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה מנטלית", אמר לפני שעלה על מסלול חצי הגמר, "הכל מתחבר ומתנקז לנקודה הזו. זאת העונה האחרונה שלי, אחרי זה אפנה מקום לילדודס".

אדם ברוטמן בחצי גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני)
עונת הפרישה שלו. אדם ברוטמן | צילום: עודד קרני

בפעם הראשונה בתולדות "נינג'ה ישראל", רותם סלע עזבה את העמדה וליוותה את ברוטמן בצד המסלול. ברוטמן שבר את נאחס הפרפר, עבר מצויין גם את שלושת המכשולים הבאים והגיע למכשול השישי והקטלני, הקובייה המתגלגלת - שנחשב למכשול הקשה ביותר שהיה אי פעם על המסלול. הוא הצליח לסיים את הקובייה הראשונה, עבר אל השנייה וגילגל גם אותה, אלא שלקראת הסוף היא התנתקה מהמסילה וברוטמן מצא עצמו במים. "כבר הייתי בסוף, הרגשתי טוב, באסה. זה היה כל כך קרוב, הלוואי וזה יספיק לגמר", וזה אכן הספיק.

אדם ברוטמן בחצי גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני)
"אבי אבות הנינג'ה". אדם ברוטמן | צילום: עודד קרני

אדם ברוטמן בחצי גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני)
המכשול הקשה ביותר בתולדות הנינג'ה. אדם ברוטמן על הקובייה המתגלגלת | צילום: עודד קרני

21:53 - עוד קורבן לקפצית: יהונתן ביטון נפל למים במכשול השני (00:35)
יהונתן ביטון סומן כאחת ההבטחות הגדולות העונה, התפוצץ על מסלול המוקדמות ועשה באזר נהדר. "הילד ענק", קבע אז רסקין - והציפיות מביטון בחצי הגמר היו גדולות. "אם לא אעשה טעות מיותרת כמו בעונה שעברה, יהיה באזר", העריך ביטון - אלא שטעות כזאת אכן קרתה וגם הוא, כמו גם תמוז דובנוב, איתי רון ואיתי מזרחי שעלו מיד אחריו למסלול, מצא את עצמו במים בגלל קפיצה לא מוצלחת מהקפצית אל הפרפר. "הפיל קורבנות בעבר, מפיל קורבנות גם היום", אמר רסקין. מי יצליח לשבור הערב את נאחס הפרפר?

יהונתן ביטון בחצי גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני, קשת12)
הבטחה גדולה העונה. יהונתן ביטון | צילום: עודד קרני, קשת12

יהונתן ביטון בחצי גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני, קשת12)
נפל קורבן לקפצית. יהונתן ביטון | צילום: עודד קרני, קשת12

21:50 - איבד את המומנטום: שניר שהרבני נפל למים במכשול השני (01:21)
שניר שהרבני, המעריץ מספר אחת של הנינג'ה שהפך לנינג'ה בעצמו, עזב את מסלול המוקדמות מאוכזב מאוד אחרי שלא הצליח לטפס את הקיר. "אני ווינר שלא אוהב להפסיד, ומבחינתי הפסדתי אם לא סיימתי בבאזר. מאמין שהיום אלחץ על הבאזר, מרגיש יותר רעב מכולם לעשות זאת". בזמן שמרנץ מלווה אותו בצד המסלול, שהרבני עבר יפה את מכשול הפתיחה, צלח גם את הקפצית ותפס את הפרפר - אבל התעכב בקפיצה לחבל, איבד את המומנטום ונתקע על הפרפר. על אף שביצע "זינוק התאבדות" לעבר החבל, תפס אותו נמוך מדי ונפל לבריכה.

שניר שהרבני בחצי גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני, קשת12)
המעריץ שהפך לנינג'ה. שניר שהרבני | צילום: עודד קרני, קשת12

שניר שהרבני בחצי גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני, קשת12)
איבד מומנטום. שניר שהרבני | צילום: עודד קרני, קשת12

21:46 - הקפצית חזרה: דניאל בן יוסף נפל למים במכשול השני (00:21)
קפצית, קפצית, כמה שלא התגעגענו אלייך. דניאל בן יוסף, אחיו של יוסי, רצה להעפיל לגמר ביחד עם אחיו. "החלום שלי זה להיות עם אחי הגדול בגמר. אני לא מתחרה נגדו, אלא איתו", הסביר דניאל, "אני רוצה להגיע לגמר, לעשות באזר ואז ארגיש שהוכחתי שאני פה בזכות עצמי". אלא שלקפצית היו תוכניות אחרות, דניאל לא שרד את הקפיצה אל הפרפר וקרס לבריכה. "אכזבה, לא ציפינו להיפרד ממתמודד כזה חזק בשלב כל-כך מוקדם", סיכמה ג'רבי.

דניאל בן יוסף בחצי גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני, קשת12)
כבר לא רק "אח של". דניאל בן יוסף | צילום: עודד קרני, קשת12

דניאל בן יוסף בחצי גמר נינג'ה ישראל 2022 (צילום: עודד קרני, קשת12)
הקפצית חזרה. דניאל בן יוסף | צילום: עודד קרני, קשת12

21:40 - חצי הגמר הראשון יוצא לדרך
ברוכים הבאים לחצי הגמר הראשון של "נינג'ה ישראל 2022". הערב יעלו על המסלול כמה מענקי הנינג'ה כמו אדם ברוטמן שהכריז כי זו עונתו האחרונה, יוסי בן יוסף, גור ארד שחוזר אחרי פציעה קשה וגיל מרנץ, מנצח העונה השנייה שרוצה להשיב לעצמו את התואר ולטפס בסיום העונה על המידוריאמה. רק שלושה יזכו להעפיל לגמר, וכדי לעשות זאת יצטרכו לצלוח מסלול קשוח עם שבעה מכשולים ברמת קושי מטורפת, כשהאחרון שבהם: מגדל הכוח האימתני, אחד המכשולים המדוברים בעולם. יוצאים לדרך.

אסי עזר ורותם סלע (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2022", קשת12)
יצאנו לדרך. אסי עזר ורותם סלע | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2022", קשת12