אנחנו עוד לא לגמרי מעכלים את זה, אבל זו עונת הפרישה של אדם ברוטמן. אחד מאייקוני הנינג'ה הגדולים יעלה במוצאי שבת (אחרי החדשות, ערוץ 12) על מסלול חצי הגמר של "נינג'ה ישראל 2022" בפעם האחרונה ויאבק על כרטיס לגמר ועל ההזדמנות האחרונה מבחינתו לטפס את הר מידוריאמה.

"אני הכי מוכן שהייתי אי פעם, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה מנטלית", הוא מספר, "בעונה הראשונה עשיתי באזר בחצי הגמר, בעונה השנייה לא - ובעונה השלישית חצי הגמר הוציא אותי מהמשחק. זה הזמן לעשות תיקון. הכל מתחבר ומתנקז לנקודה הזו. זאת ההזדמנות האחרונה שלי, אחרי זה נפנה מקום לילדודס". ברוטמן, לא חשבת שניתן לך ללכת בלי להיזכר ברגעים הגדולים והיפים שלך, נכון?

הפעם הראשונה שפגשנו את ברוטמן

בפעם הראשונה שברוטמן ואשתו נדין פגשו את אסי ורותם, גילינו עליו כל כך הרבה פרטים מעניינים. הוא מטפל בשיאצו ומאמן כושר, אלוף ישראל בג'ודו לשנת 2005, אלוף קופנהגן ביו-יו והידיים שלו כל כך ארוכות, שהוא מסוגל לגעת בברך מבלי להתכופף. אחרי שהתאמן בעברו במגוון ענפי ספורט - מאקרובטיקה, דרך ג'ודו וקפוארה ועד איגרוף, ברוטמן התאהב בנינג'ה והפך את המידוריאמה למשימת חייו. האם השנה יטפס על ההר?

הבאזר הראשון: "סופרמן בכבודו ובעצמו"

המסלול הראשון אי פעם שעשה ברוטמן ב"נינג'ה ישראל" הוא רגע שלא נשכח אף פעם. בדקה ו-59 שניות של תצוגת כוח מטורפת ברוטמן שרף את המסלול, לחץ על הבאזר וסיים בשאגת "יש" שהדהדה בכל נמל חיפה. בסיום המסלול, רותם החמיאה: "טרפת את הקלפים, הוכחת לנו איך סופרמן נראה בכבודו ובעצמו". סופרמן אינדיד.

בשביל אבא

נקפוץ לגמר העונה הראשונה. לפני שעלה על המסלול סיפר ברוטמן על אביו שנפטר 15 שנה קודם לכן. "אני יודע בוודאות שהוא יהיה איתי וישמור עליי מלמעלה, אסיים את המסלול כמו שצריך", הבטיח. ואכן, בזכות ביצוע משגע, ברוטמן סיים את שלב 1 וזכה גם הפעם לשבחים. "במוקדמות אמרתי שאתה סופרמן, והיום אני חושבת שאתה לא רק סופרמן - אתה פנתר". בשלב 2 ברוטמן טעם לראשונה מנחת זרועו של סולם הסלמון, נפל למים ולא סיים את שלב 2, אבל זה הספיק לו כדי לסיים את העונה במקום החמישי והמכובד.

בשביל אמא

אחרי שהתאהבנו בזוגיות המתוקה של ברוטמן ונדין, בעונה השנייה חזרו השניים כשנדין בהריון ומצפה לילדם הראשון. עם זאת, ביום שבו גילה שהוא עומד להפוך לאבא, ברוטמן הלך עם אמו לבדיקה שגרתית שבמהלכה התגלה שיש לה סרטן. על אף שהייתה בטיפולים באותם ימים, אמא חנה לא ויתרה והגיעה ללוות את ברוטמן בצד המסלול, וצפתה כיצד בנה האהוב עושה מגה קיר ולוחץ על הבאזר (עם הראש) אחרי 2 דקות ו-16 שניות. אסי העניק לברוטמן בובת חתול, וברוטמן הודיע שזו תהיה הבובה הראשונה שייתן לבן שלו. האמת? התרגשנו מאוד.

אדם נגד אדם

בעונה השנייה למדנו על היריבות החצי מצחיקה-חצי רצינית בין ברוטמן לאדם מלכי, שסיפקה כמה רגעים מצחיקים ודרמטיים לאורך העונה. בפגישה עם אסי ורותם הודה מלכי, "יש ביני לבין ברוטמן יריבות חזקה. אני יודע מה החולשות שלו, אני טוב ממנו. אני היצירתי מבינינו". עם זאת, מלכי הודה גם שברוטמן השראה עבורו. "אם זה מה שדוחף אותו קדימה, אז בכיף. אהווה השראה בשבילו", התגרה ברוטמן והזכיר שניצח את מלכי במוקדמות: "חובת ההוכחה זו גושפנקה, אין מה לעשות. זה אומר משהו". מה שנכון, נכון.

פעם שלישית סלמון

בגמר העונה השנייה היה נדמה שזה לגמרי שלו - הוא צלח מכשולים קשים כמו מתלה האצבעות המתנדנד אל התקרה התלולה, אבל בפעם השלישית ברציפות לא שרד את סולם הסלמון, כשהפעם זה קרה באלמנט הטבעות שמיד אחרי הסולם. התסכול היה גדול. "לא מאמין, הייתי שם, הייתי בסוף. זה משהו שעשיתי מיליון פעמים", אמר ברוטמן, "היה לי מסלול מצויין, הרגשתי טוב. היה לי עוד כוח בידיים. אם תעירו אותי באמצע הלילה אני אמור לעשות את המסלול הזה". על אף שנפל לבריכה גם בגמר הזה, ברוטמן סיים את העונה במקום השמיני והמצויין.

הכירו את האבא נינג'ה

אל העונה השלישית הגיע ברוטמן עם טייטל חדש - אבא, וזכה לכינוי "אבא-נינג'ה". בראיון סיפר ברוטמן על האבהות, "בהתחלה הייתי מבולבל, לא הבנתי איך אצליח לעשות הכל ביחד - גם להיות שם בשביל גלי, גם להתאמן וכמובן, גם לפרנס על הדרך. הייתי רגיל לאימונים מאוד ארוכים ופתאום נוצר לי תא משפחתי חדש ועוד אחריות". גלי המתוק הוסיף אור גדול למשפחת ברוטמן: "מאז שגלי חלק מהחיים שלנו, רואים את ההבדל. בכל פעם שאמא רואה את גלי הוא נותן לה כוחות להמשיך להילחם. הוא עזר לנו המון, מבלי שהוא יודע בכלל".

רגע המשבר

הנפילה הכואבת ביותר של ברוטמן בתחרות קרתה בחצי הגמר של העונה השלישית. לברוטמן היה מסלול מעולה והוא הגיע אל סולם הסלמון בזמן הכי טוב במקצה שלו, אלא ששוב פעם זה קרה לו והוא נפל במכשול שצמוד לסולם הסלמון, הקירות השקופים. "אדם ברוטמן בחוץ", זעק רסקין, "זו דרמת ענק". ברוטמן יצא מהמסלול שבור: "לא מאמין שזה קרה. הרגשתי טוב, הרגשתי בשליטה, עד שכבר לא הייתי. באסה. התאמנתי כל כך קשה. נינג'ה זה ספורט אכזר".

מסלול המוקדמות האחרון

ברוטמן, כווינר האמיתי שהוא, חזר לעונה הזו למרות המשבר בחצי הגמר הקודם. הוא עלה על מסלול המוקדמות בפעם האחרונה ולחץ על הבאזר אחרי 2 דקות ו-29 שניות, מוכיח שוב שהוא אחד המתמודדים הכי חזקים בתחרות. "ברוטמן מייצר את כל מה שיפה בנינג'ה - אופי, יכולות, חריצות והתקדמות מעונה לעונה, גם אם יש משברים באמצע", סיכם רסקין, "הוא כל כך טוב ומגיע כל כך מאומן, ששום דבר לא מפתיע אותו". גם רותם התפעלה מהביצוע: "דיגמנת את המסלול הזה. אני שרופה עלייך, העונה הזו היא העונה שלך". ונאמר אמן.