מקצה מוקדמות חדש יצא הערב (שלישי) לדרך, עם שישה מכשולים שכבר הפילו העונה לא מעט מתחרים. המתמודדים במקצה הזה יצטרכו לסיים בתוך 30 שניות את הסטפר המרחף, הצילינדר וגשר המגנטים, ולאחר מכן לצלוח את קפיצת הקנגורו ואחיזת המעגל האימתנית כדי להגיע לקיר. מי שיצליח לטפס את המגה קיר יזכה ב-10,000 שקלים ובהזדמנות לעלות על ההאשיגו ואולי להרוויח בסיום שלב המוקדמות 100,000 שקלים.

רוני קפלנסקי, מנפץ הבאזרים של "נינג'ה ישראל", חזר הערב למסלול בפעם השנייה - והפך לשיאן המוקדמות בעונה הזאת. חוץ ממנו פגשנו הערב כמה מתחרים חדשים ומסקרנים, כמו סגן אלוף ישראל בטריקינג רועי צוק, מתיאס נייבלט שרצה ללחוץ על הבאזר כדי להסב גאווה לאמא שלו ודור קליין, שגדל בחסידות סאטמר הסגורה והקיצונית והעלייה שלו למסלול הנינג'ה היא לא פחות מניצחון אישי מתוק. 

>> לא מפספסים אף מסלול? הכירו את אפליקציית +12 שתשאיר אתכם תמיד מעודכנים

האייסמן האמיתי

רוני קפלנסקי עשה ב"נינג'ה ישראל" משהו שאיש לא עשה לפניו או אחריו - הוא שבר את הבאזר, ניפץ אותו ממש, וזו לא עוד מטאפורה למסלול חזק ומרשים. לקראת חזרתו לנינג'ה המסלול השתדרג בבאזר חדש שיובא היישר מאוסטרליה וקפלנסקי בנה על שידור חוזר. "מקווה לשבור גם את הבאזר החדש שקניתם", הכריז בלי בושה, "מאמין שאם אתן העונה את המאה אחוז שלי, אוכל להגיע למידוריאמה".

אסי הימר מראש - וצדק - שמנפץ הבאזרים יטפס את המגה קיר ויעלה על ההאשיגו. גם השנה מאמן הכושר בן ה-23 הפציץ עם מסלול מוקדמות משוגע ואפילו שבר את שיא המוקדמות העונה כשלחץ על הבאזר אחרי שתי דקות ו-13 שניות בלבד. "זה אייסמן אמיתי", החמיא לו רסקין - אלא מי שיצא מעט פחות מרוצה מהמסלול הזה היה אסי.

אסי, שביקש להגן על הבאזר החדש מפני קפלנסקי, ספג מכה באצבע בעת שהמתמודד לחץ על הבאזר. "הוא מטורף, הוא שבר לי את היד", זעק, "הרגשתי את האצבע שלי נמעכת על הבאזר, הוא פשוט ריסק לי אותה". במוצאי שבת נדע אם קפלנסקי יעפיל לחצי הגמר, ואם כן - אנחנו מציעים לכולם כבר מעכשיו לברוח כמה שיותר רחוק מהבאזר. 

רועי בראבו

בוקס קאטר, סנאפוסוויפ, שוריקן קורק, קורק ראונד וסייד סוויפ - אומר לכם משהו? כנראה שלא, אבל בשביל רועי צוק בן ה-20, סגן אלוף ישראל בטריקינג לשנים 2017 ו-2019, מדובר בעולם ומלואו. צוק, או "ג'וני בראבו" כפי שהוא מכונה בזכות השיער הבלונדיני המטופח שלו, הגיע ל"נינג'ה ישראל" כדי לקדם את הטיריקינג בישראל - וגם אם הספורט הזה מזכיר לכם קצת את הפארקור, שלא תעזו להעליב אותו ולקרוא לו פארקוריסט.

"מעצבן כשאומרים שאין הבדל בין פארקור לטריקינג. יש הבדל גדול מאוד", הסביר, "בפארקור המכשולים הם הסביבה שלך, אבל בטריקינג אתה תלוי בגוף שלך - ונטו בזה. זה מעצבן כשאומרים שאין הבדל".

אחרי שהשכלנו קצת בענייני הטריקינג צוק הוזנק, ריחף מעל הסטפר, עבר בקלילות ובקצב טוב גם את הצילינדר וגשר המגנטים, אבל כבר בפתח מכשול קפיצת הקנגורו מצא את עצמו במים. "החליקו לי הידיים", סיפר מבואס. 

הניצחון המתוק שלו

דור קליין בן ה-21 נולד וגדל בחסידות סאטמר, קהילה חרדית קיצונית וסגורה. במשך שנים ארוכות חלם על הרגע שישתחרר לחופשי ויוכל לממש את אהבתו הגדולה לספורט. "בבית הכנסת כשהמבוגרים היו מתפללים, אני ירדתי למטה לשחק", סיפר קליין, "אמרתי כל הזמן להורים שאני רוצה ללכת לחוג התעמלות, אבל הם אמרו - 'זה לא מתאים לחינוך שלנו'. הרבה פעמים דמיינתי איך אני מתעורר יום אחד במשפחה רגילה, חילונית. ידעתי שיש עולם מחוץ לבועה הזאת ושזה כנראה מקום יותר טוב מאיפה שאני נמצא".

לפני שש שנים יצא מהחסידות ולמסלול הנינג'ה הגיע בלי המשפחה, שלא מוכנה לחדש איתו את הקשר אם לא יחזור לדת. קליין סיפק ביצוע מרשים ומרגש, ועל אף שלא שרד את המכשול הרביעי בגלל קפיצה לא מוצלחת למזרן, הוא לימד אותנו כמה שיעורים חשובים על כוח רצון, אומץ לב והסיבה שאף פעם אסור להפסיק לחלום. 

נשבר לנו הלב

"אבא לב" רסין חזר הערב למסלול הנינג'ה בפעם הרביעית, מלווה כתמיד בבנו טומי, הכוכב האמיתי. "אבא שלי הכי חזק. הוא הולך לפרק את הנינג'ה", השוויץ טומי. לב הצליח להעפיל לחצי הגמר פעם אחת בלבד, ולפי התוצאה שלו הערב - לא בטוח שיעשה זאת שוב השנה. הוא היה הראשון הערב שצלח את קפיצת הקנגורו, אלא שבאחיזת המעגל העניינים התחילו להשתבש. הוא תפס את חבל הבנג'י נמוך מאוד, ועל אף שהציל את עצמו וטיפס על המעגל - הידיים שלו שרפו, הוא לא הצליח להתקדם וקרס לבריכה. "אבל אבא, אמרת שתנצח", התאכזב טומי מחוץ לבריכה ושבר לנו קצת את הלב, אבל אנחנו בטוחים שלטומי הקטן יש עוד מיליון סיבות להתגאות באבא שלו שלא מוותר וחוזר לנינג'ה שנה אחרי שנה. 

אמא יקרה

מתיאס נייבלט, שחקן ויוצר מוכשר בן 36 מיפו, הגיע ל"נינג'ה ישראל" כדי להסב גאווה לאמא שלו. הוא נולד בצ'ילה למשפחה חד הורית וגדל כל חייו בלי אבא. "אמא שלי היא הכל, הוונדר וומן שלי", סיפר לפני שעלה למסלול וריגש אותנו עד מאוד, "אבא היה נושא שאסור לדבר עליו בבית, ובאיזשהו שלב גיליתי את הצד האפל שלו. זה קירב ביני לבין אמא יותר. היא מילאה את החללים שהיו חסרים לי, היא באמת המודל לחיקוי שלי. כשאעלה על המסלול אחשוב עליה, לא אאכזב אותה". למתיאס היה מסלול מעט פחות מוצלח, כשמעד כבר בסטפר אבל הצליח להתאושש ולשרוד את המכשול. עם זאת, הוא איבד מומנטום ואחרי מאבק קצר בצילינדר נפל למים אחרי 23 שניות בלבד. קצת מאכזב, אבל אמא תמיד גאה בבן שלה, לא משנה מה. 

"המתמודד הזה בא ללונה פארק"

כמה שהתגעגענו לפיליפ אנופרייב. פיינליסט העונה הקודמת שסיים במקום השמיני והמכובד היה במרחק שני מכשולים בלבד מהמידוריאמה. "נפתח לי התיאבון, ראיתי כמה זה קרוב וכמה זה אפשרי ואני בטוח שגם השנה אני בטופ 10 של הנינג'ה". אנחנו לגמרי מאמינים לו, אפילו שהוא ממשיך לדבוק בדיאטת 20:4 שבמסגרתה הוא צם 20 שעות ביממה ואוכל בפרק זמן מצומצם של ארבע שעות בלבד. מה נגיד, זה באמת קטן עליו.

"המתמודד הזה בא לטרוף, הוא בא ללונה פארק", אמר עליו רסקין, "אני מהמר שנראה פה באזר, האיש הגיע חדור מטרה. הוא לא יירד מהמסלול בלי באזר". ואכן, אחרי תצוגת תכלית מטורפת ועוד ביצוע שייכנס לפנתיאון, אנופרייב לחץ על הבאזר. אמנם הוא לא צלח את המגה קיר, אבל כן טיפס את הקיר הרגיל וסיים את המסלול אחרי 3 דקות ו-16 שניות, מה שמשפר את סיכוייו להעפיל לחצי הגמר גם השנה. 

הילוך חוזר

"אם חשבתם שהסכסוך הישראלי-פלסטיני קשוח, חכו עד שתשמעו על הסכסוך הפארקוריסטי-טריקיסטי" - אנחנו נולדנו לשלום שרק יגיע

"אבא, אמרת שתנצח ותשבור את מסלול נינג'ה ישראל. למה לא הצלחת?" - טומי הקטן ממוטט אותנו מחוץ לבריכה

"אם אתה תנהג כל הדרך הביתה מחיפה, אתה תנהג אותנו לבית הקברות - שנינו יודעים את זה" - רותם לא ממש סומכת על כישורי הנהיגה של אסי

"רוני קפלנסקי ריסק לי את האצבע. אצבע אי אפשר לקנות באוסטרליה" - אסי ניסה להציל את הבאזר החדש ושילם על כך באצבעו