אסי עזר ורותם סלע בכו אמש (שני) במסלול "נינג'ה ישראל 2022", ומודים שגם אנחנו התקשנו לעצור את הדמעות. שלמה 300 ויצמן נחשב בעיני רבים לאחד המתמודדים המבטיחים ביותר בתחרות, אלא ששנה אחרי שנה הוא מצא את עצמו בבריכה במוקדמות. עם זאת, הוא לא הרים ידיים, לא ויתר לרגע על המטרה שלו - להיות הנינג'ה הישראלי הראשון, ולחץ על הבאזר בפעם הראשונה במקצה המוקדמות אמש.

לא סתם לחץ על הבאזר - אלא עשה זאת אחרי מגה קיר היסטרי ובלתי נשכח, שזיכה אותו באפשרות לטפס את ההאשיגו ואולי לזכות בסיום שלב המוקדמות ב-100,000 שקלים. ויצמן טיפס 26 שלבים, שניים יותר מאדם מלכי, וכעת תופס את המקום הראשון.

הבוקר סיפר ויצמן לניב רסקין על התגובות מאז שידור הפרק. "התגובות מטורפות. מרגיש שאני לא יכול לפתוח בכלל את הטלפון, ישנתי שעה בלילה", סיפר ויצמן, "רק כשצפיתי בזה עם אמא שלי הבנתי כמה הרגע הזה היה משמעותי".

ויצמן הוא בן למשפחה חרדית ולמד בישיבות ליטאיות, עד שהתחיל להרגיש מבפנים שמשהו באורח החיים שאליו גדל לא נכון עבורו. "כשהייתי בחיידר, בישיבה קטנה ובישיבה גדולה, כל מה שעשיתי מהשעה שש בבוקר ועד 23:00 בלילה זה להתפלל ולהקפיד להיות בסדרים בזמן", תיאר ויצמן, "בגיל 17 החלטתי שאני רוצה להתגייס לצבא ולבחור מסלול חיים אחר והתחלתי להתאמן לקראת הגיוס לצבא".

זה הביצוע שגרם לאסי עזר לבכות  (צילום: נינג'ה ישראל 2022, קשת12)
מלך. שלמה 300 ויצמן | צילום: נינג'ה ישראל 2022, קשת12

"בכל יום הייתי בורח מהישיבה באחת בלילה. יום אחד הייתי הולך לפארק ועושה 500 שכיבות סמיכה או 100 מתח, יום אחר הייתי רץ עד לגן סאקר ובחזרה", סיפר ויצמן על האימונים שעשה בסתר ,"בצבא שירתי בסיירת חרוב והשתתפתי בתחרויות ואליפויות צה"ל. ככה גיליתי את התשוקה שיש לי לעבודה קשה ולשיפור עצמי".

אתה יודע להסביר למה דווקא השנה הצליח לך על המסלול?
"בשבילי לעמוד על הבמה בנינג'ה, חשוף, עם המשפחה שלי, העבר שלי והפחדים והחרדות שאני סוחב איתי, זה לא קל. יש משהו חשוף בביצוע ספורטיבי כשכל הפצעים והפחדים שלך יוצאים החוצה. זה מה שקרה לי בעונות הראשונות".