שלמה ויצמן, המכונה "שלמה 300", נחשב שנים לאחת ההבטחות הגדולות ב"נינג'ה ישראל" - אבל עד היום הוא לא הצליח להוכיח את יכולותיו על המסלול ונפל למים במוקדמות פעם אחר פעם. הערב (שני) הוא ביקש לממש לראשונה את ההבטחה - אבל ציפה לו מסלול לא פשוט בכלל. עוד במקצה הזה: לראשונה ב"נינג'ה ישראל" ובעולם בכלל, עלה על המסלול אחד מהיושבים בקהל - ללא הכנה מוקדמת. האם הצליח ללחוץ על הבאזר?

>> פספסתם את הפרק? בואו להשלים ב+12 אפליקציית הסטרימינג החדשה של ישראל

הערב הגדול שלו: שלמה ויצמן

כבר שנים שהוא מסתמן במיונים כאחד ממתמודדי הנינג'ה החזקים והבולטים ביותר והציפיות ממנו בהתאם - אלא שברגע האמת הוא לא מצליח ללחוץ על הבאזר ומוצא את עצמו בבריכה במוקדמות. השנה, בפעם השלישית שלו בנינג'ה, שלמה 300 ויצמן מתכוון ללכת עד הסוף. "אני מגיע לעונה הזו במטרה לנצח. אחרי העונה הקודמת היה לי מאוד קשה להתמודד עם הכישלון והנפילה", הודה לפני שעלה למסלול, "היום אני מבין שהנפילות האלה הן מתנה, ואם זו הדרך שלי - להפסיד, להיכשל ואז להצליח, אני הולך על זה בכל הכוח".

זה הביצוע שגרם לאסי עזר לבכות  (צילום: נינג'ה ישראל 2022, קשת12)
ביד אחת. שלמה 300 ויצמן בדרך להאשיגו | צילום: נינג'ה ישראל 2022, קשת12

ויצמן חזר בשאלה בתקופת שירותו הצבאי ומשפחתו התומכת מגיעה שנה אחרי שנה למסלול ומלווה אותו. הבאזר שכבש הערב בזכות ביצוע מדהים ששלח אותו לראשונה לחצי הגמר, ריגש אותו, את המשפחה ואת אסי ורותם עד דמעות. "איך אני מתרגש בשבילו", הודה אסי, "בשנה שעברה הוא עמד ודמע ליד הים, אמר לי שבשנה הבאה הוא יפרק למסלול את הצורה - וקיים". אחרי שטיפס את המגה קיר ולחץ על הבאזר סיפר ויצמן הנרגש: "אני כל כך מאושר ושמח. שלוש שנים שאני ישן וחי את זה, זה רגע כל כך משמעותי עבורי".

זה הביצוע שגרם לאסי עזר לבכות  (צילום: נינג'ה ישראל 2022, קשת12)
הבטחה ענקית שסוף סוף מומשה. שלמה 300 ויצמן | צילום: נינג'ה ישראל 2022, קשת12

אחרי שההתרגשות שככה מעט והדמעות נוגבו, הגיע רגע האמת: לטפס את ההאשיגו, במטרה לעבור את ההישג המרשים של אדם מלכי: 24 שלבים בסולם. ויצמן עשה את הבלתי ייאמן, טיפס 26 שלבים ותפס את המקום הראשון. כרגע הוא זה שמחזיק ב-100,000 שקלים, האם יצליח לשמור על ההובלה עד לסיום שלב המוקדמות? "אין מאושר ממני על החלום הזה שהתגשם, שלוש שנים שעבדתי כל כך קשה", סיכם ויצמן, "התרגשתי מאוד לראות את המשפחה שלי כל כך שמחה בשמחתי, אפילו שבחרתי בדרך שונה מהם. זה מראה שהכוח של משפחה ואהבה יכול לחצות הכל".

מסלול בהפתעה: אלון פרבר

ב"נינג'ה ישראל 2022" יעלו על מסלול המוקדמות 165 מתמודדים נבחרים בלבד, מה שאומר שמתחרים חזקים ואהובים שפגשנו בעונות קודמות מצאו את עצמם השנה מחוץ לתחרות. אלא שהערב, אסי ורותם החליטו להעניק הזדמנות חד פעמית לאחד מהיושבים בקהל - ולהעלות אותו על המסלול ללא הכנה מוקדמת. היה זה אלון פרבר, פיינליסט העונה השלישית, שנפל במכשול מוקדם בגמר ורוצה מאוד לעשות תיקון.

לפרבר הייתה פתיחה מעולה על המסלול, הוא עבר בקלות את שלושת המכשולים הראשונים והמשיך לכוורת. גם אותה הוא צלח בלי בעיות, אלא שאז פגש את מכשול הגה הקפטן האימתני והתקשה מהרגע הראשון. הוא הצליח אמנם לעבור מההגה הראשון לשני, אבל שם נאבק עד שאיבד אחיזה ונפל לבריכה. "הייתי על דופק 5,000, שיא ההתרגשות. זה השפיע. אני עדיין בהיי שעליתי למסלול", הסביר פרבר - אבל על אף שלא לחץ על הבאזר הפעם, כן הבטיח את מקומו בחצי הגמר.

במקום הראשון: אלכס קוסטנקו

הנינג'ה והאטיטיוד, אלכס קוסטנקו, הוכיח שגם השנה הוא לא בא לשחק משחקים. אחרי שבעונה הקודמת הראה יכולות מעולות על המסלול שלב אחרי שלב, עד שנפל בסולם הסלמון הכפול בשלב 1 בגמר, קוסטנקו חזר לסיבוב נוסף. אמן הספורט שנחשב ל"מאסטר ספורטה" והתמחה בהתעמלות מכשירים, עבר את הסטפר בקלילות, טס גם את הטרפז הכפול וגשר הצמיגים ועלה למכשול הכוורת לא לפני שתיכנן צעד צעד, כספורטאי המנוסה שהוא. בזכות סווינגים מטורפים הגיע למזרן, עבר יפה בין הגאי הקפטן ולחץ על הבאזר, באטיטיוד כמובן, אחרי 3 דקות ו-53 שניות - מה שמיקם אותו במקום הראשון במקצה הזה. "הסתכלתי עלייך על המסלול ואתה חתיכת גבר מרשים", החמיאה רותם - וכמו תמיד, צדקה.

הארבעה שהעפילו לחצי הגמר ממקצה זה: אלכס קוסטנקו, שלמה ויצמן, באז בל ואלון פרבר.