לקראת סיום שלב המוקדמות של "נינג'ה ישראל 2022" הערב (שני, אחרי החדשות, ערוץ 12), אפשר כבר לסכם ולומר שבעונה הזאת גילינו כמה מתמודדים צעירים ומבטיחים מאוד שלגמרי מאיימים על הוותיקים יותר בתחרות. המטפס המקצועי אלון מרון בן ה-18 הוא אחד מהם, והערב יעלה על המסלול בפעם הראשונה.

מרון סיים במקום השמיני באליפות הארץ בטיפוס בוגרים לשנת 2020, הוא מתאמן בנבחרת ישראל לנוער ולבוגרים ושואף להגיע לאליפויות עולם. הוא מתעורר מדי בוקר בשעה חמש, פותח את היום עם ריצה ומתאמן בטיפוס בין פעם לפעמיים ביום. "אני מאוד אוהב את הלו"ז הלחוץ שלי. אוהב לקום מוקדם בבוקר ולחזור הביתה בלילה", סיפר מרון ב"גלית ויואב", "אני לא אוהב לשבת בבית, לא לעשות כלום ולצפות בטלוויזיה. זה פחות בשבילי".

מרון לא התאמן אמנם ספציפית בנינג'ה, אבל הוא מאמין שאימוני הטיפוס מקנים לו יתרון על המסלול: "אני מתאמן בטיפוס לרוב פעם ביום, לפעמיים גם פעמיים ביום. זה מגיע לבין ארבע לשש שעות אימון ביום. יש פציעות, זה קורה לפעמים, אבל צריך ללמוד להסתדר עם זה ולהסתגל. בנינג'ה העיקר זה המנטליות. זאת הפקה גדולה מאוד, יש לזה חשיפה ופומביות, אני אישית לא רגיל לזה. זה מאוד מלחיץ".

אלון מרון (צילום: שי בכר)
דם חדש, כבר אמרנו? חכו שתפגשו את אלון מרון | צילום: שי בכר

איך מתנהלים עם הלחץ הזה?
"אני אנסה לבוא בטוב ולהפוך את הלחץ להתרגשות. אעלה על המסלול עם חיוך ואנסה ליהנות מכל רגע. סך הכל אני עושה את מה שאני אוהב, אז אין סיבה שלא אהנה גם בזמן התחרות. החשש הוא כי רמת המכשולים בעונה הזאת עלתה מאוד, זה לא שאם יש לי מספיק כוח אני יכול לעשות אותם - זה דורש הרבה טכניקה של נינג'ה, מה שאני אישית בדרך כלל לא עושה. אלה מכשולים גדולים שאני לא מכיר".

שיא גינס כבר שברת: יצרת את צלחת החומוס הקטנה בעולם.
"בזמן הקורונה, בסגר האחרון, היה לי מאוד משעמם ולא ידעתי מה לעשות עם עצמי. קמתי בבוקר והחלטתי לעשות משהו מיוחד. חיפשתי כל מיני שיאי גינס שאני יכול לשבור, ומצאתי את השיא של צלחת החומוס הקטנה ביותר. אני מאוד אוהב חומוס, אז התחברתי לזה והלכתי על זה. עשיתי צלחת בגודל חצי שקל".

לא רק חומוס אתה אוהב, אלא גם לאכול פירות עם הקליפה.
"מודה באשמה. זה התחיל בגלל הבריאות, זה מאוד בריא לאכול פירות עם הקליפה, ועכשיו זה הפך קצת לקטע. ניסיתי כל פרי אפשרי. האמת שטעם הקליפה לא נורא בכלל, אבל הטעם של הבננה בפנים לוקח הכל".

אלון מרון (צילום: שי בכר)
"אוהב לקום בבוקר ולחזור הביתה בלילה". אלון מרון | צילום: שי בכר