אשד עצמון עשה את הבלתי ייאמן: אחרי הביצוע המטורף של יובל שמלא בהאשיגו, כשטיפס את 35 השלבים בדקה ו-12 שניות, כולם היו משוכנעים ש-100,000 השקלים בכיס שלו ושאיש לא יצליח לשבור את השיא המדהים הזה. אלא שהערב (שבת) השיא נשבר שוב, כשעצמון טיפס גם הוא את 35 השלבים אבל עשה זאת ב-42 שניות בלבד, חצי דקה פחות משמלא - ובכך, לקח ממנו את המקום הראשון ואת הפרס הגדול. ביום שני הקרוב - מקצה המוקדמות האחרון בהחלט שבסיומו נדע האם השיא יישבר שוב או שאשד יחזור הביתה עם הכסף.

את התאומים הזהים כפיר ואשד עצמון פגשנו לראשונה בעונה הקודמת, אז הפציצו על המסלול אבל לא שרדו את חצי הגמר. השנה האחים האקרובטים חזרו עם לוק חדש ומטרה חדשה: לקחת את העונה. בעוד שכפיר לא שרד את המכשול הרביעי, דרך הטבעות, ונותר מחוץ לחצי הגמר השנה, אשד שרף את המסלול, טיפס את המגה קיר ולחץ על הבאזר אחרי 3 דקות ו-44 שניות. משם, המשיך מיד אל ההאשיגו - ומודים, בהתחלה היינו ספקנים.

ג'רבי הימרה שאשד לא יצלח יותר מ-10 שלבים, רסקין הימר בין 12 ל-14, רותם 17 ואסי העריך שהוא יטפס 22 שלבים. אבל ברגע האמת, אשד הדהים את כולם. "לא ייאמן מה שקרה פה, אכלנו את הכובע עם ההימורים. זאת דרמה ענקית", הכריז רסקין, "זה היה מדהים, הוא עשה את זה כמו רובוט, בתנועה אוטומטית. הוא היה בטראנס. לא ראיתי דבר כזה. זו העונה של חילופי המשמרות, החדשים משתלטים על האירוע הזה".

ואם כבר חילופי דורות: הערב אדם ברוטמן עלה על מסלול המוקדמות בפעם האחרונה, אחרי שהכריז כי בדיוק כמו שמלא, זאת עונת הפרישה שלו מ"נינג'ה ישראל". "אני בא לתקן, להשאיר חותם. מאמין בכל רמ"ח איבריי שאני מסוגל לעשות את זה", אמר ברוטמן לפני שעלה על המסלול, "זאת העונה האחרונה שלי ואני רוצה לעזוב את הנינג'ה בראש מורם, בראש הפסגה של הר מידוריאמה - כמו שאני יודע שאני מסוגל לעשות".

ברוטמן, אחד מסמלי הנינג'ה ומהמתמודדים האהובים ביותר, לחץ הערב על הבאזר אחרי 2 דקות ו-29 שניות והוכיח שוב שהוא אחד המתחרים החזקים בתחרות - זאת על אף שלא צלח את המגה קיר. "ברוטמן מייצר את כל מה שיפה בנינג'ה - אופי, יכולות, חריצות והתקדמות מעונה לעונה, גם אם יש משברים באמצע", סיכם רסקין, "הוא כל כך טוב ומגיע כל כך מאומן, ששום דבר לא מפתיע אותו". גם רותם התפעלה מהביצוע: "דיגמנת את המסלול הזה, זה היה ואוו. אני שרופה עלייך, העונה הזו היא העונה שלך".