שישה מתחרים מעולים נאבקו הערב (שני) על כרטיס הזהב לגמר "נינג'ה ישראל 2022" שייערך ברביעי ושבת. גיל מרנץ, שלמה 300 ויצמן, רועי פפו, אלון מרון, חגי פאנו ודניאל וולפרט עלו בזה אחר על זה על המסלול, אבל רק אחד מהם הצליח להגיע עד למכשול האחרון, מגדל הכוח, סנטימטרים בודדים מהבאזר: מנצח העונה השנייה ואחד מאייקוני הנינג'ה, מרנץ.

נזכיר כי בחצי הגמר רשם מרנץ דרמת ענק, כשבטעות בעט והפיל עם רגלו את הטבעת במכשול זינוק הטבעת ומצא את עצמו בבריכה. לפני שעלה על המסלול הערב אמר, "לא באמת השלמתי עם זה שאני לא בגמר. לא מקבל את זה. יש לי היום הזדמנות נוספת ללחוץ על הבאזר, אני הולך לטרוף את זה. מאחל לעצמי להיות מפוקס, חד, הכי טוב שאני יכול. אני כל כך רוצה את זה, זה החיים שלי".

כאמור, מרנץ הגיע הערב הכי רחוק על המסלול והיה בטוח שהעפיל לגמר, אלא שמיד בסיום הצילומים התגלה כי מרנץ ביצע את מכשול עצבי הברזל שלא על פי ההנחיות הבינלאומיות לביצוע מכשול זה, ולכן נפסל. מרנץ לא יעלה לגמר ואת מקומו יתפוס רועי פפו, שהגיע למקום השני במקצה.

"יש לנו משהו דרמטי לספר לכם, הצופים בבית", פתח אסי, "רגע אחרי שהמצלמות כבו הגיע אלינו הצוות המקצועי שבוחן מקרוב את המסלולים עם בקשה לצפות שוב במסלול שלך, גיל, מזוויות צילום אחרות. עלה החשש שביצעת את אחד המכשולים שלא לפי ההנחיות וכתוצאה מכך נפסלת".

רסקין הסביר, "צפינו בחומרים וגילינו שהחשש היה מוצדק ויש כאן פסילה שלא נחשפנו אליה תוך כדי המסלול. מכשול עצבי הברזל מורכב מכמה לוחות עם יתדות אחיזה. ההנחייה במכשול הזה הייתה ברורה - חובה לאחוז בשתי היתדות העליונות ובשתי היתדות התחתונות בכל לוח. אין בעיה לדלג באמצע, אבל לא בשתי העליונות והתחתונות – אחרת זאת פסילה. בבדיקה החוזרת, בזוויות נוספות, רואים שפספסת את אחת היתדות. דילגת עליה".

גיל מרנץ (צילום: עודד קרני, קשת12)
"אני לוקח אחריות. זה מה שהופך אותנו לאנשים גדולים". גיל מרנץ | צילום: עודד קרני, קשת12

מרנץ, שבפעם הראשונה מוצא את עצמו מחוץ לגמר הנינג'ה, הגיב: "בתור ספורטאי, אני צריך לעמוד בחוקים ובהנחיות. נמאס לי מכל הדרמות שקורות לי, רציתי שפעם אחת זה ילך כמו שצריך, אבל כנראה בגלל האמוק ובגלל שזה הכרטיס האחרון, זה ברח לי. זה בסדר, אני צריך לקחת אחריות על זה. מה שהופך אותנו לאנשים גדולים באמת, זה היכולת שלנו לצמוח ולהתקדם מכל מאורע שקורה, לא משנה כמה הוא קשה וכואב. השמש תזרח גם מחר. כמו שבן אדם חכם אמר לי פעם: זו רק נקודה קטנה בזמן". מרנץ, מצפים לקאמבק היסטרי בעונה הבאה.

רועי פפו (צילום: עודד קרני, קשת12)
העפיל לגמר ברגע האחרון. רועי פפו | צילום: עודד קרני, קשת12