דימה דומקוב חוזר למסלול הנינג'ה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2022", קשת12)
האם גם השנה הפארקוריסט יגיע לגמר הגדול? | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2022", קשת12

באזר הערב: דימה דומקוב

הפארקוריסט שהגיע הכי רחוק על מסלול הנינג'ה, חזר העונה עם מטרה אחת לנגד עיניו: לטפס את הר מידוריאמה ולהפוך לנינג'ה הישראלי הראשון. אחרי שכבר הציג מפגני כוח יוצאים מן הכלל על המסלול, דומקוב בן ה-24 שם הפעם דגש רב על הפן המנטלי: "אם לא אהיה מכוון מטרה בראש - זה לא שווה שום דבר".

דימה פתח את המסלול כאילו יצא מלוע של תותח. הוא עצר את השעון על 8 שניות אחרי הסטפר, הטוויסטר הכפול וגשר הדומינו, והתמודד בגבורה עם מכשול הדרקון האימתני. לאחר מכן, הגיע אל השעון המשוגע שהזכיר לו את הגמר של שנה שעברה. אז, הנינג'ה מרחובות עבר אותו בהצלחה, וגם הפעם עשה את זה בנחישות האופיינית לו. בהמשך הערב, דומקוב עלה על ההאשיגו כדי לשבור את שיאו של שלמה 300 ויצמן ולזכות ב-100,000 שקלים, אך נעצר בשלב ה-20. למרות זאת, הוא כבר מביט קדימה באופטימיות לחצי הגמר וסיפק הבטחה להמשך התחרות: "זאת הולכת להיות העונה הכי טובה שלי. לא שברתי את השיא, אבל אני מרוצה".

 תגלית הערב: דניאל בן יוסף

 אלוף ישראל בטיפוס לשעבר שהגיע השנה לראשונה לתוכנית, ידע שיעמדו בפניו שני אתגרים משמעותיים. האחד, להגיע הכי רחוק שאפשר על המסלול והשני, להראות שהוא קורץ מאותו חומר כמו אחיו יוסי, שנחשב לאחד המתמודדים החזקים ביותר ב"נינג'ה ישראל". עוד לפני שעלה על המסלול דניאל בן ה-19 שיתף באירוע שקרה לו ולאחיו בחוץ לארץ, אירוע שאחריו בחר להתרחק מספורט במשך שנים עד שיוסי שיכנע אותו לחזור להתאמן: "טיפסנו על ההרים, לא הייתי מרוכז, ויוסי פשוט נפל. שתי דקות הוא לא הצליח לנשום. במשך שבע שנים לא נגעתי בתחום בגלל זה".

האח הצעיר למשפחת בן יוסף פתח את המסלול בסערה ועצר את השעון על שמונה שניות בעוד אחיו שליווה אותו מהצד דאג להטריף ולעודד אותו. את מכשול הדרקון שהפך לאימת הנינג'ות בשלב המוקדמות הוא עבר בהצלחה, אלא שבשעון המשוגע התשישות החלה להשפיע. במרחק סווינג אחד ממעבר אל הקיר, ידיו נשמטו והוא התרסק למים.

השיא עוד לפניו: יוסי בן יוסף

אחרי שצפה באחיו ועודד מהצד, הגיע המאני טיים של אחת ההבטחות של התוכנית על סולם ההאשיגו. בדומה למקצה המוקדמות, הלחץ השפיע על יוסי שכבר בשלבים הראשונים החל להסתבך עם יישור המוט. למרות הציפיות הגבוהות שהונחו על כתפיו, הוא לא הצליח לשבור את שיאו של שלמה 300 ויצמן כשקיפץ 19 שלבים, אבל לא נתן לזה להשפיע על המורל שלו. "לא נרדמתי בלילה, חשבתי רק על מה יהיה ואם אצליח. אני רוצה לנסות לבוא יותר רגוע ונכון להמשך", סיכם באופטימיות.