הארבעה שהעפילו לגמר ממקצה זה: שליו בצלאל, אלכס קוסטנקו, שחר גולדפרב ודימה דומקוב

22:42 - כל כך קרוב לגמר: שלמה 300 ויצמן נפל למים במכשול השישי (06:53)
המתמודד האחרון שעלה במקצה הזה על המסלול הוא שלמה 300 ויצמן האהוב. "שלוש שנים שאני הולך לישון נינג'ה, אוכל נינג'ה, ישן נינג'ה, חי את הנינג'ה", סיפר, "אני עובד הכי קשה שאני יכול בשביל החלום הזה". שלמה 300 עבר שנה משמעותית מאוד, גם פיזית וגם מנטלית, ולראשונה העפיל העונה לחצי הגמר. "בחיים שלי דברים לא באו בקלות, אבל אני כל הזמן מזכיר לעצמי שהאמונה היא הדבר הכי חזק שיש. אני מאמין שאני יכול ומגיע לי להצליח. באתי לנינג'ה כדי לעשות היסטוריה, ואני מאמין שהשנה הזאת תהיה השנה שלי".

שלמה 300 ויצמן בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
פעם ראשונה בחצי הגמר. שלמה 300 ויצמן | צילום: עודד קרני

שלמה 300 ויצמן בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
"באתי לנינג'ה כדי לעשות היסטוריה". שלמה 300 ויצמן | צילום: עודד קרני

ויצמן הפציץ על המסלול בביצוע מעולה, התקדם עד להגה הכוח, שרד את הדרופ הראשון וגם את השני, אבל אז התקשה להזיז את ההגה ובסיום מאבק הירואי איבד אחיזה ונפל למים. כיוון שזינק למכשול הזה 12 שניות מאוחר יותר מדומקוב, שלמה 300 נותר מחוץ לגמר. "איבדנו את שלמה ויצמן, מתמודד גדול. איזה פספוס", התעצב רסקין. שלמה סיכם: "נגמר לי הכוח. אני לא מאמין. קשה להפסיד, אני עדיין לא מעכל". אוהבים אותך שלמה ולהתראות בשנה הבאה.

שלמה 300 ויצמן בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
כל כך קרוב לגמר. שלמה 300 ויצמן | צילום: עודד קרני

22:24 - "חי בחלום": שליו 360 בצלאל לחץ על הבאזר אחרי 9 דקות ו-23 שניות
שליו 360 בצלאל, פייטר רציני שלא רואה בעיניים, חזר לעונה הזאת כשהוא מלא ברוח קרב. "יש לי הזדמנות הפעם להוכיח שאני מהגדולים. כל כך התאמצתי בשביל הבאזר במוקדמות, הלחיצה עליו סיכמה את כל האימונים שעברתי השנה", נזכר שליו, "איבדתי את עצמי שם, יצאתי מדעתי באיזשהו מקום. החצי זה עולם אחר, אולי אצליח לתת בראש ולהעפיל לגמר".

שליו בצלאל (צילום: עודד קרני, קשת12)
יכולות מטורפות - ועל יד אחת. שליו 360 בצלאל | צילום: עודד קרני, קשת12

ואכן, שליו 360 היה הראשון הערב שצלח את הגה הכוח הבלתי אפשרי והמשיך למכשול האחרון, הפאוור טאוור. בכוחותיו האחרונים וכשהוא תשוש ממש, הוא ירד בעמוד הכבאים, עבר בין המאחזים והסולמות המתנדנדים ולחץ על הבאזר. "ממש לא מאמין שעשיתי את זה", התרגש שליו עד דמעות, "הרגשתי בכל רגע במסלול שאני עומד ליפול. בנינג'ה צריך לדעת לאפס את עצמך, הצלתי את עצמי חמש פעמים במסלול אחד. הפאוור טאוור היה כל כך מטורף, אני חי בחלום. עשיתי את זה". להתראות בגמר הגדול.

שליו בצלאל (צילום: עודד קרני, קשת12)
"יש לי הזדמנות להוכיח שאני מהגדולים". שליו 360 בצלאל | צילום: עודד קרני, קשת12

שליו בצלאל (צילום: עודד קרני, קשת12)
התרגשנו ביחד איתו. שליו 360 בצלאל | צילום: עודד קרני, קשת12

21:59 - מחוץ לגמר: יוסי בלנד נפל למים במכשול הרביעי (02:19)
יוסי בלנד הגיע לחצי הגמר כשהוא מקווה לעשות תיקון לנפילה למים בשלב המוקדמות. "במוקדמות לא הייתי מספיק טוב כמו שציפיתי מעצמי", הודה, "הגעתי אחרי שנה, הרגשתי שנתתי את כולי וזה לא הספיק". אלא שהמסלול הערב לא עשה הנחות לאף אחד, ועל אף שעבר מצויין את דרך הבנג'י, הפטיש ומקפצת העכביש, הוא קרס לבריכה בסיום המסילה השנייה בזינוק בעלייה הכפול. "איך זילזלתי במכשול הזה, מרגיש פספוס", סיכם מאוכזב ביציאה מהמסלול.

יוסי בלנד (צילום: עודד קרני, קשת12)
תמיד שמח איתו. יוסי בלנד | צילום: עודד קרני, קשת12

יוסי בלנד (צילום: עודד קרני, קשת12)
"מרגיש פספוס". יוסי בלנד | צילום: עודד קרני, קשת12

21:52 - עוד קורבן להגה הכוח: דימה דומקוב נפל למים במכשול השישי (06:31)
דימה דומקוב, מהמתמודדים החזקים ב"נינג'ה ישראל", העפיל פעמיים לגמר - והשנה רצה לעשות זאת בפעם השלישית. "לחזור למסלול זה לחזור הביתה. הרצון הוא להגיע לגמר, חייב לעשות באזר", אמר לפני ההזנקה. אלא שגם דומקוב, כמו רבים וטובים אחרים, לא צלח את הגה הכוח והתאכזב מאוד, על אף שהתוצאה הספיקה לו לגמר. "נגמר לי הכוח, המסלול הזה היה מאתגר וקשה", סיכם דומקוב, "בא לי לבכות קצת, אבל אני מחזיק את זה. אתגבר על זה. לא פעם ראשונה ולא פעם אחרונה שזה קורה לי, זה החיים של ספורטאי".

דימה דומקוב (צילום: עודד קרני, קשת12)
"לחזור למסלול זה לחזור הביתה". דימה דומקוב | צילום: עודד קרני, קשת12

דימה דומקוב (צילום: עודד קרני, קשת12)
העפיל לגמר - בפעם השלישית. דימה דומקוב | צילום: עודד קרני, קשת12

21:47 - מסלול חסר רחמים: אלכס קוסטנקו נפל למים במכשול השישי (04:57)
הוא נחוש, הוא מאסטר-ספורטה, הוא הפציץ במוקדמות עם ביצוע מהסרטים שנגמר בבאזר מהדהד - והערב הוא ביקש להבטיח את מקומו בגמר, גם השנה. אלכס קוסטנקו הגיע אל המכשול השישי, הגה הכוח, בזמן מצויין. הוא עצר למנוחה, הסדיר נשימה וטיפס על המסילה. הוא צלח את שלושת הדרופים הבלתי אפשריים, כל מה שהיה חסר לו זה סווינג אחד למזרן - אבל לא הצליח ונפל לבריכה. עם זאת, התוצאה הספיקה לו כדי להעפיל לגמר.

אלכס קוסטנקו (צילום: עודד קרני, קשת12)
המאסטר-ספורטה שלנו. אלכס קוסטנקו | צילום: עודד קרני, קשת12

אלכס קוסטנקו (צילום: עודד קרני, קשת12)
בלי רעש וצלצולים. אלכס קוסטנקו | צילום: עודד קרני, קשת12

21:40 - תדהמה בנמל חיפה: יהונתן הרן נפל למים במכשול השלישי (02:01)
יהונתן "זה שמלא החדש, מותק" הרן, ילד הפלא, השם החם של העונה, האיש שבנינו עליו לניצחון ואפילו למידוריאמה - במים. לפני ההזנקה אמר הרן, "אני מרגיש שיש לי את זה בגוף, בגנים, בדם. מרגיש שאני יכול לעשות את זה. אתן מלחמה אמיתית, אני לא אוותר היום". ההתחלה בהחלט הייתה מבטיחה, הרן עבר יפה את דרך הבנג'י והפטיש, אלא שזינק למקפצת העכביש לא טוב, נמוך מדי, והתקשה להחזיק את עצמו על המקפצה. הוא נאבק שניות ארוכות, נתן פייט אדיר, אבל לא הצליח להתאושש וקרס למים, מוקדם מהצפוי. בכך, איבד את מקומו בגמר. "שמח שנלחמתי ככה, חשוב להילחם", אמר כשיצא מהבריכה, "אני אקום מזה ואבוא בשנה הבאה חזק יותר וחכם יותר". הרן לא היחיד שנפל הערב במקפצת העכביש, מיד אחריו המכשול הכניע גם את קאסם קבלאן, באז בל, זיו עוז ארי ואברהם פופקו המצויינים.

יהונתן הרן (צילום: עודד קרני, קשת12)
בלתי נתפס שהוא לא בגמר. יהונתן הרן | צילום: עודד קרני, קשת12

יהונתן הרן (צילום: עודד קרני, קשת12)
ילד הפלא. יהונתן הרן | צילום: עודד קרני, קשת12

21:32 - בשארית כוחותיו: שחר גולדפרב נפל למים במכשול השישי (05:50)
שחר גולדפרב, שזכור לטובה בזכות הופעה מצויינת במוקדמות, הגיע לחצי הגמר חזק מתמיד. "אני מאוד מתרגש מהחצי", הודה לפני שעלה על המסלול, "למוקדמות הגעתי כדי להתמודד עם הפוסט טראומה. הנינג'ה עזרה לי עם זה, הצילה אותי. יצאתי מהמוקדמות עם הרגשה נפלאה. לחצי הגמר אני מגיע עם חיוך. בטוח שאתרגש, אבל זו תהיה התרגשות הרבה יותר טובה". גולדפרב צלח את חמשת המכשולים הראשונים והיה הראשון הערב להגיע למכשול השישי, הגה הכוח. הוא שרד את הדרופ הראשון ואז התקשה, כוחותיו אזלו והוא קרס לבריכה. הוא קיווה שהתוצאה תספיק לו לגמר - והיא אכן הספיקה.

שחר גולדפרב (צילום: עודד קרני, קשת12)
לא מפסיק לרגש. שחר גולדפרב | צילום: עודד קרני, קשת12
שחר גולדפרב (צילום: עודד קרני, קשת12)
נתן פייט. שחר גולדפרב | צילום: עודד קרני, קשת12

שחר גולדפרב (צילום: עודד קרני, קשת12)
נתראה בגמר. שחר גולדפרב | צילום: עודד קרני, קשת12

21:24 - כמו פנתר: יוסי שליט נפל למים במכשול החמישי (04:32)
יוסי שליט, אחד המתמודדים החזקים וללא ספק הצבעוניים ביותר בנינג'ה, הגיע לחצי הגמר כדי לטרוף את המסלול. "כבר שנה שאני מתכונן וחי את זה", סיפר שליט לפני ההזנקה, "הנינג'ה בשבילי זו לא רק תוכנית, זה החיים שלי. אני מגיע לחצי הגמר מסוכן יותר ורעב יותר. כשאני רוצה משהו, אתאבד עליו עד הסוף". כמו פנתר שיצא מכלוב שליט הסתער על המסלול, צלח את ארבעת המכשולים הראשונים והתקדם אל הפותחנים. הוא זינק יפה מהפותחן הראשון לשני, אבל לא צלח את הזינוק לשלישי ונפל למים.

יוסי שליט (צילום: עודד קרני, קשת12)
הגיע לחצי הגמר "מסוכן יותר ורעב יותר". יוסי שליט | צילום: עודד קרני, קשת12
יוסי שליט (צילום: עודד קרני, קשת12)
"כשאני רוצה משהו, אתאבד עליו עד הסוף". יוסי שליט | צילום: עודד קרני, קשת12

יוסי שליט (צילום: עודד קרני, קשת12)
טעות אחת קטנה - ואין גמר. יוסי שליט | צילום: עודד קרני, קשת12

21:15 - מקצה חצי הגמר השלישי יוצא לדרך
12 מתמודדים עלו הערב (שני) על מסלול חצי הגמר של "נינג'ה ישראל 2022" ונאבקו על ארבעה כרטיסים לגמר. בין השמות הגדולים: שלמה 300 ויצמן, שליו 360 בצלאל ואחת ההבטחות הגדולות העונה, יהונתן מרן, שמכונה "שמלא החדש". המתחרים נדרשו לגבור הערב על מסלול קשוח מאוד שכלל את דרך הבנג'י, הפטיש, מקפצת העכביש, זינוק בעלייה כפול, הפותחנים, הגה הכוח האימתני שהפיל רבים וטובים עד כה בחצי הגמר וכמובן, הפאוור טאוור שבפסגתו הבאזר. מי הארבעה שהעפילו לגמר?