הוא נחשב לסנסציה הגדולה של העונה הקודמת, הבטחה שהתממשה לנגד עינינו - והשנה יש שמסמנים אותו כאחד שמסוגל להיות המתמודד ה-16 בעולם שיטפס את המידוריאמה בתוך 30 שניות ואולי יהפוך לנינג'ה הישראלי הראשון.

כן, מדובר כמובן במטפס הצעיר והמוכשר ישי כלפון שחזר הערב (שני) למסלול הנינג'ה - אבל ממש לא לבד. במקצה הזה פגשנו שוב את האחים למשפחת בוארון, את הרופא לעתיד שיש שיגידו שהוא שילוב של הארי פוטר ושמלא ואת בנו של הפוליטיקאי מבית ג'אן שרצה ללחוץ על הבאזר כדי להעניק לאביו החולה כמה רגעי שמחה. מי הארבעה שהבטיחו את מקומם בחצי הגמר בסיום הערב?

>> לא מפספסים אף מסלול? הכירו את אפליקציית +12 שתשאיר אתכם תמיד מעודכנים

כאיילה שלוחה

את המטפס ישי כלפון פגשנו לראשונה במקצה "סוויט 17" בעונה שעברה. הספיק ביצוע אחד כדי שיכונה "ילד הפלא" ועונה אחת בלבד כדי שיוכתר כאחד מהמתמודדים החזקים בתחרות. אחרי שהעפיל עד לשלב 3 המתקדם בגמר הקודם, השנה הוא מכוון ליעד הכי רחוק והכי קשה - הר מידוריאמה. הדרך לשם התחילה הערב במסלול המוקדמות, אותו עבר כלפון בקלילות, מבלי להזיע כלל, או כפי שרסקין כינה זאת: "כאיילה שלוחה".

כשבת הזוג גילי מעודדת ומחזקת אותו מהצד, כלפון טיפס את המגה קיר וזכה ב-10,000 שקלים ובהזדמנות על ההאשיגו. אלא שהטיפוס על סולם הסלמון האימתני הסתיים באכזבה גדולה, כשכלפון הצליח לטפס שני שלבים בלבד לפני שנפל ואיבד את הסיכוי לזכות ב-100,000 שקלים. למרות הרגע המאכזב, עונה שלמה עוד לפניו ואם להסתמך על ביצוע המוקדמות שלו, לשמלא, מרנץ והוותיקים יותר בנינג'ה יש בהחלט סיבה להיות מודאגים.

בשבילך, אבא

קאסם קבלאן בן ה-27 מגדיר את עצמו "בית ג'אנאי גאה". אביו, יוסף קבלאן, היה ראש המועצה של היישוב, אך לפני חמש שנים אובחן עם מחלה נדירה מאוד - PSP, מחלת ניוון מוחי. "זאת מחלה שגומרת אותך לאט לאט", תיאר קאסם, "זה פוגע ביציבות, בדיבור, בהליכה - זה הגיע למצב שהוא מרותק למיטה ולא יכול להזיז שום דבר בגוף".

במסירות מעוררת השראה, קאסם מטפל באביו החולה - כשמקום הפורקן שלו זה אימוני הכושר. "אני בורח לעולם של הספורט. זה נותן לי את הזמן להיות עם עצמי, אחרי אימון אני מגיע בן אדם אחר", הודה. קאסם עלה על המסלול בשביל אבא שלו: "הדבר הראשון שאחשוב עליו על המסלול זה על אבא. הוא הכוח שלי והמניע שלי. כשאחזור הביתה אחבק אותו ואגיד לו - הצלחתי, זה בשבילך. עמדתי בהבטחה. אני לא הולך לאכזב אותו".

והוא לא איכזב. בכלל. למרות פתיחה איטית מעט במכשולים הראשונים, הוא הצליח להתקדם למכשול החמישי והקשוח מכולם, הגה הקפטן, ועל אף שהתעייף, לא השלים אותו ונפל לבריכה, הוא תפס מקום בחצי הגמר. קאסם, ריגשת אותנו ולגמרי מגיע לך.

הוס! בן אינצ'י

בן אינצ'י, יהלומן ויזם בן 37, מתאמן ב"דניס הישרדות" מאז שהיה בן 10. הוא מחזיק בחגורה שחורה, דאן 7, ובאליפות ישראל האחרונה זכה בתואר אלוף האלופים. אם לשפוט לפי המתמודדים האחרים שמתמחים באומנות הלחימה הזו וכבר הוכיחו את עצמם בתחרות, כמו סאן הנובר ועומר מאיר, בהחלט הייתה סיבה לצפות ממנו ללא פחות מבאזר.

לפני המסלול, אינצ'י פגש את אסי ורותם בווילה המפנקת ושוב נוכחנו לדעת שעל אף שהמגישה האהובה התברכה בכשרונות רבים, זיכרון טוב הוא ממש לא אחד מהם. "מעניין אם תזכרי אותי, אנחנו מכירים", סיפר אינצ'י לרותם - שממש לא היה לה מושג מי הבן אדם שיושב מולה. "למדתי איתך, ישבנו אחד ליד השנייה", הזכיר לה אינצ'י.

אם חשבתם שזה יספיק כדי שרותם תיזכר באחד מחבריה ללימודים בבינתחומי הרצליה, אז לא - היא עדיין לא זכרה במי מדובר. "לא יצאנו כי הייתי מאוד ביישן", הסביר אינצ'י, "ישבתי ממש לידך גם במכינה וגם בתואר, אבל היית מרוכזת בעצמך ולא ראית אותי". אופס. "לא שמתי לב", הודתה רותם בחינניות.

אחרי שסיימו לשתף זיכרונות מפעם, אינצ'י עלה למסלול. את שלושת המכשולים הראשונים הוא סיים ממש על הקשקש. במכשול הרביעי לא צלח את המעבר מהכוורת הראשונה לשנייה, קרס לבריכה ואיבד את המקום בחצי הגמר. "מקווה שדניס לא יידע מזה כי אז אני אקבל הרבה מכות באימון הבא", צחק.

חנון של המאה ה-21

חן פרייברג, סטודנט לרפואה בן 25 שחי על הקו שבין ליטא לרחובות, מגדיר את עצמו "חנון של המאה ה-21. יש שיגידו הארי פוטר, יש שיגידו שמלאי כזה". במקביל ללימודי הרפואה הוא גם אלוף ישראל בטניס חופים והישראלי שזכה בהכי הרבה תארים בינלאומיים בתחום, כולל במקום הכי גבוה בדירוג העולמי.

פרייברג, או כפי שהחברים מכנים אותו - צ'וצ'ו, נחת פעמיים לא טוב על המזרן בסיום המכשולים, ועל אף שכעס על עצמו מעט לא הרים ידיים והמשיך הלאה. במכשול הגה הקפטן הוא היה נראה מרוכז, "בזון" כפי שנהוג לומר אצלנו, אלא שבכל זאת לא נשאר לו מספיק כוח, הוא לא הצליח לנעול את ההגה הראשון וקרס לבריכה.

יוסי "יאללה בלגן" בלנד

זאת השנה השלישית של הספר והרקדן יוסי בלנד ב"נינג'ה ישראל". בשתי העונות הקודמות הוא הפגין יכולות מרשימות והעפיל לחצי הגמר, אבל מעולם לא זכה לעלות על מסלול הגמר. העונה, הוא נחוש לעשות זאת. במקצה מוקדמות הערב, על אף שהסתבך מעט בסטפר ובזבז זמן יקר, הוא הטריף את עצמו, צרח "יאללה בלגן", צמצם את הפער והתקדם מכשול אחרי מכשול עד להגה הקפטן. בלנד הצליח לנעול את שני ההגאים, עמד לבצע את הקפיצה למזרן - אבל אז התעייף מדי, איבד אחיזה ונפל לבריכה.

"זה הקטן נינג'ה יהיה"

האחים לבית משפחת בוארון הסתערו הערב על המסלול, אבל רק אחד מהם זכה בכרטיס לחצי הגמר. האח הצעיר, יונתן בוארון בן ה-17, השתתף ב"נינג'ה ישראל ילדים" ושבר את שיא המוקדמות. הציפיות ממנו היו גבוהות, אבל נראה שחוסר הניסיון על המסלול "של הגדולים" בכל זאת השפיע עליו. אחרי מעבר מהיר על הסטפר הוא התעכב מאוד בטרפז הכפול ולחץ על ידית הזמן כששנייה אחת בלבד נותרה לו בשעון. יונתן התקשה במעבר בין הכוורות, לא הצליח לתפוס את הכוורת השלישית ונפל למים. בשביל פעם ראשונה, בכל זאת מרשים.

האח הבכור, דקל בן ה-28, זכור בזכות ביצוע המוקדמות המצויין שלו בעונה הקודמת - שהסתיים במפח נפש גדול כשרסקין בישר לו, אחרי שלחץ על הבאזר, כי נגע במים ונפסל. הערב, דקל עבר את שלושת המכשולים הראשונים בקצב מעולה, צלח את הכוורת בזכות סווינגים מצויינים, אבל בהגה הקפטן איבד את הריכוז לשנייה, לא הצליח לתפוס את הבר אחרי שנעל את ההגה ונפל למים. למזלו, זה עדיין הספיק כדי להעפיל לחצי הגמר.

הילוך חוזר

"פה זה לא אולימפיאדה, את עושה באזר ואין טלפון מראש הממשלה" - רסקין לג'רבי שכבר קצת בוער בה לעשות את המסלול בעצמה

"שרירים לא עושים עליי רושם. צריך טכניקה, כמו בנינג'ה" - בן אינצ'י מזכיר שקוביות בבטן זה לא מספיק כדי להגיע לבאזר

"הלכתי לפותחת בקלפים: שמלא לא זוכה בעונה הזאת. היא גם הביעה ספק אם הוא יעלה לגמר" - אסי בתחזית מפתיעה. רשמנו

"מה תגידו בעבודה אם מישהו יעמוד ליד הקולר ויגיד, 'ראיתם את ישי כלפון אתמול?'. יש קולרים היום בעבודה?" - רותם לא הכי מעודכנת

ירדן ג'רבי וניב רסקין (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

הארבעה שהעפילו לחצי הגמר ממקצה זה: ישי כלפון, דקל בוארון, קאסם קבלאן ויוסי בלנד