לא פעם מתמודדי "נינג'ה ישראל" מביאים איתם למסלול הנינג'ה חוויות חיים משמעותיות ומעצבות, כאלה שמדרבנות אותם להגיע הכי רחוק שאפשר בתחרות. נתי ממן, אנליסט בן 32 מתל אביב, סיפר אמש (רביעי) כי הספורט בכלל ותחרות הנינג'ה בפרט, הם הדרך שלו להתמודד עם הפוסט טראומה שממנה הוא סובל מאז מבצע צוק איתן.

"הגעתי למילואים בצוק איתן בלי להיות בכושר, לא הייתי מוכן לזה", סיפר ממן בגילוי לב ושיחזר את הרגע שבו נשבר, "התמודדתי עם לילה ארוך מאוד של פינוי פצועים. בשלב מסויים ההלוך-חזור של האלונקה לתוך האכזרית, פנימה והחוצה, פנימה והחוצה, אחרי שעשיתי את הפעולה כל כך הרבה פעמים - הגוף פשוט לא נתן, הוא קרס. רציתי לפנות בן אדם פצוע שצעק, אבל פשוט לא הצלחתי להרים את האלונקה. הרגשתי חוסר אונים מול הסיטואציה, זאת תחושה לא פשוטה".

אחרי המבצע, ממן חזר לחייו הרגילים אבל לאט לאט התחיל להבין שמשהו לא בסדר איתו. "התחלתי ללמוד באוניברסיטה והיו לי התקפי זעם", תיאר, "מצאתי את עצמי מוציא עצבים על חפצים, כועס על כולם, לא רוצה לדבר עם אף אחד, קורס לשעתיים-שלוש של גיהינום על המיטה. אמא אמרה שנתי שחזר מצוק איתן הוא נתי שונה, שאני לא אותו הדבר".

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

ממן לא שוכח את היום שבו צפה בסדרת הדרמה "בשבילה גיבורים עפים" בה משחק תומר קאפון את אביב, חייל מילואים שסובל מפוסט טראומה בעקבות מלחמת לבנון השנייה. סצינה אחת זכורה במיוחד בסיום הפרק הראשון, כשאביב נשבר ומתפרק בחדר בנוכחות אמא שלו, גרמה לממן להבין שהוא בעצם רואה את עצמו על המסך. "ראיתי אותו מרביץ לעצמו, אומר שהוא נדפק, שהוא לא אותו הדבר. פתאום, ברגע אחד, הבנתי שהוא משחק אותי, שאני סובל מפוסט טראומה".

קאפון שמע את הסיפור הנוגע ללב של נתי וביקש להגיב. "זה ריגש ושימח אותי. אני גאה בנתי ממן שהתייצב מול המצלמות, שיתף את הסיפור שלו באומץ רב ויצא מלך", אומר קאפון, "חלק גדול מהפוסט טראומה היא גם הבושה הנוראית. לצערי נתקלתי בכל כך הרבה 'נתים' כשעשיתי תחקיר לדמות של אביב ב'בשבילה גיבורים עפים'".

תומר קאפון ב"בשבילה גיבורים עפים" (צילום: מתוך "בשבילה גיבורים עפים", באדיבות ספורט 1)
תומר קאפון ב"בשבילה גיבורים עפים" | צילום: מתוך "בשבילה גיבורים עפים", באדיבות ספורט 1

"קיבלתי כל כך הרבה פניות, טלפונים ומכתבים כשהסדרה יצאה, כל כך הרבה הודו לנו על המראה שהדמות שלי הציבה להם ועזרה להם להבין ולקבל את מצבם טוב יותר, להתחיל טיפול נכון ולא להישאר לבד", מספר קאפון, "היום, כמה שנים אחרי, אני עדיין בקשר עם חלק מהחבר'ה האלה ויש אור בקצה המנהרה עבורם".

"נשאר לי רק לאחל בריאות לכל אלה הצריכים אותה ולשלוח להם ולנתי חיבוק גדול", מסכם קאפון, "יש שתי עמותות שאני עובד איתן ואם מישהו קורא את זה ורוצה יד, הוא יותר ממוזמן ליצור איתן קשר".

"לא מפקירים פצועים בשטח" - 052-3452794
ער"ן - 1201

תומר קאפון ב"בשבילה גיבורים עפים" (צילום: מתוך "בשבילה גיבורים עפים", באדיבות ספורט 1)
תומר קאפון בסצינה בלתי נשכחת ב"בשבילה גיבורים עפים" | צילום: מתוך "בשבילה גיבורים עפים", באדיבות ספורט 1