מסלול חדש ומצוחצח מחכה בנמל חיפה למתמודדי "נינג'ה ישראל" שתחזור בקרוב למסך ערוץ 12. גיבורי העונות הקודמות קרעו את עצמם בשנה החולפת כדי להתכונן לאתגר: שעות על גבי שעות של אימונים מפרכים, יום אחרי יום - בקירות הטיפוס, מכוני הנינג'ה, פארקור, סטריט וורקאאוט וחדרי הכושר.

לא מעט מהנינג'ות מגיעים למסלול העונה החדשה כשהם סוחבים איתם החמצה או טעות שעלתה להם ביוקר בעונה הקודמת. בין אם זה נפילה מפתיעה למים בשלב מוקדם, פציעה שמנעה מהם לעלות על המסלול מלכתחילה או נפילה לבריכה קרוב כל כך להר המידוריאמה, זה החשבון הפתוח שיש לגיבורים עם המסלול - והם לא יעצרו עד שהוא ייסגר.

אלכס חזנוב

תוצאה עונה ראשונה: גמר, שלב שלישי, מכשול הלוחות הצפים
תוצאה עונה שנייה: לא התחרה בעקבות פציעה

המטפס המוכשר וכוכב העונה הראשונה נפצע זמן קצר לפני צילומי העונה הקודמת ונאלץ להיעזר במשך תקופה בקביים ולהימנע לגמרי מפעילות גופנית. הוא צפה במסלול מהצד כשליווה את חברו הטוב, יובל שמלא, משלב המוקדמות ועד לגמר. זו הייתה החמצה של ממש בהתחשב ביכולותיו האדירות: חזנוב שרף את המסלול בעונה הראשונה והעפיל עד לגמר, שם התקדם עד למכשול הלוחות הצפים ונפל למים במעבר שבין הלוח השלישי לרביעי, סנטימטרים מהמזרן. האם שנת ההפסקה מהנינג'ה שנכפתה עליו תהיה לו לרועץ, או שהוא יחזור למסלול חזק, מוכן ורעב יותר?

אלכס חזנוב בגמר – שלב 2 (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", שידורי קשת)
אלכס חזנוב | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", שידורי קשת

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

אור מיניאלי

תוצאה עונה ראשונה: גמר, שלב ראשון, קפיצת הטבעות (מכשול 8)
תוצאה עונה שנייה: מוקדמות, מכשול שלישי, הגשר השבור

אור מיניאלי היה מהראשונים שסבלו בעונה הקודמת ממה שאסי ורותם כינו "קללת העונה הראשונה". המטפס הצעיר והמוכשר העפיל לגמר בעונה הראשונה, אך בזו שאחריה נפל למים בשלב המוקדמות במכשול הגשר השבור. זה היה שברון לב אמיתי ומיניאלי עזב את המסלול המום ומאוכזב. "לקחתי את זה מאוד קשה", הודה לאחר מכן ב"חדשות הבוקר", "ידעתי למה אני מסוגל כי עשיתי את זה כבר. התפספס לי". מיניאלי חיכה שנה שלמה להזדמנות נוספת כדי לרוץ שוב על המסלול ולהוכיח שהוא עשוי מחומרים של גמר, אולי אפילו הר מידוריאמה.

אור מיניאלי באתגר הנינג'ה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", שידורי קשת)
אור מיניאלי | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", שידורי קשת

יובל שמלא

תוצאה עונה ראשונה: מנצח העונה, שלב רביעי, הר המידוריאמה
תוצאה עונה שנייה: גמר, שלב ראשון, סולם הסלמון

מנצח העונה הראשונה ומי שנחשב לאחד המתמודדים הנערצים ביותר, לא האמין שזה קורה לו. אחרי שכבר זכה לטפס על הר המידוריאמה והיה רחוק בשתי שניות מתואר הנינג'ה, הגיעה המפלה בגמר העונה השנייה. שמלא מיקם לא נכון את המוט בסולם הסלמון במהלך הקפיצה הראשונה, נפל מהסולם ואיבד את הבכורה לגיל מרנץ. עדיין צובט בלב להיזכר ברגע המפתיע הזה, אבל גם נפילה כואבת לא תכניע ספורטאי מקצוען ומיומן כמוהו. לשמלא יש שתי משימות עם חזרתו המתבקשת למסלול: לעבור בהצלחה את סולם הסלמון ולהשלים את המשימה שהתחיל בעונה הראשונה: לטפס לפסגת הר המידוריאמה בתוך 30 שניות.

יובל שמלא בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
יובל שמלא | צילום: עודד קרני

בר סנפיר

תוצאה עונה ראשונה: מוקדמות, מכשול ראשון, הסטפר
תוצאה עונה שנייה: גמר, שלב ראשון, דרך הטבעות (מכשול 9)

בר סנפיר היה אחת ההפתעות הגדולות בעונה הקודמת. הוא הוכיח לכולם שתיקון במסלול הנינג'ה אפשרי ועוד איך: בעונה הראשונה הוא נפל במכשול הראשון, הסטפר, ובעונה השנייה הגיע עד למכשול התשיעי בגמר, דרך הטבעות. "אתגר זה אתגר ולא מפסיקים באמצע", הכריז בר בשנה שעברה אחרי שנפל, "אני מאמין שאני יכול להיות הנינג'ה הישראלי הראשון". עם כזאת מוטיבציה, ואחרי שהוכיח שבכל שנה הוא חוזר טוב יותר, מרוכז יותר ונחוש יותר, היעד הבא של בר ברור לחלוטין: השגת התואר נינג'ה ישראל.

בר סנפיר בגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
בר סנפיר | צילום: עודד קרני

יוסי בן יוסף

תוצאה עונה ראשונה: לא התחרה
תוצאה עונה שנייה: גמר, סיים את השלב הראשון אך נפסל

את הרגע הראשון שבו פגשנו את יוסי בן יוסף על מסלול "נינג'ה ישראל" אנחנו זוכרים היטב, וגם את הרגעים שבאו אחריו. אלוף הארץ בטיפוס הדהים על המסלול עם ביצועים מטורפים שהפכו אותו לאגדת נינג'ה של ממש. בגמר הוא סיים את מסלול השלב הראשון בהצלחה ולחץ על הבאזר, אלא שהחגיגות נקטעו באחת כשיוסי התבשר שעבר על חוקי התחרות בכך שלא ביצע קפיצה מהטבעת השנייה אל הרשת כפי שנדרש אלא עבר באמצעות הידיים, ובכך נפסל. הפסילה הכואבת והמיותרת הזאת לא פגעה בכלל במורשת שלו, אלא רק גרמה לנו לחכות בקוצר רוח לרגע שבו יחזור למסלול וישחזר את ההישגים האדירים שלו.

יוסי בן יוסף בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
יוסי בן יוסף | צילום: עודד קרני

בני יפרמוב

תוצאה עונה ראשונה: חצי הגמר, מכשול שני, זינוק הטבעות
תוצאה עונה שנייה: גמר, שלב ראשון, דרך הטבעות (מכשול 9)

בני 'בננות' יפרמוב היה שיאן המוקדמות בעונה הראשונה ומהמתמודדים המובילים בעונה שאחריה. הפארקוריסט האהוב הביא לא מעט ביצועים בלתי נשכחים על המסלול, אלא שבשתי העונות הוא נפל בשלב שנחשב למוקדם יחסית בהתחשב ביכולות שלו. בעונה הראשונה יפרמוב סיים את דרכו בתחרות בחצי הגמר אחרי שנפל במכשול זינוק הטבעות האכזרי. בעונה השנייה העפיל לגמר אך לא שרד את הקפיצה מהטבעת לרשת בשלב הראשון ונפל למים סנטימטרים בודדים מהבאזר. הטבעות הן האויב הגדול של יפרמוב - והפעם הוא חייב לנצח אותן.

בני יפרמוב בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
בני יפרמוב | צילום: עודד קרני

גיל מרנץ

תוצאה עונה ראשונה: לא התחרה
תוצאה עונה שנייה: מנצח העונה, שלב שלישי, מכשול הלוחות הצפים

מרנץ, מהמתמודדים האהובים והמעניינים ביותר בתחרות, הוא היחיד שהצליח לגבור על שמלא. זה קרה בגמר השנה שעברה, אז הצליח מרנץ לעקוף את שאר מתמודדי העונה ולהגיע רחוק, רחוק מאוד: עד מכשול הלוחות הצפים, שני מכשולים בלבד לפני ההר. הביצועים המעולים שמרנץ הביא במוקדמות, בחצי הגמר ובגמר והניצחון המוצדק שלו בעונה הקודמת, הפכו אותו למתחרה נינג'ה ברמה עולמית. המשימה של מרנץ ברורה לגמרי: לסיים את מסלול השלב השלישי בגמר, לטפס על הר המידוריאמה ולהפוך לנינג'ה הישראלי הראשון.

גיל מרנץ בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
גיל מרנץ | צילום: עודד קרני

אדם ברוטמן

תוצאה עונה ראשונה: גמר, שלב שני, סולם הסלמון
תוצאה עונה שנייה: גמר, שלב ראשון, דרך הטבעות (מכשול 9)

בשתי מילים: סולם הסלמון. ברוטמן, מהמתמודדים החזקים בתחרות, התקשה בשנתיים הקודמות עם המכשול המאתגר. בעונה הראשונה נפל לאכזבתו בסולם במהלך השלב השני, אבל סיים את העונה במקום החמישי והמכובד. בעונה השנייה נפל שוב באותו המכשול, הפעם בחצי הגמר, אבל במזל גדול התוצאה הספיקה כדי להעפיל לגמר. בגמר ברוטמן צלח אמנם את סולם הסלמון אלא שלא הצליח לתמרן בין הטבעות במכשול שאחריו, אולי בגלל המאמץ הגדול שהשקיע לפני כן. אולי זאת תהיה העונה שברוטמן יסגור חשבון עם הסולם ויגיע הכי רחוק אפשר.

אדם ברוטמן בגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
אדם ברוטמן | צילום: עודד קרני

רם לוין

תוצאה עונה ראשונה: גמר, שלב ראשון, קפיצת הטבעות (מכשול 8)
תוצאה עונה שנייה: מוקדמות, מכשול שלישי, גשר הקוביות

המטפס רם לוין הסתער על מסלול הנינג'ה בעונה הראשונה והגיע עד לשלב מתקדם מאוד בתחרות. בעונה השנייה נפל להפתעת כולם בשלב המוקדמות בגשר הקוביות ואם זה לא מספיק, גם נפצע ברגלו ופונה מהמסלול לקבלת טיפול רפואי. עם זאת, לרם הווינר היה ברור שהוא עוד יחזור למסלול לסגור חשבון. "אני חושב שאני מסוגל לנצח - וזה ישנה לי את החיים", סיפר רם אחרי הנפילה, "מישהו צריך לטפס על המידוריאמה וכולם יודעים שאני יכול לעשות את זה".

רם לוין מתכונן לגמר (צילום: נינגה ישראל, קשת12)
רם לוין | צילום: נינגה ישראל, קשת12

סול ואמור

תוצאה עונה ראשונה: חצי הגמר, קפיצת הטבעות (8)
תוצאה עונה שנייה: מוקדמות, מכשול רביעי, הפטיש

סול בוסיאן ואמור פז, הזוג המלכותי של "נינג'ה ישראל", חיים ונושמים את עולם הנינג'ה. הם חברים של מתמודדים רבים, מתפרנסים מבניית מכשולי נינג'ה ועוקבים אחרי התוכנית בכל העולם. אל התחרות הם הגיעו יחד בעונה הראשונה והעפילו לחצי הגמר, אלא שבעונה השנייה ציפתה להם אכזבה גדולה כששניהם נפלו בשלב המוקדמות באותו המכשול - הפטיש. כמובן שגם פטיש אימתני ונפילה מתסכלת הם לא מה שיוציאו להם את האוויר מהמפרשים, ויש לנו הרגשה שלזוג הזה יש עוד הרבה מה לתת על המסלול.

סול ואמור מתכוננים לחצי הגמר  (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
סול ואמור | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12