בשנתיים שחלפו מאז נחתה תחרות הנינג'ה בישראל, בני הזוג סול בוסיאן ואמור פז הפכו אותה למפעל חייהם. סול עזב את משרתו כפרסומאי והחל לבנות מכשולי נינג'ה בחצר ביתו, השניים מתאמנים ומאמנים אחרים לקראת התחרות ומנהלים קבוצות וואטסאפ כדי לשמר את הקשר בין חברי קהילת הנינג'ה בארץ.

בקבוצות הללו, הזוג המלכותי של הנינג'ה מעדכן על מכוני נינג'ה חדשים שנפתחו, הצעות עבודה בתחום וגם פרסומים על תחרויות הנינג'ה שהם מרימים בעצמם. "המון חבר'ה רוצים להגיע לנינג'ה, אבל לא כולם יכולים", מספר סול, "אנחנו מנסים לארגן כמה שיותר תחרויות מקומיות כדי לתת הזדמנות גם לאלה שלא מגיעים לתוכנית".

"הלחץ בתוכנית לא משתווה לשום דבר אחר", קובעת אמור, "אימון לא משתווה לזה, אבל תחרות עוד איכשהו כן מדגדגת את התחושות. אנשים באים לתחרויות שלנו כדי להתמודד עם הלחצים שיפגשו בתוכנית, למשל שהם לא לבד ושיש מסביבם הרבה קהל".

אמור וסול (צילום: ערן לוי)
"מספיק מכשול אחד שלא התכוננו אליו והסיכוי ליפול למים גדול". סול ואמור | צילום: ערן לוי

"חולמת להיות האישה שתשבור את תקרת הזכוכית בנינג'ה"

בעונה הראשונה אמור וסול העפילו לשלב חצי הגמר ונפלו באותו המכשול, קפיצת הטבעות. מהעונה השנייה הם יצאו מאוכזבים מאוד, כשנפלו שוב פעם באותו המכשול - אבל הפעם בשלב המוקדמות. מכשול הפטיש הפיל אותם לבריכה, לא לפני מאבק ארוך והירואי מצד אמור שלא עזבה את הפטיש במשך דקות ארוכות. למרות הנפילה, רוח הנינג'ה לא יצאה להם מהמפרשים והשניים מתאמנים לקראת העונה החדשה כשהם נחושים יותר מתמיד לנצח.

"פתאום נפתח לי התיאבון והתשוקה", מספרת אמור, "חזרו לי הווינריות והרצון להצליח ולראות מה עוד אני מסוגלת לעשות. זה הפך לסוג של חלום - לגעת בבאזר, להגיע לגמר, להיות האישה ששוברת את תקרת הזכוכית. הנינג'ה הוא ענף הספורט היחיד שבנים ובנות מתחרים בו ביחד, ללא שום הבדל, זה יוצא דופן".

איך אתם מתכוננים לעונה החדשה?
סול: "אנחנו בונים בחצר שלנו מכשולים ומשדרגים אותם משנה לשנה, מנסים בכל פעם למצוא מכשולים קשים ומאתגרים כדי לשפר את עצמנו. בתחרות הזאת יש חוסר ודאות מוחלט כי לא יודעים מה מקבלים במסלול. אפשר להתכונן המון, אבל מספיק מכשול אחד בתוכנית שלא התכוננו אליו ודורש טכניקה מיוחדת ואז יש סיכוי גדול ליפול למים".

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

במהלך האימונים קרה לאמור הדבר שמתמודדי הנינג'ה מפחדים ממנו יותר מכל בתקופה הזאת בשנה: להיפצע רגע לפני העלייה למסלול. "בכיתי הרבה, כי מדובר בחלום", מתארת אמור, "המון רופאים אמרו לי שאני צריכה לעשות ניתוח, ורק רופא אחד האמין בי ואמר שאני יכולה להתאושש מזה גם בלי ניתוח. אני נותנת מעצמי ומשקיעה יום יום בטיפולי פיזיותרפיה כדי שאוכל להגיע לאתגר כשאני בשיאים של עצמי".

את חוששת שהפציעה תפגע בהישגים שלך השנה?
"אני שואלת את עצמי האם העובדה שאני מגיעה לתחרות עם קרע מלא בכתף זה מתוך רדיפה ילדותית אחרי החלום או שאני באמת יכולה לעשות את זה".

מתמודדי נינג'ה ישראל (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
"השנה כולם באים לנינג'ה חזקים יותר". מתמודדי "נינג'ה ישראל" | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

"פוגשים את המתמודדים יותר מאת המשפחות שלנו, הם הפכו לחברים קרובים"

סול ואמור, יעידו רבים, הם בין המתמודדים הכי פופולריים ואהובים בתוך קהילת הנינג'ה הישראלית. "את המתמודדים אנחנו רואים יותר מהמשפחות שלנו", מעיד סול, "אנחנו מתאמנים יחד יום יום, כולם מפרגנים לכולם, הם הפכו לחברים קרובים שלנו. השנה כולם באים לנינג'ה חזקים יותר כי היה הרבה זמן להתאמן".

באופן מסורתי, אתם תמיד מצליחים לסמן לפני כולם את המתמודדים שיגיעו הכי רחוק בתחרות. למי כדאי לשים לב בעונה הקרובה?
אמור: "יש מתמודדים חדשים שהם לא פראיירים בכלל. כשאתה מגיע כחדש, יש פחות ציפיות ממך כי אף אחד לא מכיר אותך. יש עלייך פחות משקל על הכתפיים ואתה יכול להפציץ. יש את אלכס חזנוב, ספורטאי עילית שאני מכירה מגיל מאוד צעיר. הוא לא התחרה בעונה השנייה כי לקח הפסקה לטפל בפציעה שעבר, אבל העונה חוזר מוכן יותר".

עכשיו בתקופת הקורונה זה פחות אפשרי, אבל יש סיכוי שבקרוב נזכה לחתונת הנינג'ה הראשונה?
אמור: "אנחנו מאושרים מאוד ביחד, כל מי שמכיר אותנו יודע ששום דבר לא יפריד בינינו. אם שנינו נגיע לגמר נעשה מסיבת נינג'ות על המסלול. אולי נעשה את החתונה שלנו על הר המידוריאמה".

View this post on Instagram

A post shared by Amour P (@amourpz) on