לרגע הזה בדיוק יוסי בן יוסף חיכה שנה שלמה. הערב (ראשון, אחרי החדשות, ערוץ 12) המטפס המוכשר יעלה על מסלול הגמר של "נינג'ה ישראל 2021" ותהיה לו הזדמנות לעשות תיקון מתבקש אחרי הפסילה הכואבת בסיום השלב הראשון בשנה שעברה.

נזכיר: יוסי סיים את תשעת המכשולים בשלב הראשון ולחץ על הבאזר, אלא שעוד לפני שהספיק לחגוג ניב רסקין ורותם ישראל פנו אליו עם הודעה מצערת. מכיוון שיוסי עבר מהטבעת לרשת באמצעות הידיים ולא בקפיצה כפי שנדרש בחוקי התחרות, הוא נפסל ולא המשיך לשלב השני. הפסילה הזאת איכזבה והכעיסה רבים ואפילו גרמה ליוסי להתלבט אם לחזור השנה, אלא שכנינג'ה שהוא, הוא חזר אף חזר וטרף את מסלולי המוקדמות וחצי הגמר.

שנייה לפני שהוא יוצא לנקום במסלול הגמר, אסי ורותם קראו לו לשיחה וביקשו לפתוח את הנושא שמעסיק רבים ואיש לא העז לשאול עליו עד עכשיו. "אנחנו מרגישים שאנחנו לא מכירים אותך מספיק. יש משהו לגביך שממש חשוב לנו להבין אחרי שתי עונות שאתה פה איתנו בנינג'ה", סיפרה לו רותם.

אסי עזר ורותם סלע (צילום: מתוך " נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
צילום: מתוך " נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

מוכנים לזה? זאת השאלה שסיקרנה את אסי ורותם מאז שפגשו את יוסי, ומודים שגם אותנו: "כשההורים שלך קראו לך יוסי, הם ידעו שזה ייצא יוסי בן יוסף?", שאלה רותם בחיוך, וכשיוסי השיב שכן, שאלה מה עמד מאחורי ההחלטה הזאת.

"אני לא יודע וגם לא רוצה לדעת", צחק יוסי בזמן שרותם מתפוצצת מצחוק, "את אשכרה בוכה". ומה בכל זאת ידע לספר על עצמו שאולי לא ידענו עליו עד עכשיו? יוסי הוא לא רק מדריך טיפוס אלא גם בונה מסלולים. זאת עבודה פיזית מאוד שדורשת גם קידוחים מדויקים, ואת אסי זה הרשים כל כך שהוא המציא עבורו את התואר: "ארכיטקט מסלולים וקבלן מבצע".

יוסי בן יוסף (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

צחוק בצד, ליוסי מחכה הערב אתגר ענק: הוא רוצה להוכיח שהוא מסוגל לנצח את התחרות ושאם לא היה נפסל בשנה שעברה היה מגיע הכי רחוק שיש. גיל מרנץ, אלכס חזנוב, גור ארד, נתאי הדר ודימה דומקוב כבר הבטיחו אמש את מקומם בשלב השני והמכריע של הגמר, האם יוסי יסגור מעגל ויצטרף אליהם?