אמש (שלישי) צפינו במסע שעשה גיל מרנץ, הזוכה הגדול של "נינג'ה ישראל 2019", ליפן. שבועות ספורים לפני פרוץ הקורונה וסגירת השמיים, מרנץ נסע למדינה שהמציאה את הנינג'ה כדי לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית של נינג'ה בטוקיו שביפן.

"זאת הייתה חוויה מטורפת, זה בהחלט מעמד מכובד", מספר מרנץ, "להתחרות בתחרות בחוץ לארץ עם השם של המדינה על הגב שלי, זה הזיה לגמרי. עיכלתי את החוויה הזאת באמת רק כשחזרתי מיפן".

מרנץ התחרה ב-SASUKE, מסלול הנינג'ה הגדול והקשה בעולם, לצד כוכבי נינג'ה בינלאומיים אהובים, בהם ג'יימי ראן מארצות הברית, אשלין הרברט מאוסטרליה, עלי היי מאנגליה, רנה קסלי מגרמניה וג'סי קראף - הנינג'ה המפורסמת בעולם והכפילה של גל גדות ב"וונדר וומן". "ג'סי פשוט מדהימה. היא אשת אקסטרים בנשמה שלה", מתאר מרנץ, "היא עושה כל כך הרבה סוגים של פעילויות בתשוקה עזה, זה פשוט מטורף. היא באמת השראה, בחורה מטורפת".

גיל מרנץ והנינג'ות ביפן (צילום: באדיבות ספורט 1)
נבחרת הנינג'ה הבינלאומית. כבוד | צילום: באדיבות ספורט 1

"התאכזבתי מעצמי, התאמנתי קשה לקראת יפן"

מי שליוותה את מרנץ ליפן היא רותם ישראל, פרשנית "נינג'ה ישראל". "רותם מתוקה אמיתית", מעיד מרנץ על עיתונאית הספורט האהובה. "ממש הופתעתי לטובה מהתעניינות העמוקה שלה בתחום. היה כיף".

מי שעוד הצטרפה למסע היא חברתו הטובה של מרנץ - ספיר פישלזון מאיר, האישה הראשונה שלחצה על הבאזר בישראל: "היא הייתה מתאמנת של בני יפרמוב והוא ואני היינו מתאמנים הרבה ביחד. קרה מצב שבדיוק לפני שקבענו להתאמן, הוא סיים להעביר אימון עם ספיר ואז יצא שהמשכנו ביחד שלושתנו. לאט לאט דרך האימונים התחברנו, התחלנו ללכת לאכול צהריים ביחד, לצאת לבלות מחוץ לאימונים והפכנו לחברים טובים".

במסלול היפני, נפל מרנץ במכשול הרביעי, ה"פיש-בון", או בעברית - אדרת הדג. למרות שעשה מסלול מצויין, הוא לא מסתיר את התסכול. "התאכזבתי מעצמי. בדיוק ניצחתי את העונה בישראל אז הרגשתי מלך העולם. עשיתי אימונים קשים לקראת יפן".

מה קרה שם?
"הנינג'ה הוא משחק מאוד מנטלי. נפלתי לא בגלל משהו פיזי, אלא בגלל המיינדסט. תכננתי משהו מסוים ופשוט יצאתי מהתכנון הזה בלי סיבה מוצדקת. נלחצתי, אמרתי 'יאללה, פאק איט' וזרמתי. כשנפלתי חשבתי 'שיט, זה פאקינג נגמר'. זו תחושה מאכזבת של כישלון".

"הגעתי לתוצאות מטורפות, גם ביחס לעולם"

למסלול הנינג'ה עומדים להגיע השנה מתמודדים חדשים, חזקים ומסקרנים מכל רחבי הארץ. זוכה העונה הקודמת יודע שכדי לשמור על הכתר, הוא יצטרך לעבוד קשה יותר מאי פעם. אם לשפוט לפי שגרת האימונים שלו, הוא בהחלט נערך היטב. "האימונים לעונה השלישית היו יותר קשוחים משל העונה הקודמת. כל שנה הרמה עולה וכל שנה אתה רוצה להגיע יותר גבוה ולהיות הכי טוב בפער מכולם".

כמה פעמים אתה מתאמן בשבוע?
"זה תלוי בתקופת האימונים. בלי להיכנס לדקויות של סוגי אימון וכו', יוצא שאני מתאמן בין שעה לשלוש שעות ביום, חמש פעמים בשבוע, כשכל אימון הוא מאוד אינטנסיבי".

יש מתמודד שאתה חושש ממנו במיוחד?
"עד הר מידוריאמה אין מישהו שאני חושש ממנו. בהר זה יכול להיות יוסי בן יוסף או יובל שמלא, כי גם הם התאמנו על החבל".

ומה עם מכשולים? יש כאלה שאתה חושב שתתקשה איתם?
"שום מכשול. כן, יש מכשולים קשים יותר ברמה הפיזית אבל הגעתי למיומנות מאוד גבוהה בהכל".

View this post on Instagram

A post shared by Gil Marantz גיל מרנץ (@gilmarantz) on

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

כזכור, מרנץ הוכתר כזוכה הגדול של "נינג'ה ישראל 2019", אך נפל במכשול הלוחות הצפים, שני מכשולים לפני הר המידוריאמה. לעונה החדשה הוא מגיע לא רק כדי לקטוף את תואר המנצח בפעם השנייה ברציפות, אלא גם כדי לסגור חשבון עם המכשול הקשה מכולם ולזכות בתואר הנינג'ה. "התאמנתי על החבל יותר מכולם, בערך פעמיים בשבוע למשך כמה חודשים. הגעתי לתוצאות מטורפות גם ביחס לעולם".

זה שלא הגעת להר בשנה שעברה יושב עליך?
"זה יושב עלי כי זה אתגר. לא הייתי ספורטאי אולימפי מקצועי כמו יובל או אלכס חזנוב, הנינג'ה זה משהו שלקחתי על עצמי בשנתיים האחרונות עקב התוכנית. המחויבות שאני דורש מעצמי היא גבוהה מאוד. עד שלא אסיים את זה, לא אוכל להפסיק". 

View this post on Instagram

A post shared by Gil Marantz גיל מרנץ (@gilmarantz) on

"עדיין רווק, החיים שלי מאוד עמוסים"

מאז העונה המדהימה שהייתה לו והניצחון, מרנץ זוכה ללא מעט פרגון. "מפרגנים לי מאוד ברחוב, אומרים לי 'יא תותח', 'יא אלוף' ו'היה כיף לראות אותך'. זה מדהים".

איך זה תרם לחיים האישיים והמקצועיים שלך?
"מבחינה מקצועית הפכתי להיות מרצה בעקבות החשיפה. זה משהו שרציתי לעשות הרבה מאוד זמן - לספר את הסיפור שלי ולהוות השראה ודוגמה לאנשים. התחלתי להרצות בעמותות של נוער בסיכון, בתיכונים ובאוניברסיטאות".

"ההרצאה נקראת 'העוצמות שבך' והרעיון הוא להעביר כלים מאוד פרקטיים לפיתוח והעצמה אישית דרך הסיפור שלי במטרה להפוך לאדם הטוב ביותר שאתה יכול להיות, כמו איך מתמידים ואיך לעשות דברים שטוב לכם לעשות".

אתה מרגיש שאתה משפיע על חבר'ה צעירים?
"מרגיש שהם רואים אותי כדוגמה למשהו שהם יכולים להיות ולהשיג. כל מה שאני רוצה זה שמי שרואה אותי - בין אם זה בתוכנית, בין אם זה ברחוב ובין אם זה כשאני מאמן או מתאמן - ימצא אותי מקור להשראה".

ומה עם זוגיות? לכל המתעניינות, מרנץ עדיין פנוי: "אני עדיין רווק, קיבלתי פניות בעקבות התוכנית אבל החיים שלי מאוד עמוסים. אני הבעלים של מתחמי גריזלי של הנינג'ה שזה עסק גדול שצריך לתפעל אותו, ויש גם את ההרצאות והאימונים כמובן. הזמן קצת מגביל אותי, אבל אם תבוא מישהי מספיק מגניבה, מעניינת ומתאימה, אני אשמח".

View this post on Instagram

A post shared by Gil Marantz גיל מרנץ (@gilmarantz) on