גיל מרנץ הפך את המילה "עוצמות" - בליווי תנועת היד המפורסמת - לסימן ההיכר שלו. מאז שפגשנו אותו בפעם הראשונה במוקדמות השנה שעברה ועד לניצחון המהמם שלו בגמר, הוא שב וחוזר על המילה הזאת כסימן לכוח שלו, הפיזי והמנטלי - אותו כוח שכמאמן אישי וכמרצה הוא מנסה להעביר ולהטמיע גם באחרים. אמש (חמישי) ב"נינג'ה ישראל 2021", הוא יצק משמעות אמיתית במילה הזאת.

הוא כונה על ידי המגישים והפרשנים 'אדיש', 'נונשלנט' ו'קר רוח', וחיבק את התדמית הזאת. קור הרוח המפורסם שלו הוא גם זה שהצעיד אותו אל הניצחון בעונה שעברה דרך שורת ביצועים מדהימים על המסלול שעשו את יובל שמלא אדם מודאג מאוד. אתמול, לראשונה, המעטה הקשוח של מרנץ נסדק, וזה היה מרתק, מרגש ואפילו מעורר השראה לצפות בצד הפגיע והרגיש של הבן אדם שחשבנו שכלום לא ישבור אותו.

במקצה המוקדמות אמש קרה משהו שלא האמנו שיכול לקרות, בטח לא בשלב המוקדמות: מרנץ נפל למים במפתיע במכשול השלישי, גשר הקוביות. הוא פרץ בבכי ועזב את המסלול נסער כשהוא בוחר להתרחק מכולם, אפילו ממשפחתו וחבריו הקרובים. הרגע הזה, שהוא רגע המשבר הגדול ביותר של מרנץ בנינג'ה, אולי אפילו בכל חייו - שבר לנו את הלב.

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

מרנץ הוא כנראה האיש החזק ביותר בתחרות הנינג'ה בישראל. הוא התאמן שנה שלמה, בוקר עד ערב ונתן את כל מה שיש לו למען המטרה שהציב לעצמו - לכבוש השנה את הר מידוריאמה. אמש הוא מצא את עצמו רטוב ושבור לב, אלא שהדרמה לא נגמרה כאן, ותוך דקות מרנץ גילה שיש לו הזדמנות חריגה לעשות תיקון בו במקום.

בבדיקה חוזרת של המסלול הסתבר כי הקובייה השנייה בגשר מוקמה בזווית לא הוגנת ובלתי אפשרית לביצוע, בשונה מהמסלול של שאר המתחרים באותו ערב שקיבלו הזדמנות שווה והגיונית הרבה יותר. במילים אחרות: למרנץ לא היה סיכוי לצלוח את הגשר בשלום, ולנפילה שלו אין שום קשר ליכולות שלו.

הצוות האמריקאי שאחראי על פורמט הנינג'ה ומפקח על התחרות אישר באופן חריג לתת למרנץ הזדמנות שנייה, אבל דקות ארוכות לא היה ברור אם הוא יסכים ללכת על זה. לעלות שוב על המסלול, דקות אחרי שנפלת לבריכה, כשאתה בעיצומה של טלטלה רגשית גדולה והביטחון העצמי שלך עדיין שקוע בקרקעית הבריכה, זה צעד סופר קשוח. הסיכוי לנפילה שנייה במצב כזה גדול מאוד, המחסום המנטלי עצום.

הנפילה של גיל מרנץ וההודעה הדרמטית של רסקין (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
רגע המשבר הגדול ביותר של מרנץ בנינג'ה, אולי אפילו בכל חייו | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12

>> מהנפילה המפתיעה ועד לבאזר המרגש: זה מה שקרה למרנץ בלילה הדרמטי

>> חושבים שאתם מכירים את גיל מרנץ? תוכיחו לנו

מרנץ הצליח לאסוף את עצמו והסכים ללכת על זה. מי שעדיין לא הבין עד לאותו הרגע למה ניב רסקין ורותם ישראל מדברים שוב ושוב על החוסן המנטלי האדיר שלו, קיבל את התשובה. מעטים המתמודדים שהיו מסוגלים לעלות שוב על המסלול ברגע הזה, הדבר הקל ביותר לעשות היה להרים ידיים וללכת הביתה.

מה שקרה אחר כך על המסלול גרם לאסי - וגם לנו, מודים - לפרוץ בבכי. מרנץ סיים את המסלול כמעט כאילו לא קרה כלום רק דקות בודדות קודם לכן, לחץ על הבאזר והבטיח את מקומו בחצי הגמר לצד שמלא, אלכס חזנוב, רם לוין, יוסי בן יוסף, ישי כלפון ועוד אלופים שלא יעשו לו חיים קלים בשלבים הבאים. לחצי הגמר מרנץ יגיע, בתקווה, רענן, בראש נקי ואולי אפילו חזק יותר ונחוש יותר ממה שהיה לפני כן.

אפשר למצוא נקודות דימיון בין מה שקרה למרנץ לנפילה של שמלא בגמר העונה הקודמת. כולם הימרו על שמלא לניצחון, והנפילה שלו בסולם הסלמון הייתה דרמה ענקית. אלא שכבר באותו הלילה, היה ברור לשמלא שהוא חוזר בשנה הבאה כאילו כלום לא קרה ומסתער על המסלול מחדש. זו דרכם של אלופים, וזה מה שמרנץ הוכיח אתמול: אפשר ליפול לבריכה, להתרסק, להתפרק, אבל רק ווינרים אמיתיים מסוגלים לקום מיד אחר כך על הרגליים ולשעוט קדימה, כי כדי לנצח בנינג'ה לא מספיק אצבעות מברזל וסווינגים מעולים, מה שהכי הכי חשוב זה הרוח.