בעונה הראשונה של "נינג'ה ישראל" פיליפ אנופרייב (34) נפל לבריכה בשלב חצי הגמר ובאותו הרגע החליט שהוא לתחרות הזאת יחזור - חזק יותר וטוב יותר - ואף ינצח אותה. בפתח העונה הנוכחית הכריז: "השנה אין שום דבר שיפחיד אותי, אין דבר שיעצור אותי. יש סיכוי טוב מאוד שאנצח העונה".

אחרי שלושה באזרים מדהימים במוקדמות, חצי הגמר והשלב הראשון בגמר, אנופרייב, המבוגר מבין הפיינליסטים, טיפס על מסלול השלב השני. אם חשבנו לרגע שהעובדה כי הוא צם 20 שעות ביממה ועולה על המסלול עם בטן ריקה תשפיע על הביצועים שלו, אז בדיוק להפך. אנופרייב הוכיח שהכוח האמיתי שלו נמצא בראש, או כפי שניב רסקין הגדיר את זה - "הוא מתחרה עם יכולת מנטלית עצומה".

אנופרייב זינק לגלגל האופניים הראשון, ייצר סווינג טוב, תפס את הגלגל השני והמשיך לזינוק הטבעת. במכשול הזה הוא נפל בחצי הגמר ההוא, אבל הפעם הצליח לתלות את הטבעת על הוו, להתנדנד על הטבעת השנייה ולהגיע אל האקווריומים. כש-25 שניות בלבד נותרו לו, הוא טיפס על האקווריום הראשון, עבר לשני, ממנו לשלישי ולחץ על הבאזר, שתי שניות בלבד לפני שהזמן בשעון אזל לו. 

פיליפ אנופרייב בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
מבואס שלא הגיע לסוף אבל מרוצה מהתוצאה. פיליפ אנופרייב | צילום: עודד קרני

בשלב 3, אנופרייב התקשה במעבר השרביט ובחר לעבור את המכשול בידיים ישרות, שזה אולי פחות מעמיס על הידיים אבל סכנת ההחלקה גדולה יותר. אחרי מאבק עם התושבת האחרונה סיים את המכשול וירד ממנו אחרי שתיים וחצי דקות ארוכות, וכשהשרירים שלו גמורים טיפס על מתלה אצבעות הברזל.

אנופרייב עבר יפה בין המתלים וזינק אל המתלה האחרון, אבל לא הצליח לתפוס אותו ונפל לבריכה, בפעם הראשונה העונה. "קצת התברברתי, קצת ביזבזתי", הסביר ביציאה מהבריכה לקול תשואות הקהל וכשבנו מחכה לו ומחבק אותו. "אני מאוד גאה בעצמי, עברתי דרך ארוכה ועשיתי אחלה שינוי העונה. התחזקתי", סיכם אנופרייב, "באסה שלא הגעתי לסוף, אבל אני מאוד מרוצה מהתוצאה". גם אנחנו.