מסלול הנינג'ה הוא מזמן לא ממלכתם הבלעדית של המטפסים אלא גם של הפארקוריסטים, או אם להיות מדוייקים יותר - הטרייסרים. לא מעט מהם, כמו גיא דוידוב, הבטיחו את מקומם בחצי הגמר, אלא שלשניים, ולא סתם שניים - פיינליסטים חזקים מהשנה שעברה - התחרות הסתיימה השנה כבר בשלב המוקדמות.

בני יפרמוב ודימה דומקוב נפלו לבריכה במכשול הרביעי אבל סיימו את המקצים בהם השתתפו במקום השישי, ולכן זכו להתחרות במקצה ההזדמנות האחרונה שייערך במוצאי שבת (אחרי החדשות, ערוץ 12). דומקוב ויפרמוב יתחרו מול 14 מתמודדים נוספים על שני כרטיסים אחרונים בהחלט לחצי הגמר, אבל את קווי הדימיון ביניהם קשה לפספס. מה הדרך שעשו עד היום בתחרות ולמי יש את הסיכויים הגבוהים יותר להעפיל לשלב הבא?

רזומה במסלול

דומקוב
2019: מוקדמות - לחץ על הבאזר 04:10 (מקום 3 במקצה)
חצי גמר - מכשול שני (זינוק לטבעות)
גמר - שלב ראשון - שלושת החישוקים

2021: מוקדמות - מכשול רביעי (קליעת הוו) - 01:19 (מקום 6 במקצה)

יפרמוב
2018: מוקדמות - לחץ על הבאזר 01:26 (מקום 1 במקצה)
חצי גמר - קפיצת הטבעות 00:59

2019: מוקדמות - טיפס את המגה קיר ולחץ על הבאזר 02:03 (מקום 1 במקצה)
חצי גמר - לחץ על הבאזר 04:03 (מקום 1 במקצה)
גמר - שלב ראשון - סולם הסלמון אל דרך הטבעות

2021: מוקדמות - מכשול רביעי (טרפז לרשת) - 01:02 (מקום 6 במקצה)

בני יפרמוב בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
בני יפרמוב. שלושה באזרים מרשימים עד היום, האם בשבת יגיע הרביעי? | צילום: עודד קרני

רקע ספורטיבי

דומקוב
דומקוב בן ה-24 חבר בקבוצת "היי פליפ", קבוצת הפארקור הגדולה בארץ. הוא למד את התחום בין היתר אצל יפרמוב וכיום עובד כמאמן פארקור והתעמלות קרקע בעצמו.

יפרמוב
יפרמוב בן ה-29 הוא מראשוני ובכירי הפארקוריסטים בארץ. הוא מאמן פארקור במקצועו ועוסק גם באימוני נינג'ה. לא מעט מתמודדים מובילים בתחרות עוברים אצלו הכשרה ואימוני פארקור מקצועיים לקראת העלייה למסלול הנינג'ה.

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

מנטרה

דומקוב
"השנה הזאת שייכת לפארקוריסטים. לדעתי אנחנו לא פחות חזקים ואנחנו באים בשביל להוכיח שפארקוריסטים עושים את זה יותר טוב".

יפרמוב
"בנינג'ה זה אתה מול המכשול, אני לא רואה את זה כתחרות. אמנם יש מנצח, אבל אני לבד על המסלול, רואה את המכשול שמולי ומנסה לעשות את הכי טוב שלי".

דבר המגישים

דומקוב
אסי עזר ורותם סלע זיהו מיד כי דומקוב עשוי מחומרים אחרים לגמרי והתקשו להסתיר את ההתרגשות שלהם מהמסלול המושלם שלו במוקדמות השנה שעברה. אחרי שטס את גשר הקוביות, מכשול שהפיל לא מעט מתמודדים טובים למים, אסי העיר - "הוא כמו איילה, כאילו הוא עובד בדואר". רותם הכריזה על דומקוב כהבטחה משמעותית לשנה הזו - "זכינו בו העונה", ואכן, דומקוב העפיל שלב אחרי שלב עד לגמר.

יפרמוב
יפרמוב לא רק זכה לכינויים האייקונים "בני בננות" ו"קופה קבנה בוי" אלא גם לשלל סופרלטיבים מצמד המגישים. "יש לו את הכריזמה, את הבייגלה", קבעה רותם ואסי הוסיף: "יש לו את הלוק, יש לו את האטיטיוד - איי ליסט". אחרי מסלול המוקדמות המשובח עד מאוד בשנה שעברה שהסתיים במגה קיר מטורף, תהתה רותם: "בני, מה אתה אוכל? ממה אתה עשוי? לראות אותך זה מטורף, אתה תופעת טבע".

דימה דומקוב בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
"עושה את המסלול כמו איילה, כאילו הוא עובד בדואר". דימה דומקוב | צילום: עודד קרני

דבר השדרנים

דומקוב
מיד כשראו אותו על המסלול בפעם הראשונה, ניב רסקין ורותם ישראל שמו לב לשליטה המוחלטת שלו בגוף שמסייעת לו מאוד על המכשולים. "מושא השלמות המסלול הזה, פשוט מדהים", סיכמה רותם את ביצוע המוקדמות, "הוא לא מתעייף, נינג'ה מעולם אחר". רסקין הוסיף: "אם נינג'ה העולמי רוצים מישהו שידגמן להם את המכשולים, זה האיש".

יפרמוב
קשה לחשוב על מחמאה שיפרמוב לא זכה לה מרסקין ורותם בשלוש השנים האחרונות. על קצה המזלג: פצצת אנרגיה צהובה, מכונה ומכופף הבננות. את רסקין הרשימה במיוחד המהירות שבה יפרמוב עושה את מסלול הנינג'ה וגם השליטה שלו במסלול. "יש מתמודדים שאומרים - אנחנו רוצים להיות נינג'ה, ננסה את מזלנו ונראה אם זה מתאים", הסביר רסקין, "ויש כאלה שהם פשוט נינג'ות. בכל רגע ורגע במכשולים הוא יודע מה הוא עושה".

נקודת תורפה

דומקוב
רסקין הסביר כי מה שגרם לנפילה של דומקוב למים במוקדמות השנה זו הפזיזות. במכשול קליעת הוו, דומקוב מיהר לזנק מהנדנדה הראשונה לשנייה ולא השקיע מספיק בעוד סווינג או שניים כדי להבטיח את הנחיתה עם הטבעת על הנדנדה. על אף המהירות המתבקשת על המסלול, בטח במקצים בהם השעון הוא זה שמכריע מי ימשיך לשלב הבא - לפעמים שווה להשקיע עוד כמה שניות במכשול כדי להבטיח שתסיים אותו בשלום.

יפרמוב
גם במקרה של יפרמוב, המהירות לפעמים עלולה לבוא על חשבון סיום המכשול מכיוון שהכוחות אוזלים מהר יותר. יפרמוב הודה לא פעם שנגמר לו הדלק תוך כדי המסלול ושזה מה שהוביל לנפילתו לבריכה.

בני יפרמוב מסיים את המגה קיר (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
בני יפרמוב זוכה בצ'ק אחרי הטיפוס על המגה קיר | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

מכשול להיזהר ממנו

דומקוב
דומקוב נפל שלוש פעמים במכשולים הקשורים לטבעות או לחישוקים: זינוק לטבעות בחצי גמר העונה שעברה, שלושת החישוקים בגמר העונה שעברה ובקליעת הוו במוקדמות השנה. בהתחשב בכך שאין מסלול נינג'ה בלי האלמנט הזה, הוא יצטרך לשפר את הטכניקה כדי שיצליח להגיע לשלב מתקדם בתחרות.

יפרמוב
גם יפרמוב נכווה פעמיים ממכשולי טבעות - הוא נפל למים בקפיצת הטבעות בחצי הגמר של העונה הראשונה ובדרך הטבעות בגמר השנה שעברה. זה ברור שטרייסרים חזקים מאוד בקפיצות, זינוקים וסווינגים, אבל כדי להגיע עד להר מידוריאמה יפרמוב יצטרך להתגבר גם על האלמנט הזה במסלול.

דימה דומקוב בגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
זהירות מהטבעות. דימה דומקוב | צילום: עודד קרני