זה היה רגע היסטורי ופורץ דרך: ספיר פישלזון מאיר ניפצה את תקרת הזכוכית ולחצה על הבאזר, לראשונה ב"נינג'ה ישראל". מאז, נשים רבות הלכו בעקבותיה וניסו לשחזר את ההישג כשבינתיים אחת גם הצליחה - אמור פז. מוקדם יותר העונה, ספיר ההריונית התייצבה שוב במסלול אבל הפעם לא כמתחרה אלא כמלווה של חברתה הטובה, לי סנדור.

סנדור, המכונה "ליקוש", בת 33 מתל אביב, היא אמא לתינוקת בת שנה ומתכנתת במקצועה. היא מכירה את ספיר מאוד מקרוב - השתיים היו בנות זוג בתחרויות ההתעמלות, זכו יחד באליפות הארץ שבע שנים ברציפות והשתתפו באליפות אירופה ואליפות העולם.

אחרי שנרשמה לתחרות, לי העבירה ימים ארוכים באימונים אינטנסיביים לקראתה - אלא שאז קרה משהו ששינה את חייה בבת אחת. במהלך אחד האימונים, שבועיים לפני המועד שבו הייתה אמורה לעלות על המסלול, קרעה את הרצועה הצולבת ושני מניסקוסים וחלום הנינג'ה התנפץ לה בבת אחת.

ספיר פישלזון מאיר ולי סנדור (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
ספיר פישלזון מאיר ולי סנדור. שבע פעמים אלופות הארץ בהתעמלות מכשירים | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

"התכוננתי לזה כל כך והגוף בגד בי", נזכרה לי בכאב באותם ימים לא פשוטים, "השרירים פשוט נמחקו. הייתי צריכה ללמוד ללכת ולהפעיל שרירים מחדש, הפיזיותרפיה ארכה כמה חודשים. היה לי מאוד קשה".

אחרי שיקום ממושך, ליקוש הגיעה למסלול הנינג'ה כשהיא נחושה להיות האישה השלישית שתלחץ על הבאזר: "אני מאוד מקווה שאצליח לעשות את מה שספיר עשתה, היא פתחה דלת לנשים ואימהות. אני רוצה לעבור את הקיר, בשביל זה באתי".

רגע לפני ההזנקה, ספיר שלחה חיזוקים לחברתה הטובה: "ליקוש היא דם מדמי, אני יותר מתרגשת עכשיו מאשר מברגע שעמדתי שמה במקומה. זה מעבר לחברות, כל העולם הספורטיבי שלי מאז שאני קטנה הוא יחד איתה ובזכותה. היא טובה יותר ממני ובלי למצמץ אני מאמינה בה. בשבילי היא מספר אחת".

ספיר פישלזון מאיר ולי סנדור (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
"ספיר פתחה דלת לנשים ואימהות". ספיר פישלזון מאיר ולי סנדור | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

על המסלול, לי הצליחה לגבור על מכשול הסחרחרה האימתני שהפיל מתמודדים רבים לבריכה העונה, אך לא שרדה את גשר האריחים. "לא נורא, עברתי את הסחרחרה. העיקר החוויה", סיכמה לי ביציאה מהמים וספיר הבטיחה: "מאמינה שליקוש ואני עוד נגיע יחד לנינג'ה". מחכים בקוצר רוח למפגש הענקיות הזה.