מהצד האחד - אדם ברוטמן, 32, מאמן כושר ונינג'ה ומטפל שיאצו, נשוי טרי ואבא טרי. מהצד השני - אדם מלכי, 28, מאמן ובעלים של מתחם אימוני נינג'ה. בין שני ספורטאי העל האלה יש הרבה יותר במשותף מאשר השם הפרטי שלהם - הם מהמתחרים המובילים והחזקים על המסלול, מאמנים מתמודדים אחרים לקראת הנינג'ה ובורכו בלא מעט ביטחון עצמי שהם לא בדיוק טורחים להצניע אותו.

בשנה שעברה, לפני המוקדמות, הכריז מלכי: "יש ביני לבין ברוטמן יריבות חזקה. אני יותר טוב ממנו, אני היצירתי מבינינו. אני יודע מה החולשות שלו והן ייחשפו בלייב". זה היה הסיפתח לדרבי אדם הראשון שבו ניצח ברוטמן את מלכי במסלול המוקדמות. בחצי הגמר שניהם נפלו בסולם הסלמון, אולם התוצאה של ברוטמן הספיקה כדי להעפיל לגמר.

הערב (שלישי, אחרי החדשות, ערוץ 12) אדם ואדם ייפגשו שוב על המסלול במקצה שהחל אמש, והקרב גדול יותר מאי פעם. רגע לפני, בדקנו מה האדמים עברו עד היום בתחרות ולמי מהם יש יותר סיכוי לנצח את המקצה - ואולי גם את העונה.

רזומה במסלול

מלכי

2018: מוקדמות - מכשול חמישי (הצמיגים התלויים) 03:10 - לא העפיל לחצי הגמר

2019: מוקדמות - לחץ על הבאזר 04:15 (מקום 4 במקצה)
חצי גמר - מכשול שלישי (סולם הסלמון אל מתלה הטבעות) 02:52 - לא העפיל לגמר

ברוטמן
2018: מוקדמות - לחץ על הבאזר 01:59 (מקום 1 במקצה)
חצי גמר - לחץ על הבאזר 03:12 (מקום 1 במקצה)
גמר - שלב ראשון - לחץ על הבאזר 04:32
שלב שני - סולם הסלמון 00:18

2019: מוקדמות - לחץ על הבאזר 02:36 (מקום 1 במקצה)
חצי גמר - מכשול שלישי (סולם הסלמון אל מתלה הטבעות) 02:05 (מקום 5 במקצה)
גמר - שלב ראשון - סולם הסלמון אל קצה הרשת 04:29

אדם ברוטמן ואדם מלכי מתכוננים לחצי הגמר (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2019", קשת12)
אדם ברוטמן ואדם מלכי | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2019", קשת12

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

רקע ספורטיבי

מלכי
שירת בצבא כמאמן כושר אישי של אלופי משנה ומעלה ואימן בין היתר את הרמטכ"ל. בעל מתחם לאימונים פונקציונליים ונינג'ה בשם I AM FIT, נחשב לאחד ממאמני הנינג'ה המבוקשים ביותר שמכין מתמודדים רבים לקראת המסלול. בין המתמודדים שאימן העונה: תימור כספי, שחר גרוניך, ספיר כהן ורועי אפרת. מתאמן כיום בעיקר באימוני נינג'ה, בעבר גם אימוני חדר כושר, ג'ימנסטיק ואימונים פונקציונליים.

ברוטמן
עוסק בספורט מגיל צעיר והתנסה בענפים רבים: התחיל בג'ודו וב-2005 אף זכה באליפות ישראל בג'ודו, עבר לאקרובטיקה, עשה גם קפוארה ואיגרוף ובמשך תקופה גם ג'ימנספיט. כיום מתרכז באימוני הנינג'ה ועושה גם גלישת גלים וסנובורד להנאתו. פרט מפתיע שאולי לא ידעתם: היה אלוף קופנהגן ביו-יו. לא ספורט, אבל עדיין מרשים.

מנטרה

מלכי
"רוצה שיזכרו אותי ב'נינג'ה ישראל' בתור הבחור שאף פעם לא יוותר לעצמו. לא משנה באיזה קושי אתה נתקל, בין אם זה בחיים ובין אם זה במסלול הנינג'ה, לכל דבר יש פתרון, לכל דבר יש מוצא - זו הדרך שלי להוכיח את זה".

ברוטמן
"אני בן אדם תחרותי וברגע שהצבתי לעצמי מטרה, אני רוצה להגיע אליה. מבחינתי יש רק דרך אחת וזו דרך ההצלחה. ככל שמצפים ממני יותר ככה אני אלחם יותר, אתן יותר בראש ואצליח יותר".

אדם מלכי (צילום: מתוך חשבון האינסטגרם @adammalki_fitnesstrainer)
"רוצה שיזכרו אותי בתור הבחור שאף פעם לא יוותר לעצמו". אדם מלכי | צילום: מתוך חשבון האינסטגרם @adammalki_fitnesstrainer

דבר המגישים

מלכי
בעוד שרותם סלע החמיאה "מלכי הוא אחד המתמודדים הכי יפים שראינו כאן" ושיבחה את הביטחון העצמי הגבוה שלו, את אסי עזר זה פחות הרשים ואפילו מעט הרגיז. אחרי שמלכי העיד כי הוא האוטוריטה מספר אחת בתחום הנינג'ה בישראל ושהוא מסוגל לנצח את ברוטמן ואלכס חזנוב, אסי טען שמלכי עף על עצמו ושהוא צריך לספק קבלות. הוויכוח הסתיים בפיוס בתיווכה של רותם ובהמשך על המסלול הגיעו גם הקבלות.

ברוטמן
קשה לחשוב על קומפלימנט שברוטמן לא זכה לו מאסי ורותם: מהגוף המפוסל, דרך היכולות הבלתי ייאמנות על המסלול ואפילו "השחצנות" שלו זכתה למחמאות על כך שהיא באה לידי ביטוי בטוב טעם ובקלאס. לא סוד שברוטמן הוא אחד הפייבוריטים הגדולים, ועל כן גם האכזבה ממנו בנפילות מיותרות כמו בחצי גמר העונה השנייה והנפילה המוקדמת - יחסית - בגמר העונה השנייה.

דבר השדרנים

מלכי
רותם ישראל איבחנה מיד את החוזקות של מלכי: "יש לו פלג גוף עליון חזק מאוד, שרירי ליבה מדהימים והוא יודע להחזיק את הגוף חזק ואיתן", אבל גם הזכירה כי "החוכמה היא לא רק השרירים בידיים, אלא גם קואורדינציה". עוד קבעה רותם כי מלכי "קורץ מחומר של ווינרים". ניב רסקין היה מעט ספקן לגביו בהתחלה: "אין לו את הגימור של ברוטמן, המהירות של ברוטמן והביצוע המושלם של ברוטמן, זה לא באותה ליגה כרגע", אבל אחרי ביצוע המוקדמות המדהים בעונה השנייה קבע: "אדם מלכי הבטיח, אדם מלכי קיים".

ברוטמן
"זרועות תמנון", "זרועות עטלף", או פשוט - מוטת ידיים ארוכה, זרועותיו העצומות של ברוטמן זכו ללא מעט תארים, ובצדק. עם הזרועות האלה הוא מצליח להתגבר בקלות על לא מעט מכשולים שרבים אחרים מתקשים ואף נופלים בהם והן אחד היתרונות הגדולים שלו.

אדם ברוטמן בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
"ידי העטלף". אדם ברוטמן | צילום: עודד קרני

נקודת תורפה

מלכי
מלכי משדר תמיד ביטחון וקור רוח, אלא שלא פעם הלחץ והציפיות ממנו דווקא כן גבו מחיר על המסלול. זה קרה במוקדמות העונה הראשונה כשהוא שלח בטעות את היד החלשה אל הצמיג השלישי במקום את היד החזקה, ובמוקדמות העונה השנייה כשטיפס את הקיר רק בניסיון השלישי, זאת למרות שעשה את הקיר מאות פעמים בחייו.

"הלחץ כנראה עשה את שלו", הודה, "הרגשתי המון לחץ על הכתפיים ורצון להוכיח לכולם שאני יכול לעמוד בציפיות של הרמה שלי". מלכי חייב להתנתק מכל מה שמסביב ומהציפיות שיש ממנו ולהתרכז אך ורק במסלול שלפניו.

ברוטמן
ריכוז, ריכוז, ריכוז. אחרי הנפילה בסולם הסלמון בגמר העונה הראשונה העיד, "לא הייתי מרוכז מספיק ופספסתי את השלב". בחצי גמר העונה השנייה היד שלו החליקה בעת הכנסת הטבעת לוו ואחר כך הודה: "לא הייתי שם. מתמודדים שראו אותי ביום הזה שאלו, 'מה קרה? איפה אתה? אתה לא איתנו'". ברוטמן חייב להיות מרוכז ונוכח במאה אחוז על המסלול.

המכשול להיזהר ממנו

מלכי
מכשולים הדורשים מעבר יד אחרי יד בין אובייקטים - אלה המכשולים שהפילו אותו למים בעונה הראשונה (הצמיגים התלויים) ובעונה השנייה (מתלה הטבעות שאחרי סולם הסלמון).

ברוטמן
בשתי מילים - סולם הסלמון. בפעם הראשונה שעשה אותו המוט ניתק פעמיים וברוטמן הצליח לתקן את עצמו, אבל בפעמים הבאות היה לו פחות מזל והסולם הוביל לסיום דרכו בתחרות. ברוטמן חייב להתגבר אחת ולתמיד על המכשול שהפריד בינו לבין הר המידוריאמה עד היום.

אדם מלכי בחצי הגמר (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2019", קשת12)
יש ציפיות אדירות ממנו - ובצדק. אדם מלכי | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2019", קשת12

הסיבה שאנחנו מהמרים עליו לניצחון

מלכי
מלכי הוא אחד המתמודדים המנוסים ביותר שמכיר את מכשולי הנינג'ה לפני ולפנים. הוא חי ונושם את הנינג'ה יום-יום, שעה-שעה, והבקיאות והטוטאליות הללו מסייעות לו מאוד על המסלול. אכזבות העבר שלו בתחרות דווקא נותנות לו יתרון ומגבירות את הנחישות שלו לנצח. מדי שנה הוא חוזר חזק ומדוייק יותר.

ברוטמן
ברוטמן בשל לניצחון. אחרי שתי עונות בהן ידע עליות ומורדות, ניצחונות מתוקים ונפילות מבואסות, אחרי ששם בצד את ענפי הספורט האחרים כדי להתמקד אך ורק באימוני נינג'ה וביקר בכל מכון נינג'ה אפשרי בארץ: ברוטמן הכי מוכן שיש והפעם הוא לא יסתפק בפחות מהר המידוריאמה.

אדם ברוטמן מתכונן לחצי הגמר (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
לגמרי בשל לניצחון. אדם ברוטמן | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12