זה היה הרגע המרגש מכולם ב"נינג'ה ישראל": ספיר מאיר פישלזון עברה מכשול אחרי מכשול, התייצבה מול הקיר האימתני וטיפסה אותו בהצלחה. עם הלחיצה על הבאזר עשתה היסטוריה כאישה הראשונה שסיימה את המסלול בישראל.

בשבת הקרובה (אחרי החדשות, ערוץ 12), ישראלית נוספת תעשה היסטוריה ותהיה האישה השנייה בתולדות התוכנית שתלחץ על הבאזר. רגע לפני שנברך את אלופת הנינג'ה החדשה, רצינו שתכירו את נשות הנינג'ה החזקות בעולם שהפכו מזוהות עם התחרות לא פחות מהמתמודדים הגברים המשתתפים בה. מי הישראלית שתצטרף בשבת לרשימה המכובדת הזאת?

ג'סי לאברק

נפתח עם אשת השעה, מי שהדהימה שלשום במקצה הגמר של הנינג'ה האמריקאית בזכות ביצוע לא ייאמן: ג'סי "פלקס" לאברק. נחזור קצת אחורה: מדריכת הכושר בת ה-30 הפציעה בשמי הנינג'ה בעונה השמינית, כחלק מחבורת "ארבע המופלאות" שכללה גם מישל וורנקי, רייצ'ל גולדסטין ואליסה בירד. כבר בעונה זו העפילה לגמר אך נפלה בשלב יחסית מוקדם: המכשול הרביעי בשלב הראשון, קפיצת העכביש.

גם בעונות הבאות: 9, 10 ו-11 העפילה לגמר, כשבכולן הגיעה עד למכשול השמיני במסלול. שלשום, בגמר עונה 12, הגיע הרגע הגדול ביותר שלה: אחרי ביצוע מדהים, סיימה לראשונה את השלב הראשון ולחצה על הבאזר אחרי 7 דקות ו-31 שניות. לאברק מאורסת לפיינליסט נינג'ה אחר, כריס דיגנג'י, אותו הכירה בזכות התחרות.

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

אוליביה ויויאן

מיליוני אנשים צפו - בלייב ואחר כך באינטרנט - ברגע אחד בלתי נשכח שקרה בשנת 2018, כשהמתעמלת האוסטרלית אוליביה ויויאן סיימה את מסלול המוקדמות תוך שהיא עוברת את הקיר בפליק-פלאק מרשים לאחור. עוד באותה עונה היא העפילה לגמר ושיחזרה את ההישג הזה גם בשתי העונות שלאחר מכן.

השנה, אוליביה הצליחה בפעם הראשונה לסיים את השלב הראשון בגמר והגיעה עד לסולם הסלמון בשלב השני. היא השתתפה פעמיים בגרסה הוייטנאמית של הנינג'ה ופעמיים בתחרות הנינג'ה "ארצות הברית נגד העולם". גם היא הכירה את בן זוגה בתחרות הנינג'ה - בן פולסון, מי שטיפס את הר המידוריאמה והפך לנינג'ה האוסטרלי הראשון.

ספיר פישלזון מאיר

ספיר, מורה לאקרובטיקה ומאמנת ג'ימנספיט, הייתה הישראלית הראשונה שסיימה את המסלול ולחצה על הבאזר בתוצאה מצויינת של 5 דקות ו-27 שניות. ספיר הייתה מתעמלת אקרובטיקה מהטובות במדינה שזכתה באליפות הארץ בהתעמלות קרקע מספר שנים ברציפות וייצגה את ישראל באליפות אירופה ובעולם.

בחצי הגמר ספיר נפלה במכשול השלישי, קפיצת הטבעות, אבל פתחה את הדלת לנשים רבות שבאו ועוד יבואו אחריה למסלול הנינג'ה. האמא-נינג'ה ילדה לפני כמה שבועות את בתה אריאל, אחות לבנה הבכור נועם, ולכן לא השתתפה השנה בתחרות. אנחנו מאמינים שעוד לא שמענו ממנה את המילה האחרונה.

מייגן מרטין

מטפסת ההרים והקופצת במוט בת ה-31 הייתה האישה השלישית שעברה את הקיר בנינג'ה האמריקאית והעפילה לגמר בחמש מתוך שבע העונות שבהן השתתפה. היא הייתה האישה הראשונה שהשלימה את מכשולים ארבע וחמש בשלב הראשון בגמר, כשהשיא האישי שלה עומד כרגע על המכשול השביעי בשלב זה.

ג'סי גראף

ג'סי גראף היא אחד השמות המפורסמים והמוערכים בקהילת הנינג'ה ובצדק לגמרי. היא האישה השנייה בהיסטוריה שלחצה על הבאזר, העפילה לגמר חמש פעמים ובעונה השמינית אף עברה את השלב הראשון בגמר והגיעה עד למכשול השלישי בשלב השני.

גראף, פעלולנית במקצועה שהייתה הכפילה של גל גדות ב"וונדר וומן", השתתפה בשנה שעברה בתחרות "סאסקה" ביפן לצד גיל מרנץ וכזכור, העפילה עד לשלב השלישי והמתקדם מאוד בתחרות ונפלה במכשול מתלה אצבעות הברזל. בשבוע הבא היא תעלה למסלול הגמר בעונה ה-12 האמריקאית ואין לנו ספק שגם הביצוע הזה ייזכר לעוד זמן רב.

ספיר כהן

ספיר בת ה-25 ממושב שתולים, בתו של ממלא מקום מפכ"ל המשטרה מוטי כהן ובעלת עסק לחוגי התעמלות ואימוני כושר, הייתה מתעמלת תחרותית בהתעמלות מכשירים מגיל חמש ועד 18. היא זכתה באליפות ישראל בהתעמלות מכשירים לשנת 2008, השתתפה באליפות העולם ובאליפות אירופה והייתה סגנית אלופת המכביה.

הפעם הראשונה של ספיר ב"נינג'ה ישראל" לא הייתה מוצלחת, כשבשנה שעברה נפלה במכשול הראשון, הסטפר המרחף. עם זאת, השנה היא הוכיחה בדיוק למה היא מסוגלת כשהגיעה עד למכשול החמישי במסלול, הקרניים המסתובבות. אם הייתה מצליחה לתפוס את הקרניים הראשונות אחרי הקפיצה מהטרמפולינה וקופצת לקרניים הבאות, היא הייתה מגיעה לקיר וסיכוי גבוה שגם לוחצת על הבאזר. הכי ההימור שלנו לשנה הבאה.