ביום ראשון הקרוב, "נינג'ה ישראל 2021" עולה מדרגה ושלב מקצי האלופים מתחיל. מנצחי העונות הקודמות, אגדות הנינג'ה יובל שמלא וגיל מרנץ, חוזרים למסלול בקרב ענקים שטרם נראה כמוהו. עד היום הם היו המתחרים הכי טובים וחזקים על המסלול, אבל הם גם אלה שיש להם הכי הרבה להפסיד.

הערב (חמישי, אחרי החדשות, ערוץ 12) נפגוש את יאיר שמלא, בן דודו של יובל שמצטרף אליו השנה למסלול ויעלה עליו רגע לפני יובל. האם הנינג'אות עוברת בדם? "אני מאוד מקווה שזה גנטי, בזכות יובל נדבקתי בחיידק הזה", סיפר ליואב לימור ב"חדשות הבוקר", "אני מאוד מקווה להצליח כמוהו, אבל זה בעיקר לפאן".

יאיר, מפתח תוכנה בחברת הסייבר "גארדיקור", עוסק בספורט, בעיקר אקסטרימי, מאז שהיה קטן. הוא גולש קייטספרינג, עושה סנובורד, ניווט ספורטיבי ובשנתיים האחרונות גם מטפס ומתאמן לנינג'ה. "אני אוהב ספורט שלא נוגע לכדור ושהוא קצת יותר חריג ואתגרי", הסביר, "תוך כדי האימונים לנינג'ה קיבלתי הרבה פידבקים מיובל שדאג לעודד אותי ולהגיד שעשיתי התקדמות מטורפת באימונים. לא התחלתי מאפס, אבל בכל מה שקשור לסווינגים וטכניקה של נינג'ה, עבדתי על זה רק בשנתיים האחרונות".

יובל שמלא בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
התגעגענו. בראשון הקרוב - יובל שמלא חוזר למסלול הנינג'ה | צילום: עודד קרני

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

יש יריבות ביניכם לקראת העלייה למסלול?
"היופי בנינג'ה, בטח שבין בני דודים אבל גם בין שאר המתמודדים, הוא שאין כמעט יריבות. בסוף, אנחנו כולנו נגד המסלול. אפשר לראות את זה גם במכוני הנינג'ה באימונים שלפני העונה, כולם עוזרים אחד לשני ומנסים לדחוף אחד את השני".

ועדיין זאת תחרות וכולם רוצים לסיים במקום הראשון.
"נכון, אבל הפרס הוא לנצח את המסלול. בעונה השנייה גיל מרנץ יותר התבאס שלא הגיע להר המידוריאמה מאשר שמח שניצח את העונה".

בגלל שם המשפחה המחייב יש לא מעט ציפיות ממך. זה מלחיץ?
"המעמד מאוד מלחיץ, אין ספק. מנסה לא לחשוב על זה שאני בן הדוד של יובל ושאני להוכיח משהו. מאוד מקווה שלא אפול בסטפר המתכווץ כי אז זה יהיה קצת מבאס ופאדיחה ליובל".