באיחור של מספר ימים בעקבות ספירת הקולות במירוץ לנשיאות ארצות הברית, נערך בסוף השבוע גמר עונה 12 של הנינג'ה האמריקאית. לשלב האחרון והקשה מכולם בתחרות הגיעו השנה אגדות הנינג'ה הגדולות מכולם, בהן ג'סי גראף וג'סי לאברק, פיינליסט העונות הקודמות דניאל גיל, מנצח עונות 6 ו-9 ג'ו מורבסקי והנינג'ה הירוק, ג'יימי ראן.

מכיוון שהעונה כולה צולמה באצטדיון סגור ולא תחת כיפת השמיים כמו ב-11 העונות שקדמו לה, הר המידוריאמה נעדר השנה מהתחרות והוחלף ב"פאוור טוואר", או בעברית - מגדל הכוח. מדובר במפלצת פלדה שמכילה כמה וכמה מכשולי נינג'ה אייקונים. שמונת המתמודדים שסיימו את עשרת מכשולי מסלול הגמר בזמן הטוב ביותר, התחרו בזוגות במגדל הכוח. מי שלחץ על הבאזר הראשון - המשיך לסבב הבא, עד שנותרו שני מתמודדים שהתחרו על ניצחון העונה והפרס הכספי בסך 100,000 דולר שמתלווה אליו.

_OBJ

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

בחלקו הראשון של הגמר נרשמה אכזבה כשגראף האגדית, האישה שהעפילה שש פעמים לגמר, נפלה במכשול השלישי והמוקדם יחסית במסלול. גם מורבסקי לא לחץ העונה על הבאזר כשהמכשול השמיני היה זה שהכריע אותו. המתמודד החדש והמבטיח אמיר מאליק לא הצליח אמנם לסיים את המסלול, אבל נפל במכשול התשיעי בזמן טוב וזה הספיק לו כדי להמשיך אל הדו-קרבים במגדל הכוח.

מי שעשתה היסטוריה פעם נוספת הייתה לאברק, המכונה "פלקס". אחרי שלחצה בפעם הראשונה על הבאזר בשלב הגמר, התברגה במקום השביעי במקצה והפכה לאישה הראשונה אי פעם שהתמודדה במגדל הכוח.

בסבב הראשון של מגדל הכוח התמודדו ראש בראש גיל ולאברק. כזכור, גיל היה קרוב מאוד לזכות בעונה הקודמת ולהפוך רשמית לנינג'ה. הוא טיפס על החבל בהר המידוריאמה אך ממש כמו יובל שמלא שלנו, חסרו לו שניות בודדות כדי ללחוץ על הבאזר בזמן.

אחרי שנתנה פייט מרשים מאוד, לאברק הפסידה לגיל והוא המשיך לסבב השני במגדל הכוח שבו ניצח את אדם רייל. הוא התקדם לסבב האחרון שיכריע את זהות מנצח העונה והתחרה מול אוסטין גריי. בסיום מירוץ צמוד ומותח מאוד אל הבאזר, גיל גבר על אוסטין, הגשים חלום בן שש שנים והוכתר כמנצח העונה.