רותם אוזן (צילום: באדיבות המצולם)
רותם אוזן, בקרוב ב"נינג'ה ישראל" | צילום: באדיבות המצולם

בשבת הקרובה זה יקרה: מסלול "נינג'ה ישראל" ייפתח מחדש ומול האלופים הוותיקים מהעונות הקודמות כמו יובל שמלא, גיל מרנץ, אלכס חזנוב, יוסי בן יוסף, בני יפרמוב ואדם ברוטמן, יתייצבו טוענים חדשים לכתר שמתכננים לטרוף את המסלול בדרך לניצחון.

אחד מהם הוא רותם אוזן, מאבטח בבית ראש הממשלה. אוזן (23), הצעיר מבין ארבעה אחים, שיחק בליגת הנוער של בית"ר ירושלים. הוא מודע היטב לכך שמסלול הנינג'ה לא כל כך ידידותי לכדורגלנים ושאלה שהתחרו בשנים קודמות, לא הגיעו רחוק במסלול. "התכוננתי והתאמנתי לזה יותר ממה שראיתי שאחרים התכוננו בעונות הקודמות", מבטיח אוזן, "אני לא בא לנסות את מזלי ולראות לאן אגיע, אני מגיע מוכן למסלול הזה".

"שיניתי לגמרי את שגרת האימונים שלי", מפרט רותם, "אם פעם עבדתי יותר על פיתוח גוף ומשקולות, עברתי לעבודה על משקל גוף, התאמנתי במתחמי נינג'ה ברחובות ובתל אביב וקיבלתי קצת הכוונות מנינג'ות לשעבר. עמיר כספי שהגיע לגמר בעונה הקודמת היה איתי בצוות בצבא, הוא עזר לי בתהליך - הכווין אותי מה לעשות, איך לעשות ואיך להכין את עצמי".

כספי דחף אותך להירשם לתחרות?
"עמיר הוא חבר והשראה. הוא לא חי את זה, לא גדל על טיפוס ולא היו לו אף אחד מהדברים שרואים אצל מתמודדי נינג'ה שמגיעים רחוק, הוא פשוט בא ונתן בראש ונכנס לחיים האלה בשניות. רק בגללו הלכתי לזה, הוא הפוש הכי גדול".

רותם אוזן (צילום: באדיבות המצולם)
"אני לא בא לנסות את מזלי ולראות לאן אני אגיע, התכוננתי לזה". רותם אוזן | צילום: באדיבות המצולם

רותם הקדיש את חצי השנה האחרונה לשגרת אימונים מסיבית שכללה בין היתר שלושה אימונים בשבוע במתחם נינג'ה ואפילו תוכנית תזונה חדשה לצורך ירידה במשקל. "בעונות הקודמות לא הרגשתי עדיין שאוכל לעשות את המקסימום שלי", הוא מודה, "העדפתי לחכות קצת, להתכונן לזה ולתת מעצמי יותר". 

מה החשש הכי גדול שלך לקראת העלייה למסלול?
"ליפול למים בעיקר. אני לא אחד שיכול לספוג הפסדים ואני אפול לבריכה, אטבע ולא אצא מהמים".

יש מכשול ספציפי שמדאיג אותך?
"אני מרגיש מוכן מבחינת הרגליים ועבודת הידיים אז אין משהו ספציפי שאני מפחד ממנו, אבל אני כן שואף לנסות את המגה קיר. מקווה שהוא לא יפיל אותי למטה".

צפויה העונה תחרות קשה מאוד.
"במתחמי האימונים ראיתי הרבה מתחרים, אנשים באמת תותחים שחיים את זה, בנו מתחם בבית והתאמנו במשך כל הסגר. זו הולכת להיות תחרות מאוד קשה".

רותם אוזן (צילום: באדיבות המצולם)
"אני לא אחד שיכול לספוג הפסדים". רותם אוזן | צילום: באדיבות המצולם

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

רותם מעיד שהוא זוכה לתמיכה גדולה מבני משפחתו מאז שהתחיל להתאמן לנינג'ה: "הם תומכים בי בכל דבר שאני עושה. אני שולח להם סרטונים מהאימונים והם לא מפסיקים להחמיא, לתמוך ולהרים אותי, וגם אם יש דברים שלפעמים אני לא מצליח בהם, הם שם בדיוק כדי להבין אותי. הם נקודת האור בסביבה הזאת".

מה השאיפה שלך לעונה הזאת?
"יש אנשים שמציבים מטרות לא כדי להוכיח לאנשים אחרים, אלא כדי להוכיח לעצמם שהם יכולים. אני רואה את העונה הזאת ואת המסלול עצמו כמשהו שאני חייב להצליח בו. אני לא מתחרה מול אף אחד אלא מול עצמי, לראות את שיא היכולת שלי. זה נחמד לשבת בבית ולהגיד 'אה, זה נראה קל, איך הם לא עוברים את המכשולים האלה', אבל אני רוצה לבוא ולהרגיש את זה בעצמי, להוכיח שאני יכול".

ביום - מאבטח בבית ראש הממשלה, בלילה - כוכב טיקטוק

כבר שנה וחצי שרותם עובד כמאבטח בבית ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור, אלא שמפאת סודיות התפקיד, הוא לא יכול לחשוף יותר מדי על חיי העבודה. מה שהוא כן מוכן לגלות זה שנתניהו ורעייתו לא יודעים שהוא הולך להתחרות ב"נינג'ה ישראל" ויגלו את זה כנראה דרך מסך הטלוויזיה: "מסקרן אותי לדעת אם הם יתעניינו, ישאלו עליי וינסו לראות אותי, נחכה ונראה. אי אפשר לצפות את זה מראש".

רותם אוזן (צילום: באדיבות המצולם)
"רואה את ביבי ושרה מזווית שאזרח לא יראה". רותם אוזן | צילום: באדיבות המצולם

עד כמה אתה מכיר את ראש הממשלה ורעייתו מקרוב?
"אני לא יכול לפרט יותר מדי עד כמה המגע קרוב, אבל אני כן נפגש איתם, כן יוצא לי להיתקל בהם".

אתה נחשף לצדדים אחרים שלהם שלפעמים לא שומעים וקוראים עליהם?
"כן, אני רואה אותם מזווית שאזרח לא יראה". 

אחרי שעות העבודה בבית ראש הממשלה, אפשר למצוא רותם אחר לגמרי - כוכב טיקטוק. "באינסטגרם יש לי 15,000 עוקבים ובטיקטוק 35,000", הוא מתגאה, "לא נקרא לזה כוכב טיקטוק, אבל יוצא לי ביום יום לפגוש אנשים שבאים ואומרים לי 'אה, זה אתה מהטיקטוק? לא נכון, איזה כיף שאני רואה אותך'".

"פעם אחת שעמדתי בעמדת הכניסה הראשית וראיתי בן אדם שנעמד ובוהה בי. שאלתי אותו אם אני יכול לעזור לו במשהו, והוא אמר לי: 'האמת, ראיתי אותך מהצד השני ולא הייתי בטוח אם זה אתה מהטיקטוק. רק רציתי לבדוק, אני אוהב את הסרטונים שלך'. מישהי מהעבודה התחננה שאעקוב אחרי הבן שלה כי הוא כל הזמן מגיב לי לסרטונים".

מצד אחד מאבטח רציני, מצד שני אושיית רשת.
"בעבודה אני שומר על הפאסון הרציני ואז כשיורדים המדים מגיע פתאום הצד השונה שלי".

_OBJ