גיא אסף הגיע להתחרות במקצה "סוויט 17" של נינג'ה ישראל כדי לאתגר את עצמו על המסלול שמאיים על לא מעט ספורטאים מובילים. רגע לפני הוא הגיע לשיחת היכרות עם המנחים רותם סלע ואסי עזר, שבהתאם לגילו הצעיר התעניינו מיד בחוויות מבית הספר. שאלה סטנדרטית למדי שנענתה מצידו בתשובה קצרה, ספק בצחוק וספק ברצינות: "נורא ואיום".

על פניו מדובר בתשובה טיפוסית לגיל ההתבגרות, אבל במקרה של גיא מסתתרת מאחוריה התמודדות ארוכה עם חרמות בבית הספר, שאף הגיעו לאיום ממשי בפגיעה פיזית. "ילדים פחות התחברו אליי וזה הוביל לחרם", הוא נזכר איך הכל התחיל כבר בכיתה ד' כשחזר משליחות בפולין וסומן כ"הילד שהגיע מבחוץ". עם המעבר לחטיבת הביניים, החרם הפך לאלימות מילולית ופיזית מצד חבריו לכיתה. "הייתי בטוח שהכל יהיה בסדר ושזה עבר, אבל אז החרם הפך פשוט ליותר גרוע, איימו על החיים שלי".

"הקראטה עזר לי להתגבר על זה מנטלית, הייתי מגיע הביתה ויודע איך להרגיע את עצמי"

"הייתי מגיע לבית הספר בפחד", סיפר גיא כיצד נהג לשבת בקצה הכיתה, במקום שאליו אף תלמיד לא מתקרב, כדי לבלוט כמה שפחות ולא להסתבך בצרות. "הייתי מתבודד, כי הבנתי שלהתחבר אני לא מצליח. זה הגיע לכדי מכות, הצמידו לי סכין לצוואר ואמרו 'פעם הבאה זה ייכנס'. הרגשתי כאילו אין לי אף אחד".

לצד תחושת הבדידות שהרגיש, גיא שיתף את הוריו בתקריות האלימות שהתרחשו בבית הספר. למרבה הצער הוא גילה שזה לא מרתיע את אותם תלמידים שהתנכלו לו, גם לא העובדה שצוות בית הספר התערב: "המורים עשו מה שהם יכולים, אבל הם לא כל כך יכולים לעשות הרבה. הם יכולים להעיר, להעיף מבית הספר, אבל לא משהו מעבר לזה".

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

בעקבות ההתמודדות היומיומית הקשה שעבר בבית הספר, גיא הצטרף לחוג קראטה במטרה ללמוד להגן על עצמו. "עד היום המאמן שלי מזכיר לי שהייתי האדם הכי חלש שהוא ראה אי פעם בחיים שלו", הוא נזכר בשינוי שעבר בזכות הספורט והתלמידים בחוג שקיבלו אותו בחום, "זה חיזק אותי שסוף סוף היו אנשים שבאמת תמכו בי. פתאום ראיתי אנשים בדרך אחרת והבנתי שיש אנשים שהם מעבר לכאלה שהיו רעים אליי כל החיים".

"המורים עשו מה שהם יכולים, אבל הם לא כל כך יכולים לעשות הרבה. הם יכולים להעיר, להעיף מבית הספר, אבל לא משהו מעבר לזה"

כשהקראטה ממלא מקום מרכזי בחייו, גיא נעזר במיומנויות שרכש כדי להתמודד עם הקושי שחווה בבית הספר. "גדלתי, התחזקתי ואני מצליח לעשות דברים שאני מציב לעצמי. הקראטה עזר לי להתגבר על זה מנטלית, הייתי מגיע הביתה ויודע איך להרגיע את עצמי". היום הוא כבר משמש כעוזר מאמן ובזמנו הפנוי מתנדב גם בפרויקט "הליצנים של מודיעין", במסגרתו הם מקיימים אירועים למשפחות נזקקות, ומגיעים לבתי ספר כדי לעודד ילדים לפני שהם מקבלים חיסון.

ומה הוא רוצה להגיד לאותם ילדים שנהגו כלפיו באלימות? "המטרה היחידה שלי זה רק לומר להם להפסיק. אני לא רוצה שהם יתביישו, אני לא רוצה שהם יצטערו, רק שהם לא יעשו את זה לאף אחד".