מחניך למדריך: ישראל אברושמי בן ה-18 יתגייס בקרוב ליחידת דובדבן המובחרת, אבל רגע לפני יש לו שתי מטרות. האחת, להדריך נוער בסיכון, לתת לאחרים ולעזור מהמקום שהוא היה בו, והשנייה - לנצח את המדריך שלו מפנימיית נירים, הראל דוידסון, האיש הראשון שעלה על המגה קיר ב"נינג'ה ישראל".

אברושמי עשה שנת שירות כמדריך בפנימייה לנוער בסיכון, ואמש (רביעי) רגע לפני שעלה על מסלול הנינג'ה, הוא סיפר למנחים רותם סלע ואסי עזר על אותה עשייה מבורכת. "נער בסיכון זה נער שלא יכול להיות בבית", הסביר המדריך הצעיר, "כי המשפחה לא יכולה להכיל אותו או שהוא הסתבך עם משטרה או סמים. אני הייתי במקום שלהם, בפנימייה לנוער בסיכון נירים, אז רציתי לתת מהמקום שהייתי בו ולעזור".

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

"באתי מבית כזה בעצמי", חשף הנינג'ה, "בגיל 10 כבר לא הייתי בבית. לשלוח אותי לנירים היה הדבר הכי טוב שקרה לי, ואני כל כך שמח שזה קרה. זה הוציא ממני את כל הפוטנציאל. זה לא פשוט בכלל, אני רואה את הנערים וממש מבין מה הם עוברים באותו הרגע, מבין את הקושי. אני כבר מת שהם יהיו בסוף".

אל מסלול הנינג'ה הגיע אברושמי בעקבות המדריך שלו דוידסון שהשתתף בעונה הקודמת ועתיד לחזור גם בנוכחית. "הוא היה מדריך לילה שמגיע ב-20:00 בערב עד הבוקר", סיפר אברושמי על הקשר עם דוידסון, "אני פחות ראיתי אותו כמדריך, היינו חברים טובים". אסי ורותם שהתרגשו מילד הפלא, החליטו לעשות לו הפתעה והזמינו את דוידסון לעודד אותו רגע לפני שיעלה על המסלול. "אתם לא מבינים כמה זה משמח אותי לראות את הילד הזה", התרגש הנינג'ה הוותיק, "מה שהוא עבר בשנים האחרונות זה היסטרי".

"חשוב לי להוכיח לחניכים בנירים וגם לחניכים שלי שיכוונו הכי גבוה שהם יכולים, כי באמת שהשמיים הם הגבול", אמר אברושמי כשהוא בדרך למסלול, "אני לא האמנתי בהרבה דברים שהצלחתי לעשות בסוף, ובא לי להראות להם שכן, גם הם יכולים".

אברושמי רץ את הסטפר המתכווץ, החליק במדרגה האחרונה אך תפס את החבל והציל את עצמו בשנייה האחרונה. בקפיצה טובה מאוד הוא תפס את הרשת, המשיך במעבר טוב על גשר המטבעות ואחרי כמה שניות של היסוס בחר לבסוף במסלול B. הוא קפץ אל החבית המתגלגלת והצליח בתפיסה טובה לעבור אל החבית השנייה. בקרניים המסתובבות, אברושמי זינק יפה אל הקרן הראשונה, אך בזינוק אל הקרן השנייה פספס את האחיזה ונפל למים. "לא רציתי שתראה אותי רטוב", אמר ברגע שאחרי לדוידסון שחיכה לו למטה, "אני טיפה מבואס, אבל זאת הייתה חוויה".

לתרומות לעמותת נירים לחצו כאן